Trein dag dalurenkaart

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Trein dag dalurenkaart

Bericht door Portbou »

Ik vond deze actie voor Nederlandse treinen : https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... lurenkaart
Weet iemand of dit soort ticket geldig is vanaf de grenspunten Hazeldonk(Gr) en Roosendaal(Gr) ?

Dank !
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein dag dalurenkaart

Bericht door rvdborgt »

Portbou schreef: 06 mar 2019, 22:09Ik vond deze actie voor Nederlandse treinen : https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... lurenkaart
Weet iemand of dit soort ticket geldig is vanaf de grenspunten Hazeldonk(Gr) en Roosendaal(Gr) ?
Ja. Netkaarten zijn in Nederland altijd tot het grenstariefpunt geldig, tenzij er duidelijk iets anders bij staat (maar dat is zelden).

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Trein dag dalurenkaart

Bericht door Portbou »

Als ik nog even mag doorvragen...

Op NS internationaal kan ik een retourtje Noorderkempen-Breda kopen voor 10,40€, met 100% korting in Nederland.
Is dat het juiste ticket om aan te sluiten op die NS-dagkaart ? Lijkt me nog altijd vrij duur.

Mijn "biljetten-constructie" voor een H/T-reis Mechelen-Eindhoven wordt dan :
* Weekendbiljet Mechelen-Noorderkempen
* Bovenstaande retour Noorderkempen-Breda met NS-vrij
* Dagkaart NS

Klopt dat of verlies ik nog iets uit het oog ?
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Trein dag dalurenkaart

Bericht door Jan-Mark »

Dat is inderdaad correct. Het is wel aan een zeer duur tarief om van NDKMP in Breda te geraken, maar allez, ze willen meer geld binnenhalen dus met de introductie van de Amsterdammer via L4 zijn alle tarieven via de grens wat duurder geworden :wink:
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein dag dalurenkaart

Bericht door rvdborgt »

Portbou schreef: 07 mar 2019, 20:55 Op NS internationaal kan ik een retourtje Noorderkempen-Breda kopen voor 10,40€, met 100% korting in Nederland.
Is dat het juiste ticket om aan te sluiten op die NS-dagkaart ? Lijkt me nog altijd vrij duur.

Mijn "biljetten-constructie" voor een H/T-reis Mechelen-Eindhoven wordt dan :
* Weekendbiljet Mechelen-Noorderkempen
* Bovenstaande retour Noorderkempen-Breda met NS-vrij
* Dagkaart NS

Klopt dat of verlies ik nog iets uit het oog ?
Dat is correct zo. Dat komt dan in totaal op 10,40 + 8,60 = 19 euro.

Als je op tijd bent voor een Early Bird (7 dagen van tevoren), kun je ook splitsen in Kontich:
Early Bird Kontich - Breda met 100% in Nederland: 14 euro retour
NMBS-weekend Mechelen - Kontich: 4,80
Totaal: 18,80.

Kontich valt nog net in de onderste prijsklasse van de Early Bird. Verder weg verdubbelt de prijs dus is splitsen hier interessant (op ma-do meestal interessanter wegens goedkopere Early Bird).
De NMBS hanteert voor de Benelux een grenstoeslag van rond de 50% dus daarom is dat inderdaad zo duur voor die 16 km van Noorderkempen tot de grens.

Als bestemming in Nederland kies ik bij 100% korting liefst een relatief onbekend station ergens in het noorden. Eemshaven, Buitenpost, Anna-Paulowna, Koudum-Molkwerum of zoiets. Maakt voor de prijs toch niet uit...

Groetjes,
Rian
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Trein dag dalurenkaart

Bericht door Terminus »

Ik ben ook een beetje aan het puzzelen voor vrienden die binnenkort naar Rotterdam moeten.
De Kontich-Lint-suggestie staat alvast genoteerd.

Van Kontich-Lint naar Rotterdam kost 17 euro in het weekend, maar van Kontich-Lint naar Barendrecht kan voor 11 euro. Indien je reist naar Barendrecht, stap je over in Rotterdam-Centraal (en volgens mij kan je zelfs tot in Rotterdam-Blaak want je trein van Rotterdam-Centraal naar Barendrecht stopt daar)...

Of is het bij NS niet toegelaten om een deel van de reis niet uit te voeren?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Trein dag dalurenkaart

Bericht door dentheo »

Let op volgens mij ligt Barendrecht VOOR Rotterdam als je uit Belgie komt via de gewone lijn.
Dus prijs is waarschijnlijk met overstappen in Breda.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein dag dalurenkaart

Bericht door Steven »

Inderdaad Barendrecht ligt voor Rotterdam.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Trein dag dalurenkaart

Bericht door Terminus »

De reisplanner geeft enkel opties met overstap in Rotterdam.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein dag dalurenkaart

Bericht door rvdborgt »

Terminus schreef: 19 mar 2019, 15:51 De reisplanner geeft enkel opties met overstap in Rotterdam.
Als daarvoor het lagere tarief wordt gegeven, dan is dat geldig. Als dat niet de bedoeling is van de spoorwegen, dan moeten ze hun boekingsmodule verbeteren.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Trein dag dalurenkaart

Bericht door Portbou »

Momenteel verkoopt Kruidvat dagkaartjes daluren via kruidvat.nl en ik zou hier nog eens gebruik van willen maken.

Nog eens een vraag voor een expert :

Als ik met de Benelux van Mechelen naar Amsterdam wil rijden en ik heb de volgende combinatie van kaartjes :
- Internationaal ticket van de website NS Internationaal Mechelen -> Amsterdam met 100% korting in Nederland
- Dagkaartje van Kruidvat

ben ik dan vrijgesteld van IC Direct supplement tussen Rotterdam en Schiphol (omdat ik een internationaal kaartje heb ?)

Alvast bedankt voor de hulp
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Trein dag dalurenkaart

Bericht door thejay »

Op je Internationaal ticket staat duidelijk vermeld "Zonder toeslag geldig in de IC-direct". Zelfs als daar 100% korting NL staat.
Dus voor mij is dat geldig. Ik heb dat al meerdere keren zo gedaan en nooit commentaar gehad.

Trouwens meestal scannen ze enkel maar de QR-code op je internationaal ticket en lezen ze de rest niet eens.
En ze vragen dan dus ook niet naar het aanvullende vervoerbewijs. Tot nu toe maar een keer gehad dat de TBG dit expliciet vroeg.
Voordeel van de route over L4 is trouwens dat je nu zonder probleem de trein van 8:45 uit Antwerpen mag nemen. Om 9:00 is immers de trein pas in Noorderkempen en dan gaan de daluren in ;)
Laatst gewijzigd door thejay op 28 jun 2019, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Trein dag dalurenkaart

Bericht door FLV-FGSP »

Ja, je bent vrijgesteld van die toeslag, omdat je een internationaal ticket hebt.
Plaats reactie