Trein Roosendaal-Antwerpen.

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door kika »

rvdborgt schreef:
kika schreef:Hoe ze aan 2,80 komen is me een raadsel. Essen-Roosendaal is toch 2,20 volgens bundel 3?
Bundel 3? Wat is dat?
Deel 3 van hun vervoersvoorwaarden, excuses. http://www.b-rail.be/nat/N/assets/downl ... 011_v1.pdf Slecht geformuleerd is het dan wel, vind ik. Ik lees niet 'grensbiljet', maar biljet via Roosendaal gr tot aan Roosendaal.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door rvdborgt »

kika schreef:
rvdborgt schreef:
kika schreef:Hoe ze aan 2,80 komen is me een raadsel. Essen-Roosendaal is toch 2,20 volgens bundel 3?
Bundel 3? Wat is dat?
Deel 3 van hun vervoersvoorwaarden, excuses. http://www.b-rail.be/nat/N/assets/downl ... 011_v1.pdf
Alleen de dagretours en de maandabonnementen staan hierin. De standaardtarieven niet.

Groetjes,
Rian
260689
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door 260689 »

alle biljetten naar Nederland en terug (NMBS) zijn 3 maand geldig.

Bron: de mama is treinbegeleidster die het stopperke naar Roosendaal doet.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door kika »

rvdborgt schreef:
kika schreef:Hoe ze aan 2,80 komen is me een raadsel. Essen-Roosendaal is toch 2,20 volgens Deel 3 van hun vervoersvoorwaarden. http://www.b-rail.be/nat/N/assets/downl ... 011_v1.pdf
Alleen de dagretours en de maandabonnementen staan hierin. De standaardtarieven niet.
De prijs van een heen-en-terugreis is het dubbele van de prijs voor een biljet enkele reis;
Vraag ik me af waarom dat er boven vermeld staat. Mijn wijsheid reikt niet verder dan 'wat een gedoe om de juiste prijs te vinden.'
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef:alle biljetten naar Nederland en terug (NMBS) zijn 3 maand geldig.

Bron: de mama is treinbegeleidster die het stopperke naar Roosendaal doet.
Ofwel heb jij het verkeerd onthouden, ofwel moet je mama de regels nog eens bekijken.
Tot een paar jaar geleden waren internationale tickets 2 maanden geldig; voor bijzondere aanbiedingen (Superdagretour, weekendretour enz) zijn er wel afwijkingen. Bijna 2 jaar geleden werd dat 1 maand. Vorig jaar hebben NS en NMBS afgesproken dat tickets tussen Nederland en België een geldigheid krijgen van 1 dag (enkele reis) of 2 dagen (retour). De NMBS heeft dat al ingevoerd; NS nog niet.
Verder zijn PDF-tickets altijd maar 1 dag geldig.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:
260689 schreef:alle biljetten naar Nederland en terug (NMBS) zijn 3 maand geldig.

Bron: de mama is treinbegeleidster die het stopperke naar Roosendaal doet.
Ofwel heb jij het verkeerd onthouden, ofwel moet je mama de regels nog eens bekijken.
Tot een paar jaar geleden waren internationale tickets 2 maanden geldig; voor bijzondere aanbiedingen (Superdagretour, weekendretour enz) zijn er wel afwijkingen. Bijna 2 jaar geleden werd dat 1 maand. Vorig jaar hebben NS en NMBS afgesproken dat tickets tussen Nederland en België een geldigheid krijgen van 1 dag (enkele reis) of 2 dagen (retour). De NMBS heeft dat al ingevoerd; NS nog niet.
Hoe zit dat overigens met tickets die door andere operatoren uitgegeven worden? Bijvoorbeeld een Antwerpen - Amsterdam uitgegeven door de SBB...
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:
rvdborgt schreef:
260689 schreef:alle biljetten naar Nederland en terug (NMBS) zijn 3 maand geldig.

Bron: de mama is treinbegeleidster die het stopperke naar Roosendaal doet.
Ofwel heb jij het verkeerd onthouden, ofwel moet je mama de regels nog eens bekijken.
Tot een paar jaar geleden waren internationale tickets 2 maanden geldig; voor bijzondere aanbiedingen (Superdagretour, weekendretour enz) zijn er wel afwijkingen. Bijna 2 jaar geleden werd dat 1 maand. Vorig jaar hebben NS en NMBS afgesproken dat tickets tussen Nederland en België een geldigheid krijgen van 1 dag (enkele reis) of 2 dagen (retour). De NMBS heeft dat al ingevoerd; NS nog niet.
Hoe zit dat overigens met tickets die door andere operatoren uitgegeven worden? Bijvoorbeeld een Antwerpen - Amsterdam uitgegeven door de SBB...
Er gelden de voorwaarden van de uitgevende vervoerder. Ik vermoed sterk dat SBB geen bijzonderheden heeft afgesproken met NS of NMBS en dat een ticket door SBB afgegeven dus 1 maand geldt.

