Dienstregeling veranderd op 3 weken tijd

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Dienstregeling veranderd op 3 weken tijd

Bericht door HLE18 »

Morgen moet ik naar Hilversum, 3 weken geleden dienstregeling opgezocht toen was het zo:
-'s morgens de FDR->FM, in Mechelen de Benelux naar Schiphol en dan IC naar Hilversum.
-'s avonds IC naar Amsterdam of Schiphol en daar de Thalys nemen.

Dus geen probleem op 2/11 boek ik een ticket voor Thalys, nu zijn we 3 weken verder en plots ziet de dienstregeling er helemaal anders uit, ik zal mogen lachen als ik die Thalys nog kan halen.
-Plots rijden er geen treinen meer tussen FDR en FM.
-'s morgens overstappen in Breda, dan 's Hertogenbosh, Utrecht.
-Geen treinen tussen Schiphol en Hilversum, overstappen in Utrecht dan in Schiphol overal met moeite 5min overstaptijd.

Ik begrijp niet dat ze dit 3 weken voordien niet al in de route planner steken :evil:
Al goed dat die Thalys een FIP ticket is je zal zo maar eens 100€ betalen en hem dan missen omdat de dienstregeling er plots totaal anders uit ziet.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Dienstregeling veranderd op 3 weken tijd

Bericht door rdv »

Is inderdaad een oud zeer dat werkzaamheden zeer laat worden aangekondigd en in de planners wordt verwerkt (soms minder dan 2 weken op voorhand, ook al zijn ze onderdeel van langdurende werven). Ik heb hier ooit eens een opmerking hierover naar de klantendienst verstuurd, het antwoord was dat werkzaamheden niet lang op voorhand kunnen worden gepland omdat men personeel en materieel ter beschikking moet hebben. Ik vind dat persoonlijk een zwak antwoord, ik kan me niet inbeelden dat Infrabel pas twee weken op voorhand aannemers contacteert om werk X of Y te doen. En andere reden die je soms hoort is dat de vervang-drgl nog niet afgerond is, dat zou je kunnen oplossen met een verwittiging dat de trein wellicht niet zal rijden en de vraag om de drgl later te checken.

In Duitsland kan men werken wel al maanden op voorhand melden in de planner. Je krijgt dan een opmerking dat trein 12345 wellicht vertraging zal oplopen of wellicht niet zal stoppen in station Z, met de melding om kort voor vertrek de drgl nog eens te checken. Ik vind dat een veel betere communicatie. Je brengt je klanten veel meer in de problemen door werven pas 10 dagen op voorhand aan te kondigen, dan de omleidingen en vertragingen 10 dagen voor datum te kunnen schrappen doordat de werf niet doorgaat.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Dienstregeling veranderd op 3 weken tijd

Bericht door HLE18 »

Toch nog gelukt om de Thalys te halen gisteren. Die liep dan onderweg wel 10 minuten vertraging omdat de IC trein voor ons in panne was gevallen :roll:
In Antwerpen aansluiting gemist maar mocht verder reizen met de Thalys tot Brussel en van daar naar Dendermonde. Wel een verschil in klantvriendelijkheid dan op de ICE deze zomer :!:
Plaats reactie