TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door Bibke »

Zaterdag 23 juni 2012: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Na méér dan een halve eeuw trouwe diensten te hebben verleend, worden de locomotieven van de reeks 23 op rust gesteld. De meesten werden reeds afgesteld en slechts enkele exemplaren worden gebruikt als opdrukmachines op de hellingen rond Liège.

Het mechanische gedeelte werd geleverd door de « Ateliers de Constructions Ferroviaires et Métalliques » te Nivelles (BN) en het elektrische gedeelte door ACEC te Charleroi. Deze machines werden gebouwd om te rijden onder een spanning van 3 kV met een constante snelheid van 130 km/h. We konden hen op kop zien van internationale reizigerstreinen, van expresstreinen, van piektreinen en van stoptreinen, maar ook zagen we hen zware goederentreinen slepen, alléén of in dubbeltractie.
Tijdens hun loopbaan kenden zij meerdere livreiën.

Het is dan ook heel normaal dat wij hen gaan uitzwaaien.

We stellen u een uitstap voor met vertrek te Brussel. De start wordt gegeven te Brussel-Noord om 7.40 h en om 7.55 h te Brussel-Zuid. We vertrekken richting Binche, met mogelijkheid tot opstappen te Braine-le-Comte (8.20 h) en La Louvière-Sud (8.45 h).
Vervolgens gaat het naar Charleroi en Ronet en van daaruit naar Erquelinnes en Quévy.

De aankomst te Brussel-Zuid is voorzien omstreeks 21.00 h, met mogelijkheid tot uitstappen te Mons (19.55 h), Braine-le-Comte (20.20 h) en Halle (20.40 h).

We rijden met onze 4 K-rijtuigen en het buffetrijtuig zal deel uitmaken van de trein.

Deze reis is in eerste instantie voorbehouden voor de liefhebbers. Vele fotostops worden voorzien langs het parcours. Wie gewoon graag de streek wil verkennen is eveneens welkom.

Wie dat wenst kan een « toevoerbiljet » aanvragen voor € 11 (enkel bij TSP beschikbaar). Hiermee kan je reizen naar één of andere opstapplaats van onze trein en vanuit eender welk Belgisch station terugkeren naar huis.

Geïnteresseerd? Aarzel dan niet en schrijf in vóór de uiterste datum. Het aantal deelnemers is beperkt!


Wij wensen u nu reeds een aangename dag in ons midden.

Het TSP vzw.

Online inschrijvingsformulier: http://www.pfttsp.be/index.php?option=c ... &Itemid=68
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door The_Knitter »

Haha. Had mij vanochtend al ingeschreven :lol: Net als Pronkie
Benieuwd of wij het van de HLE26 hebben overtroffen nu :mrgreen:
factageklerk

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door factageklerk »

Ik heb me deze voormiddag ook al onmiddelijk ingeschreven. Wat me nu opvalt waarom vertrekken ze zo vroeg? Hebben ze er al bij stilgestaan dat iedereen er moet kunnen geraken tegen het vertrekuur. De laatste 2 ritten was het voor mij miserie om tot in Brussel te geraken
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door loic1811 »

je moet ook niet vergeten dat de rit pas gedaan is om 21uur .voor u is dit nu te vroeg maar stel dat je 2 uur later vertrek ben je wel pas terug in brussel-zuid om 23uur en dan gaan mensen klagen dat ze niet meer thuis geraken ... dus het is overal een beetje wikken en wegen
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door pronkie001 »

hle2127 schreef:je moet ook niet vergeten dat de rit pas gedaan is om 21uur
Ik kom uit Nederland, zoals de vorige keren heb ik een hotel geboekt, en ga de zondag terug.
Is duurder, maar er zijn ook goedkope hostels in Brussel :mrgreen:
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door pronkie001 »

The_Knitter schreef:Haha. Had mij vanochtend al ingeschreven :lol: Net als Pronkie
Benieuwd of wij het van de HLE26 hebben overtroffen nu :mrgreen:
Jazeker, deze rit wil ik niet missen, ik heb de vorige twee meegemaakt, en die waren perfect geregeld.
Dus ik heb me geen moment bedacht en gelijk geboekt.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door BlubBlub »

Ingeschreven - alleen kan ik niet opzoeken of het bestelde toevoerbiljet goedkoper is dan Antwerpen - Brussel H/T (weekendbiljet en/of code40).

Alleen de mail is blijven steken op een mailserver ergens (de mijne heeft een temp-rejected gegeven - iemand die een mail opnieuw kan laten versturen of schrijf ik me opnieuw in?)

[na een tijdje in een queue is de mail er - whitelists werken dus - maar wie moet ik contacteren om de 2 minuten fix door te geven]
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik ben nog zwaar aan het twijfelen, ergens wil ik de laatste rit van een 23 wel op foto, maar anderzijds is het tegen mijn principes om met een rit mee te gaan waar dergelijke rommelsamenstelling achter hangt. Het is tenslotte een fotorit, dan mag er wel een originele en historische samenstelling aan te pas komen vind ik...
Eens horen wie er nog mee gaat...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door Bibke »

Joris,

Ik begrijp uw opmerking maar als je rijtuigen moet huren of je kan je eigen rijtuigen gratis meenemen maakt wel een verschil.
We moeten ook uit de kosten komen, de rit betaalbaar houden en liefst er nog aan verdienen ook om later ander materieel aan te kopen om het onderhoud van ons materieel te kunnen bekostigen en om ander rijdend materieel te kunnen aan kopen.