Groetjes,
Rian
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door treinbruno »

Zelfde met biljetten Luxembourg-Arlon
Als je die bij de NMBS of CFL koopt zijn die 1 dag geldig
Als je die bij de SNCF koopt zijn ze 1 maand geldig
(In het station van Luxemburg kunnen de loketbedienden zowel het SNCF als CFL/BENE systeem gebruiken, dus als je er lief om vraag willen ze het misschien wel met het frans systeem afdrukken)
Afbeelding
kuba.g

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door kuba.g »

Waren SNCF biljetten niet 2 maanden geldig, zelfs?
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door rvdborgt »

kuba.g schreef:Waren SNCF biljetten niet 2 maanden geldig, zelfs?
Dat waren ze overal, tot 2 jaar geleden. Toen hebben de spoorwegen gezamenlijk besloten om er 1 maand van te maken.

Groetjes,
Rian
kuba.g

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door kuba.g »

rvdborgt schreef:
kuba.g schreef:Waren SNCF biljetten niet 2 maanden geldig, zelfs?
Dat waren ze overal, tot 2 jaar geleden. Toen hebben de spoorwegen gezamenlijk besloten om er 1 maand van te maken.

Groetjes,
Rian
Ah, mijn verwarring kwam doordat binnenlandse SNCF tickets 2 maanden geldig zijn (zoals Lille-Tourcoing(Gr) dus)
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door K V B »

kuba.g schreef:
rvdborgt schreef:
kuba.g schreef:Waren SNCF biljetten niet 2 maanden geldig, zelfs?
Dat waren ze overal, tot 2 jaar geleden. Toen hebben de spoorwegen gezamenlijk besloten om er 1 maand van te maken.

Groetjes,
Rian
Ah, mijn verwarring kwam doordat binnenlandse SNCF tickets 2 maanden geldig zijn (zoals Lille-Tourcoing(Gr) dus)
Ze zijn twee maanden geldig, maar van zodra ze je gebruikt moet je wel je reis binnen een dag afleggen. Het zijn dus eigenlijk ongedateerde kaartjes met een beperkte houdbaarheid...
Lynn

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door Lynn »

260689 schreef:alle biljetten naar Nederland en terug (NMBS) zijn 3 maand geldig.

Bron: de mama is treinbegeleidster die het stopperke naar Roosendaal doet.
Hoe komt het dan dat ik alleen een kan verkrijgen met 1 datum op (dus 1 dag geldig).
Idem via internet & loket.

PS: Die 1.40 die jullie berekenen is voor als je gratis reist in Nederland, wat in mijn geval dus niet is.
Als ik met meereiskorting over de grens ga, betaal ik 2,70. Als ik alleen de grens over ga 2.80.
(Waar ze halen dat 10 cent 40% korting is weet ik ook niet).

En of ik nu om 2 u of 6 u of ... aan het loket kom, het is altijd hetzelfde.
Of ze kunnen het ticket niet verkopen, of ze weten niet hoe het moet, en uiteindelijk krijg ik zo een 2,70 ticket of 2,80 ticket.
van 1 dag geldig.

(vandaar dat ik nu ook dat doe + go pass, in plaats van 1 ticket vanaf Mechelen)
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door rvdborgt »

Lynn schreef:Hoe komt het dan dat ik alleen een kan verkrijgen met 1 datum op (dus 1 dag geldig).
Idem via internet & loket.
Voor PDF-tickets was het altijd al maar 1 dag. Voor gewone tickets geldt wat ik al eerder schreef: vorig jaar hebben NS en NMBS afgesproken dat tickets tussen Nederland en België een geldigheid krijgen van 1 dag (enkele reis) of 2 dagen (retour). De NMBS heeft dat al ingevoerd; NS nog niet. NS gaat dat bij nader inzien ook nog even niet invoeren.
Lynn schreef:PS: Die 1.40 die jullie berekenen is voor als je gratis reist in Nederland, wat in mijn geval dus niet is.
Als ik met meereiskorting over de grens ga, betaal ik 2,70. Als ik alleen de grens over ga 2.80.
(Waar ze halen dat 10 cent 40% korting is weet ik ook niet).
Oplossing: geen van beide is vol tarief. Vol tarief zou 4,40 zijn. 2,80 is de prijs met jongerenkorting (35% korting). 2,70 is de prijs met in België jongerenkorting (35%) en in Nederland voordeelurenkorting (40%). Die kortingen staat als het goed is ook op de tickets vermeld.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Trein Roosendaal-Antwerpen.

Bericht door dentheo »

En voor de "inboorlingen" naast lijn 12 is er dan nog een tarief voor een retourtje goedkoper dan een enkeltje....
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie