Overstappen in Calais-Fréthun

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Overstappen in Calais-Fréthun

Bericht door Paul »

Mijn dochter wil met de trein van Brussel naar Boulogne-Ville. Met de Eurostar tot Calais-Fréthun, en van daar met de TER naar Boulogne. Heeft iemand ervaring met overstappen in Calais-Fréthun? Stopt de Eurostar in een afgesloten gedeelte van het station? Is er controle bij het verlaten van de Eurostar-zone? Hoeveel tijd zou je moeten rekenen voor de overstap op de TER?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Overstappen in Calais-Fréthun

Bericht door Portbou »

Ik heb dat eenmaal gedaan, ergens in 2013 : Eurostar Brussel Zuid - Fréthun en dan TER Fréthun - Calais Ville.

Er was geen controle bij uitgang, wel een beetje een rare omweg om van het beveiligde perron van de Eurostar naar de perrons op de lijn Calais-Boulogne te lopen. Maar alles in totaal niet meer dan vijf minuten van perron naar perron.

Dit was wel in de tijd voor de aanslagen en voor de vluchtelingencrisis dus ben niet zeker of mijn ervaring nog representatief is.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Overstappen in Calais-Fréthun

Bericht door rvdborgt »

Portbou schreef: 14 jun 2019, 23:44 Ik heb dat eenmaal gedaan, ergens in 2013 : Eurostar Brussel Zuid - Fréthun en dan TER Fréthun - Calais Ville.

Er was geen controle bij uitgang, wel een beetje een rare omweg om van het beveiligde perron van de Eurostar naar de perrons op de lijn Calais-Boulogne te lopen. Maar alles in totaal niet meer dan vijf minuten van perron naar perron.

Dit was wel in de tijd voor de aanslagen en voor de vluchtelingencrisis dus ben niet zeker of mijn ervaring nog representatief is.
Ik denk niet dat dat veranderd zal zijn. Uitstappen is ook in Lille nooit een probleem. Er is geen controle en je kunt ongehinderd het station verlaten.

Groetjes,
Rian
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: Overstappen in Calais-Fréthun

Bericht door Wout912 »

Ik ben in maart van dit jaar nog in Calais-Fréthun gestopt met de Eurostar en alle reizigers konden inderdaad het Eurostar-perron verlaten zonder controles. Er was wel veel personeel van Eurostar aanwezig, maar zij hielden zich op dat moment enkel bezig met het vertrek van de trein. De opstappende reizigers waren misschien wel reeds gecontroleerd. :?:
Ik denk dat overstappen van Eurostar naar TER maximaal tien minuten zal duren, het hangt er al van af waar in de Eurostar je plaats zich bevindt natuurlijk. :lol:

Groeten,
Wout
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Overstappen in Calais-Fréthun

Bericht door Paul »

Bedankt voor jullie antwoorden. Er is 25 minuten overstaptijd, dus als de Eurostar niet teveel te laat is, komt dat zeker goed.

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Ouwe
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 mei 2019, 14:10

Re: Overstappen in Calais-Fréthun

Bericht door Ouwe »

En zelfs in het zeer kleine geval dat de Eurostar te laat is en de overstap niet gehaald wordt, heeft jouw dochter als internationale reiziger dan direct het recht op vervangend vervoer naar de eindbestemming omdat de vertraging meer dan een uur is. Doorgaans regelt Eurostar dit soort zaken uitstekend, dus alles zal altijd wel prima in orde komen. Wens je dochter maar alvast bon voyage
Eurovisie: De Nederlandse bal was niet goed genoeg, dus werd een belgische bal ingevlogen. Hopelijk staat het atomium nog recht.
Plaats reactie