@ treinbruno: je kan moeilijk een pendel verzekeren met 3 rijtuigen naar een peronneke dat maar 2 rijtuigen kan ontvangen.
@ Joris: de locs trokken vroeger inderdaad zware goederentreinen over de hellingrijke Athus-Meuselijn ... kilometers lang aan soms amper 20 km/u!!! (zeer handig voor spotters met een wagen) Zo ook voor de 55's indertijd naar Gouvy, waar zelfs af en toe de rangeerkar 82 van Gouvy een handje kwam bijsteken!!!
tt44ta46 schreef:@ treinbruno: je kan moeilijk een pendel verzekeren met 3 rijtuigen naar een peronneke dat maar 2 rijtuigen kan ontvangen.
Greetz
Sven
Sven volgende keer iets van 55er blauw+M6+M6+5404. Moet te doen zijn.
Was een mooi weekend. Zal proberen je nog te mailen voor mijn vakantie. (Als je wensen heb lees ik het wel.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
tt44ta46 schreef:@ treinbruno: je kan moeilijk een pendel verzekeren met 3 rijtuigen naar een peronneke dat maar 2 rijtuigen kan ontvangen.
Ik heb ook weleens pendeltreinen meegemaakt naar een opstelterrein waar helemaal geen perrons waren hoor Gewoon een paar mobiele bordessen die door een paar helpers naar de deuren van de trein gereden worden na stilstand. Ging prima
Dat derde M2-rijtuig is toch een eerste klasse? Op Leve De Trein zat die wel achter de stomer maar je kon/mocht er niet in. Denk dat men gewoon niet al te snel "gewone" mensen in dat rijtuig laat.
Hallo,
Dat is een 2de klas, met bagage. In het bagageruim zit het materiaal van de stokers, en het is daarom het begeleidingsrijtuig van de 29.013. Soms mag je daar wel met mee, zoals bvb tijdens de laatste TSP rit.
(Het is overigens een BDR omdat men er vroeger een restauratieafdeling (bagageafdeling is groter) wou in steken, is helaas nooit gebeurd...).
Groeten,
Joris De Mol
Dietrich schreef:Hmm dan zal ik mij miskeken hebben vorige week. Op LDT was er alleszins een 1steklas-M1 waar je niet in mocht.
in het begin deed idd een ander rijtuig dienst als dienstrijtuig, dat zou kunnen dat het dat nog was al betwijfel ik dat het toen nog niet die M2 met bagage afdeling was.
Hallo,
Was dat Geen L AD? Maar dat was dacht ik enkel bij de eerste rit, de aankomst in België, na de verdere afwerking in Schaarbeek hebben ze onmiddelijk deze M2 DBR in dienst genomen.
Die eersteklassers zijn recent groen geworden, en waren daarvoor niet in gebruik voor museumdoeleinden, buiten voor een TSP rit dan (afscheid van de groende 62'ers bvb.).
Groeten,
Joris De Mol
Wat de begeleiding van de 29.013 betreft, die wagen is al een jaar of 3 de M2BDR 49.911.
Die was er ook op 'Leve de Trein' bij, dus geen eerste klas.
De eerste klas M2A 41.022 hing gewoon toegankelijk mee in de trein.
Net na de terugkeer van de 29.013 uit Meiningen kwam inderdaad een paar keer de LAD 38.005 en zelfs LBD 39.025 in actie, en wie weet wat de toekomst brengt (hint hint)