TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door Bibke »

Zaterdag 6 oktober 2012: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II


Gezien het grote succes van onze vorige reis door onze regio’s, brengen wij nu een vervolg op dit geslaagd evenement.

Het is onze bedoeling u te laten kennis maken met lijnen die gesloten zijn voor het reizigersverkeer en die nog weinig gebruikt worden. Er zijn geen fotostops voorzien, afgezien van enkele haltes in stations, waar onze deelnemers even de benen kunnen strekken.
Deze uitstap brengt ons hoofdzakelijk langs lijnen in het Vlaamse gewest.

Het vertrek zal gegeven worden te Brussel-Zuid om 8.45 uur.
De trein vertrekt richting Antwerpen en zal stoppen te Brussel-Noord (8.55 u.), Mechelen (9.20 u.) en te Antwerpen-Berchem (9.35 u.) om deelnemers te laten opstappen.

We ontdekken een deel van de Antwerpse havenzone en daarna de Gentse regio.
We begeven ons op de industriële lijn 204 naar Gent-Noord en vervolgens naar lijn 86 tot Ronse.

De reis gaat dan via de lijn 82 Burst - Aalst en verder via Ath en Soignies weer naar Brussel, waar de aankomst voorzien is omstreeks 17.45 uur.
Opgelet : deelnemers uit Mechelen en Antwerpen-Berchem dienen op eigen kracht huiswaarts te keren!

De trein zal samengesteld zijn uit rijtuigen 1ste klas, daterend uit 1935. Het buffetrijtuig, waar u dranken en broodjes kan bekomen, zal deel uitmaken van onze trein.
De trein zal gesleept worden door twee diesellocomotieven die deel uitmaken van het materieel dat bewaard wordt door het TSP.

Deze uitstap is vooral bedoeld voor wie onze regio’s beter wil leren kennen en wel op een comfortabele en originele manier. Ook de spoorwegliefhebbers zullen aan hun trekken komen, want we begeven ons op lijnen die niet gebruikt worden door reizigerstreinen.

De prijs van deze uitstap bedraagt € 45. Er zijn kortingen voorzien voor kinderen, senioren en leden van de NMBS-groep.

Wie zich per trein naar één van de opstapplaatsen van onze trein wil begeven kan bij ons een « toevoerbiljet » aanvragen, waarmee u voor de prijs van € 11 ook kan terugreizen vanuit eender welk station naar om het even welk station in België.

Indien u graag zou deelnemen aan deze ontdekkingsreis, aarzel dan niet om het inschrijvingsformulier terug te sturen voor de uiterste datum.

klik hier om te betalen met VISA
Wij wensen u nu reeds een aangename dag in ons midden.

Het TSP-team.

http://www.pfttsp.be/index.php?option=c ... &Itemid=68
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door etoile du nord »

:( Jammer genoeg kan ik zaterdag niet mee ! Ik denk dat ik daar nog spijt van krijg , maar ja
Ik zal het dus moeten stellen met de verhalen en beeldjes van onze forumleden .... :wink:
Afbeelding
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door The_Knitter »

Het is dat ik zaterdag naar het Trammuseum Brussel ga met een kennis, maar ik had anders graag meegegaan.
Wat van diesellocs zullen er voor zitten?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door Bibke »

In principe zullen het de 6077 en 5183 zijn.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door The_Knitter »

Oké. Misschien dat ik even een plaatje kan klikken te Berchem of ergens langs de lijn. Moet nog kijken of dat mogelijk is.
JVDB

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door JVDB »

Kan iemand mij zeggen wanneer de trein tussen Oudenaarde en Ronse passeert? Ik ben van Oudenaarde en zou de trein graag zien. Jurgen, met dank.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door BlubBlub »

Voor hen die interesse hebben in waar er gereden wordt: ik start morgen met een volle accu en gps aan op de trein in Brussel-Zuid en ik kan -voor zover de accu meegaat en het netwerk dekking geeft- gevolgd worden via http://blubnet.no-ip.org/followme/.

Het kan de liefhebbers helpen om in te schatten wanneer de trein op hun spotplekken passeert (en ik heb een mooie trace van waar we langsgereden zijn).
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door etoile du nord »

Bedankt voor de real-time info , dat levert mooie beelden op : bijna alsof je er zelf bij bent !!
Zeer interessant voor de (noodgedwongen) thuisblijvers : dit maakt de TSP trip compleet !!
Afbeelding
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door BlubBlub »

etoile du nord schreef:Bedankt voor de real-time info , dat levert mooie beelden op : bijna alsof je er zelf bij bent !!
Zeer interessant voor de (noodgedwongen) thuisblijvers : dit maakt de TSP trip compleet !!
Alleen de accu liet het afweten tussenin... volgende keer zet ik het interval wat langer en dan geraken we hopelijk de dag door.
PM_36
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jul 2007, 14:23

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door PM_36 »

bedankt voor de biertjes etoile du nord, ze hebben gesmaakt! :wink:
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door etoile du nord »

PM_36 schreef:bedankt voor de biertjes etoile du nord, ze hebben gesmaakt! :wink:
Geen dank , 't was graag gedaan , ik was toch een beetje te ziek om van alles te kunnen meegenieten ! Vandaag voel ik me nog wat slechter , wat die kleine beestjes kunnen teweeg brengen hé :evil: :evil:

Maar allé , binnenkort kom ik wel een Bocq'ske proeven te St Ghislain
Afbeelding
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door Mechanik »

kan blubblub eens uitleggen hoe hij dat juist gedaan heeft?
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door BlubBlub »

Mechanik schreef:kan blubblub eens uitleggen hoe hij dat juist gedaan heeft?
Op de gsm (android): https://play.google.com/store/apps/deta ... EM.TrackMe
Voor de webserver (php en mysql heb je nodig): http://luisespinosa.com/bin/trackme/server.zip

De php zou wel eens opgeschoond moeten worden, maar het werkt wel (als je errors/warnings allemaal naar een file en niet naar het display duwt).
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: TSP: Op ontdekkingstocht door onze regio’s II

Bericht door trainfreak »

Ik heb dat ook wel eens gedaan met mijn gewone (wandel)GPS.
De beelden waren dan wel niet live, maar het maakte het thuis nog zo makkelijk om achteraf te bepalen waar de fotostops werden gehouden.
Plaats reactie