Pagina 1 van 1

Op de lijnbus bij storing

Geplaatst: 11 mei 2021, 23:57
door TimJ36
Ik kreeg in Brussel Noord te horen dat er geen treinen reden naar Leuven. Er zouden vervangbussen komen, maar dat zou nog even duren. Ik werd aangeraden lijnbus 410 te nemen, ik heb dat niet gedaan, maar mag je daar dan gratis op met je NMBS-ticket in geval van storing?

Re: Op de lijnbus bij storing

Geplaatst: 12 mei 2021, 06:57
door Steve
Enkel als dat zo aangekondigd wordt door de NMBS. Er zijn bepaalde akkoorden tussen de operatoren in die zin, al kan dat voor ongeplande storingen wel wat meer voeten in de aarde hebben dan voor werkzaamheden die lang op voorhand gepland worden.

Re: Op de lijnbus bij storing

Geplaatst: 12 mei 2021, 13:50
door rvdborgt
TimJ36 schreef: 11 mei 2021, 23:57 Ik kreeg in Brussel Noord te horen dat er geen treinen reden naar Leuven. Er zouden vervangbussen komen, maar dat zou nog even duren. Ik werd aangeraden lijnbus 410 te nemen, ik heb dat niet gedaan, maar mag je daar dan gratis op met je NMBS-ticket in geval van storing?
Als iemand van de NMBS je aanraadt bij een verstoring een bepaalde bus te nemen, dan mag je dat doen zonder bij te betalen.

Groetjes,
Rian

Re: Op de lijnbus bij storing

Geplaatst: 12 mei 2021, 17:45
door Steve
rvdborgt schreef: 12 mei 2021, 13:50
TimJ36 schreef: 11 mei 2021, 23:57 Ik kreeg in Brussel Noord te horen dat er geen treinen reden naar Leuven. Er zouden vervangbussen komen, maar dat zou nog even duren. Ik werd aangeraden lijnbus 410 te nemen, ik heb dat niet gedaan, maar mag je daar dan gratis op met je NMBS-ticket in geval van storing?
Als iemand van de NMBS je aanraadt bij een verstoring een bepaalde bus te nemen, dan mag je dat doen zonder bij te betalen.

Groetjes,
Rian
... er natuurlijk van uitgaand dat die iemand van de NMBS niet voor z'n beurt gesproken heeft om - zeer begrijpelijkerwijs - goed te willen doen, want in mijn ervaring kan het heel wat voeten in de aarde hebben voor een en ander echt overlegd is tussen de operatoren, temeer daar er ook een financieel kantje aan het verhaal zit. De klant mag daar natuurlijk niet de dupe van zijn, maar je kunt De Lijn in zo'n geval ook weinig verwijten als ze niets van info doorgekregen hebben.