TRESKI

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TRESKI

Bericht door Joris »

Hallo,
Normaalgezien hoopt men, en ik dacht dat het vorig jaar +/- zo was, dat er zowel vanuit Brussel als Vanuit Essen een volledige stam rijtuigen ken vertrekken naar Zell-am-See.
De normale maximum samenstelling zal tussen de 14 en 16 rijtuigen liggen, en men hoopt volgens mij dat er toch zeker 20 rijtuigen naar Zell-am-See kunnen...
Al zou het gedacht om 1 trein naar Zell-am-See en 1 trein naar Bludenz te sturen volgens mij niet slecht zijn... Dat biedt misschien meer zekerheid op een uitverkochte trein.
En de inzet van restowagens, dat gebeurt in het buitenland inderdaad vaker... zelfs in IC treinen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: TRESKI

Bericht door Portbou »

Hallo,

Kan iemand aub een concreet cijfer (in EUR !) plakken op de meerprijs die veroorzaakt zou worden door het toevoegen van de SR3 aan de Treski voor één heen- en terugreis naar Oostenrijk ?

Bedankt,
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: TRESKI

Bericht door Terminus »

De krokusvakantie is begonnen en dus zijn gisteren de twee Treski's uitgereden.

Volgens Railtime had de eerste Treski naar Zell Am See geen noemenswaardige vertraging bij aankomst in Zell Am See. De tweede, uit Essen, had + 43 bij aankomst in Zell Am See.

Iemand de samenstellingen?
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: TRESKI

Bericht door FLV-FGSP »

Volgens http://vonderruhren.de/aachenbahn/seite ... .php#13220 zaten er gister maar liefst 10 ligrijtuigen in de hoofdtrein. Van de trein uit Essen zijn er nog geen spots bekend.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: TRESKI

Bericht door dekooiker »

Ik nam gisteren in Berchem enkele foto's van deze trein.
Het tractievoertuig was de 2735.
Wie mij kan vertellen hoe het ineenzit met locomotiefwissels mag me dat altijd uitleggen!
De trein.
Alleen voor durvers.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: TRESKI

Bericht door treinbruno »

Die naar essen was 5 rijtuigen: I10, I6b, 3 I6bc
Afbeelding
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: TRESKI

Bericht door Terminus »

17 rijtuigen samen. Dat kan/moet eigenlijk in 1 trein als men een beetje consequent is... (dure rijpaden e.d.)
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: TRESKI

Bericht door Terminus »

Afgelopen zondag de Treski in Mechelen gaan spotten. Deze had in zijn terugrit alvast 7 rijtuigen mee (5 ligrijtuigen, 1 I6-zitrijtuig en I10-zitrijtuig). En kreeg, net als in de heenrit, te kampen met een defecte locomotief. Nu was het wel in een kwartiertje opgelost.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: TRESKI

Bericht door Robin »

hier een fotoke van afgelopen zondag:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: TRESKI

Bericht door Terminus »

Ondertussen is er al meer info bekend over het seizoen 2010-2011 (bron: site NMBS-Europe).
Opmerkelijkste wijziging: er zijn maar twee comforttypes meer i.p.v. 3: zitplaats in rijtuig met middengang (Comfort friends) of ligrijtuig (comfort relax). De zitcoupé (comfort privacy?) verdwijnt uit het aanbod.

Het aantal ritdagen verandert niet, ook de extra trein uit Essen blijft rijden. En ook dit jaar geen restauratierijtuig.

Iemand trouwens een idee of onze goeie Nederlandse vriend De Boer (Bergland Expres, BerlandTrein, ...) dit jaar opnieuw iets op de rails wil brengen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TRESKI

Bericht door Steven »

ik heb het vermoeden dat het anders gebruiken van de I6 rijtuigen er voor iets tussen zal zitten waardoor er geen rijtuigen beschikbaar zullen zijn om de treski te verzekeren met I6 rijtuigen. De volgende treski bestaat dus uit I10 en I6Bc rijtuigen.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TRESKI

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik heb vernomen dat er deze winter naast Treski nog een andere Skitrein vanuit ons land naar Oostenrijk én Frankrijk zou rijden. Binnenkort zou hun definitieve site online komen.
En het is niet van Mr. De Boer...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
260689
Berichten: 3320
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: TRESKI

Bericht door 260689 »

Joris schreef:Hallo,
Ik heb vernomen dat er deze winter naast Treski nog een andere Skitrein vanuit ons land naar Oostenrijk én Frankrijk zou rijden. Binnenkort zou hun definitieve site online komen.
En het is niet van Mr. De Boer...
Groeten,
Joris De Mol
Ik ben benieuwd
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: TRESKI

Bericht door Terminus »

Ik ben ook benieuwd... Enig idee hoe lang we nog moeten wachten op meer officieel nieuws?
Tipje van de sluier?
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: TRESKI

Bericht door Terminus »

Er is al info beschikbaar voor de Treski 2011-2012. Eigenlijk zijn er geen noemenswaardige verschillen met het vorige winterseizoen. Zie http://www.b-europe.com/Reizen/Treinen/Treski

Is er nog nieuws van eventuele private initiatieven? Waar zijn de Rail2snows gebleven?
Plaats reactie