Reserveren voor Interrail

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Deca
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mei 2018, 15:16

Re: Reserveren voor Interrail

Bericht door Deca »

Veel dank iedereen voor de reacties! Door al deze nuttige informatie heb ik weer grote stappen kunnen zetten in de planning van mijn reis :D
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Reserveren voor Interrail

Bericht door rvdborgt »

Mike77 schreef: 04 jul 2023, 07:54
rvdborgt schreef: 04 jul 2023, 01:17 DB kan online (nog?) geen losse reserveringen maken voor treinen met reserveringsplicht. Soms lijkt het eerst wel te lukken maar als je dan verder klikt, blijkt het toch niet te gaan.
Overigens heb ik vorige week mijn reis vanuit Stockholm, juist door dit probleem, in 2 delen moeten boeken. Het Bahn systeem kan niet in het SJ systeem de stoelreservering maken. Voordeel bij dit nadeel; nu heb ik voor slechts eur 117 voor mijzelf en drie kids de nachttrein Stockholm -Malmö geboekt. Natuurlijk extra geld, maar anders was ik meer kwijt geweest aan een overnachting in Stockholm ;)
DB kan wel degelijk reserveringen in/naar Zweden maken, maar online geen losse reserveringen zonder ticket. Online gaat kan DB ook alleen maar Duitsland<->Zweden verkopen, bv. Hamburg-Stockholm met overstap in Kopenhagen (en niet Kopenhagen-Stockholm los). Daarbij worden dan wel degelijk de verplichte reserveringen meegeboekt. Als er geen stoelen meer beschikbaar zijn in de gewenste trein, dan kan het zijn dat je eerst wel een prijs te zien krijgt, maar dat de boeking dan niet lukt. Dat is allemaal niet ideaal maar dat is helaas zoals het nu werkt. DB werkt wel aan een nieuw platform en hopelijk verdwijnen daarmee wat onhebbelijkheden van de huidige boekingswebsite.

Groetjes,
Rian
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Reserveren voor Interrail

Bericht door Accelerat »

trainlovertje schreef: 04 jul 2023, 10:48
Shrek schreef: 04 jul 2023, 08:08 Op de trein van Hamburg naar Kopenhagen is een reservering echt wel aan te raden, die zit regelmatig bomvol.
Sinds kort rijden daar langere treinen met DB IC-rijtuigen (ter vervanging van de DSB IC3-stellen). Dat zou de situatie wel eens een stuk kunnen verbeteren.
Meende op sociale media te vernemen dat het gekende probleem met niet-functionerende aircos op dit type rijtuig helaas wel weer opsteekt op deze verbinding.
Plaats reactie