Ook riskeren we minder dat men een reis moet afgelasten wanneer er wat minder inschrijvingen zijn om zo uit de kosten te komen.

Groetjes

Freddy
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door ijzeren rijn 82 »

vroege vertrek en late terugkomst in Brussel is voor mij een struikelblok !
om met de trein van en naar Brussel te greraken vanuit Noord Limburg
de samenstelling van de trein maakt mij weinig uit !

dus slaan we deze rit maar is over !
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door BlubBlub »

Als er mensen zijn die een lift tussen Turnhout en Antwerpen-Brechem nodig hebben, gooi maar in PB (ik heb me een aanvoerbiljet aangeschaft omdat A'pen net iets goedkoper parkeert dan Brussel).
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door etoile du nord »

Juist ingeschreven , met een toevoerbiljet kan ik opstappen te La Louvière ( kom uit Doornik , scheelt mij één uur ) , en bij terugkeer afstappen te Mons ( weer één uur ), zo heb ik minst problemen met de treinverbinding via Brussel !
Wie een lift wil vanuit Ronse ( en omgeving ) ....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door Joris »

Hallo,
Bibke schreef:Joris,

Ik begrijp uw opmerking maar als je rijtuigen moet huren of je kan je eigen rijtuigen gratis meenemen maakt wel een verschil.
We moeten ook uit de kosten komen, de rit betaalbaar houden en liefst er nog aan verdienen ook om later ander materieel aan te kopen om het onderhoud van ons materieel te kunnen bekostigen en om ander rijdend materieel te kunnen aan kopen.

Ook riskeren we minder dat men een reis moet afgelasten wanneer er wat minder inschrijvingen zijn om zo uit de kosten te komen.

Groetjes

Freddy
Ik begrijp jullie redenen, maar ik redeneer als klant, en dan kan het me persoonlijk niet erg schelen waarom een leverancier me iets niet kan aanbieden.
Als ik straks in Juli buizen heb moet ik ook niet met een pak argumenten naar mijn profs gaan :wink:
Nu ik heb wel gezien dat op die recentste K1A geen gele lijn staat, dat is al iets...
Hopelijk houdt het TSP er bij toekomstige aankopen rekening mee dat de meeste van haar ritten nog steeds voor liefhebbers zijn, en dat fotografen liever originelere samenstellingen zien dat een pak eersteklas rijtuigen, waar het TSP er sowieso genoeg van heeft denk ik.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door HLE 2302 »

Joris schreef:Hallo,
Bibke schreef:Joris,

Ik begrijp uw opmerking maar als je rijtuigen moet huren of je kan je eigen rijtuigen gratis meenemen maakt wel een verschil.
We moeten ook uit de kosten komen, de rit betaalbaar houden en liefst er nog aan verdienen ook om later ander materieel aan te kopen om het onderhoud van ons materieel te kunnen bekostigen en om ander rijdend materieel te kunnen aan kopen.

Ook riskeren we minder dat men een reis moet afgelasten wanneer er wat minder inschrijvingen zijn om zo uit de kosten te komen.

Groetjes

Freddy
Ik begrijp jullie redenen, maar ik redeneer als klant.
In mijn ogen ben je géén klant bij zo'n rit, maar gewoon een liefhebber die het behoud van het historisch materieel steunt. Men kan moeilijk een stam railjet's kopen om het comfort van de 'klant' te verhogen hé.

Als je meegaat met een historische, toeristische trein dan kan je moeilijk rijtuigen verwachten met SIV, airco enzovoort.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locs Reeks 23

Bericht door Joris »

Hallo,
HLE 2302 schreef: In mijn ogen ben je géén klant bij zo'n rit, maar gewoon een liefhebber die het behoud van het historisch materieel steunt. Men kan moeilijk een stam railjet's kopen om het comfort van de 'klant' te verhogen hé.

Als je meegaat met een historische, toeristische trein dan kan je moeilijk rijtuigen verwachten met SIV, airco enzovoort.
Ik denk dat je mijn boodschap helemaaaal niet hebt begrepen.
Ik heb het helemaaaal niet over het comfort... Ik heb het over dat ik als liefhebber iets deftig wil zien, en geen samengeraapt allegaartje om het wat cru te zeggen, daar gaat het over.
En aangezien ik de lotto niet gewonnen heb strooi ik niet met geld, en ben ik wat kritisch over de dienst die ik koop/ondersteun.
Als ik gewoon het behoud wil steunen, dan zal ik dat ook doen, door een storting. Nu overweeg ik gewoon mee te gaan met een rit, en dan verwacht ik waar voor mijn geld :wink:
En als ik meega met een trein voor liefhebbers, verwacht ik ook dat hij voor liefhebbers is :wink:
Ps: ben jij al ingeschreven?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie