FIP Spain

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
neigezug

FIP Spain

Bericht door neigezug »

Ik zou binnenkort met een FIPcoupon vanuit België naar Allicante in Spanje reizen.Heeft er iemand ervaring met het gebruik van FIPcoupons in Spaanse hogesnelheidstreinen (reserveren, contingent)?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: FIP Spain

Bericht door 260689 »

neigezug schreef:Ik zou binnenkort met een FIPcoupon vanuit België naar Allicante in Spanje reizen.Heeft er iemand ervaring met het gebruik van FIPcoupons in Spaanse hogesnelheidstreinen (reserveren, contingent)?
Men moet enkel reservatie betalen (dit kan aan het loket hier in belgie). Hoe vroeger je reserveert hoe goedkoper het is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: FIP Spain

Bericht door Steven »

een reservatie is altijd dezelfde prijs ongeacht wanneer je die koopt, dat is per trein dat je die moet betalen.
korkilla

Re: FIP Spain

Bericht door korkilla »

Hoeveel kost het nu eigenlijk voor hoge snelheidstreinen zoals ave? geldt daar nog wel fip tarief?
neigezug

Re: FIP Spain

Bericht door neigezug »

Een AVE - reservering voor houders van een vrijbiljet voor Spanje kostte eind vorig jaar € 10,00 in Turista (2 de klas) en € 23,5 in Preferente (1 ste klas + maaltijd), ongeacht de lengte van het traject.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: FIP Spain

Bericht door groentje »

Wat dus quasi neerkomt op het afschaffen van het FIP-voordeel...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: FIP Spain

Bericht door Accelerat »

Mwa dat zou ik toch niet zeggen, diezelfde tarieven gelden namelijk ook voor Interrailers/Eurailers.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: FIP Spain

Bericht door groentje »

Interrail is dan ook verschrikkelijk onvoordelig voor Spanje, je bent bijna even duur af als met gewone kaartjes. Vooral omdat het aantal 'gewone' treinen daar op den duur op 1 hand valt te tellen.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: FIP Spain

Bericht door Accelerat »

Mja oké... Tevens ook een van de redenen waarom ik Spanje standaard links laat liggen op Interrail; ze vragen er zelf om.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: FIP Spain

Bericht door groentje »

Het is nochtans spijtig, hun HST-netwerk is echt wel indrukwekkend, en quasi van nul opgebouwd, en de landschappen zijn vaak adembenemend (vooral in het noordwesten), maar hun commerciële praktijken stoten me te zeer tegen de borst.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: FIP Spain

Bericht door Accelerat »

Ik had niet beter kunnen verwoorden! :wink:
Plaats reactie