TRESKI

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Treski

TRESKI

Bericht door Treski »

Er is nog steeds een klein beetje plaats op de TRESKI vanuit Essen (Nederlands-Belgische grens) en Brussel naar Zell am See....Vertrek op 12 februari, terug op 20 februari...

http://www.b-rail.be/int/N/trains/treski/index.php
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: TRESKI

Bericht door Terminus »

Eerst een bar- of restorijtuig in de samenstelling steken :)
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TRESKI

Bericht door Joris »

Hallo,
Verdoken reclame voor Treski?
Ik vrees dat ik enkel naast Treski terug te vinden zal zijn...
Dat barrijtuig in Treski zou geen slecht idee zijn, de NMBS heeft er toch genoeg aan de kant staan...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: TRESKI

Bericht door Accelerat »

Dit is echt de slechtste vorm van reclame die de NMBS ooit heeft toegepast! :lol: :lol: :lol:
Nee helaas voor hun pak ik liever de CNL ipv de Très(cher)ski. :P
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: TRESKI

Bericht door treinbruno »

Liever een trein zonder bar die rijdt, als een trein met bar die niet rijdt :) (berglandtrein)
Afbeelding
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: TRESKI

Bericht door Terminus »

Ik wil aan user Treski, die vermoedelijk toch een band heeft met NMBS, volgende suggestie geven (die ik eerder al gaf in een ander forum over de Treski):

- Toevoegen van een Bar- of Resto-rijtuig. Laat het eventueel uitbaten door een derde, spoorweggerelateerde partner (TSP?) zodat het een win-win kan worden voor beide partijen. In Luxemburg gebeurt dat ook met de GAR.
Treski

Re: TRESKI

Bericht door Treski »

Het inzetten van het SR3-rijtuig en de daaraan verbonden kosten (betaling aan buitenlandse netten voor doortocht en eveneens twee trajecten zonder reizigers) wegen helaas niet op tegen de mogelijke opbrengst, zelfs indien het rijtuig wordt uitgebaat door een private ondernemer. Welkom in het vrijgemaakte Europa....Driewerf helaas......
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: TRESKI

Bericht door Portbou »

Hallo,
Treski schreef:Het inzetten van het SR3-rijtuig en de daaraan verbonden kosten (betaling aan buitenlandse netten voor doortocht en eveneens twee trajecten zonder reizigers) wegen helaas niet op tegen de mogelijke opbrengst, zelfs indien het rijtuig wordt uitgebaat door een private ondernemer. Welkom in het vrijgemaakte Europa....Driewerf helaas......
Is er dan een aparte en duurdere tarificatie voor het SR3-rijtuig ? Ik bedoel : duurder dan voor een gewoon rijtuig ?
Kun je ons een idee geven van de extrakost die zou worden veroorzaakt ? (gewoon voor transport, niet voor uitbatingspersoneel of zo...)

Bedankt.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TRESKI

Bericht door Joris »

Hallo,
De meerkost van 1 rijtuig op een set van 14 kan toch zo veel niet zijn? Daarenboven, als het, zoals hier voorgesteld door Terminus, door een vereniging wordt uitgebaat, lijken de kosten me al veel lager (geen personnelskosten, enkel te delen winst). Het gaat hem hierbij trouwens om een extra service, wat misschien niet dirrect massas extra opbrengt, maar wel voor meer tevredenheid bij de reiziger kan zorgen.
Daarenboven: wat is de kost om daar 2 SR en 5 WR rijtuigen aan de kant te stellen in Vorst, en te onderhouden om ze slechts enkele keren per jaar in te zetten?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Treski

Re: TRESKI

Bericht door Treski »

Laat het duidelijk wezen, ik ben een groot voorstander van het SR3 rijtuig en de eventuele inzetbaarheid in de enige nachttrein die België nog rijk is, maar dit is nu eenmaal het standpunt van de NMBS in een eengemaakt Europa op spoorweggebied. Voor kostprijs om een trein uit te baten van ons apenlandje tot Oostenrijk, contacteer Infrabel, DB en ÖBB en U zal vaststellen dat eender welk privé-initiatief (uitbating van een SR3 of zelfs een ganse trein) onmogelijk is......
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TRESKI

Bericht door Steven »

Niet onmogelijk maar wel vrij duur ;-), alles is mogelijk als er een wil is, waarom zetten de duitsers, zwitsers en oostenrijkers anders zelf in hun eigen treinen dergelijke rijtuigen in. Aangezien wij een klein land zijn en er dus veel buitenlandse kosten zijn vermoed ik dat daar de oorzaak te zoeken is.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: TRESKI

Bericht door treinbruno »

Een slaaprijtuig inzetten was misschien ook nog een mogelijkheid geweest, maar daar is het nu te laat voor...
Mensen die met 2 of met 3 reizen hebben misschien liever een compartiment voor hun alleen, en dan is een slaaprijtuig handig :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TRESKI

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:Niet onmogelijk maar wel vrij duur ;-), alles is mogelijk als er een wil is, waarom zetten de duitsers, zwitsers en oostenrijkers anders zelf in hun eigen treinen dergelijke rijtuigen in. Aangezien wij een klein land zijn en er dus veel buitenlandse kosten zijn vermoed ik dat daar de oorzaak te zoeken is.
De door jou opgesomde landen leggen geen ski-treinen in.
Enkel CNL heeft treinen naar Innsbruck, en daar zit inderdaad normaalgezien standaard een resto-rijtuig in, al kan dat wel eens uitvallen.
Nee, we vergelijken beter met EETC en Euro Express.
EETC steekt nog steeds bij mijn weten in elke trein 1 of 2 Bar of Disco rijtuigen. Uiteraard zitten zij wel niet met een lege trein die heen en weer moet, zoals Treski.
Alhoewel, met krokus zal EETC 4 skitreinen inleggen vanuit Nederland, en daarvan gaat er ook 1 leeg heen en weer....
Ook de Schnee Express van Euro Express neemt een Disco wagen mee (deze laaste heeft ook geen slaapwagens).
@ Bruno: Het onderhouden van een slaapwagenpark lijkt me niet rendabel als dat is voor 3 heen en weer ritjes...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TRESKI

Bericht door Steven »

ik had het niet over skitreinen op zich maar treinen in het algemeen waar ze eventueel een bar of bistro in plaatsen.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: TRESKI

Bericht door Terminus »

Ik kan me ook voorstellen dat in de Kerstvakantie niet haalbaar (financieel gezien) is om een bar-rijtuig toe te voegen. Maar in de Krokusvakantie lijkt me dat toch anders.

Wat ik ook een rare optie vind is dat er vanuit België 2 Treski's vertrekken die periode met net dezelfde bestemmingen. Voeg je die twee treinen dan niet beter samen (maximumsamenstelling is toch 15 of 17 rijtuigen?) of bied je dan niet beter andere bestemmingen aan met je tweede Treski (Innsbruck en verder.. of .. Zwitserland)?
Plaats reactie