23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door etoile du nord »

TSP organiseert op 23 maart een afscheidsrit met het laatste klassieke tweeledig elektrisch motorstel !

Een nostalgische rit vol herinneringen aan de rijke loopbaan van onze "klassiekjes" in de geschiedenis van de Belgische Spoorwegen
Afbeelding ( <Wikimedia>)
Klassieker kan bijna niet ....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Shrek »

Wat bedoelen ze met "het laatste"? Er rijden er nog meer dan 200 rond?
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door BlubBlub »

De AM62 wordt hier bedoeld - ik ga er niet bij zijn [als er mensen zijn die met een android-toestel willen tracen, ik heb de software nog draaien]
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Robin »

Shrek schreef:Wat bedoelen ze met "het laatste"? Er rijden er nog meer dan 200 rond?
we zullen eens zien hoeveel er dat nog zullen zijn tegen het einde van het jaar ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Tijgernoot »

Er staat er al tussen de 80-90 in de verkoop voor slechts 50.000 euro per stuk, zie http://www.nmbs-technics-sales.eu/nl/co ... e-verkopen

Worden aan huis geleverd, mocht je er eentje in je achtertuin willen :)
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Bordensteker »

Kant pakwagen kun je er ook een zelfrijdend beglaasd voorbalkon van maken. Alleen dat ETCS he, dat wordt het heikele punt ...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Asterix »

Tijgernoot schreef:Er staat er al tussen de 80-90 in de verkoop voor slechts 50.000 euro per stuk
De V250's zullen nog goedkoper weggaan, let maar op.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Bibke »

Op 23 maart aanstaande gaat onze eerste reis van het nieuwe seizoen door.


Verschillende schrappingen worden op dit moment uitgevoerd betreffende het rijdend materieel, ten gevolge van de komst van nieuwe locomotieven en van de Desiro’s.
Wij hebben dan ook geoordeeld dat een reis ter gelegenheid van het afscheid van de klassieke motorstellen op zijn plaats is. Het gaat hier dan niet over de gemoderniseerde stellen met City-livrei, maar wel over de stellen met de nummers 151 – 270, met bordeaux livrei.

Het vertrek wordt om 8.10 h gegeven te Brussel-Zuid.
Vooraleer richting zuid te vertrekken zal de trein nog reizigers laten instappen te Brussel-Noord (8.20 h), Brussel-Schuman (8.25 h), Ottignies (8.45 h) en Gembloux (9.15 h).

We begeven ons op lijn 144 waar nog slechts enkele reizigerstreinen per week langs komen, om vervolgens via de enkelsporige lijn 147 naar Fleurus te rijden.
Van daar gaat het naar Ottignies en Leuven via lijnen 140 en 139 en verder naar Mechelen, Vilvoorde en Aalst.
Na verandering van de rijrichting gaat het naar Denderleeuw, Geraardsbergen en Edingen.
De aankomst te Brussel is voorzien om 19.00 h.

Opgelet: we stoppen op de terugweg NIET te Brussel-Schuman, Ottignies en Gembloux!

Zoals gewoonlijk voorzien we een aantal fotostops gedurende deze uitstap.

De trein zal bestaan uit twee motorstellen met bordeaux livrei uit de jaren zestig. Dranken en snacks zijn voorzien, maar er zullen geen broodjes te verkrijgen zijn.

Deze uitstap is voorbehouden aan fotoamateurs, maar ook liefhebbers zijn welkom. De reis wordt afgeraden aan de jongste kinderen.

Wie zich per trein naar één van de opstapplaatsen van onze trein wil begeven kan bij ons een « toevoerbiljet » aanvragen, waarmee u voor de prijs van € 11 ook kan terugreizen vanuit eender welk station naar om het even welk station in België.

Indien u graag zou deelnemen aan deze reis, aarzel dan niet om het inschrijvingsformulier in te vullen voor de uiterste datum.

Wij wensen u nu reeds een aangename dag in ons midden.

Het TSP-team.

Het digitale inschrijvingsformulier vinden jullie hier: http://www.pfttsp.be/index.php?option=c ... &Itemid=68
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Delanopro

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Delanopro »

Hoeveel plaatsen zijn er beschikbaar?
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Merijn »

Robin schreef:
Shrek schreef:Wat bedoelen ze met "het laatste"? Er rijden er nog meer dan 200 rond?
we zullen eens zien hoeveel er dat nog zullen zijn tegen het einde van het jaar ;)
Het zijn er inderdaad nog een 90tal (bordeaux weliswaar), maar ik vraag mij toch ook wel of deze effectief in april allemaal eruit zullen gaan...ze zijn immers nog heel vaak te zien.

Is er in april een verandering van materieelomloop, dat ze tegen dan "op pensioen" gaan?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Robin »

alles zal zowat afhangen ook van de instroom van de Desiro. Blijkbaar ligt de afname even stil zo heb ik gehoord.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door dentheo »

Heb ik ook gehoord, reden niet duidelijk...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Dieselfreak »

etoile du nord schreef:TSP organiseert op 23 maart een afscheidsrit met het laatste klassieke tweeledig elektrisch motorstel !
Gaan de rode klassiekjes eruit dan na 23 maart?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Stijn91 »

Er is een pagina op FB die zegt dat de bordeaux klassiekjes er vanaf april geleidelijk uitgaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Steven »

Dat zal vooraf afhangen van de oplevering van de Desiro's, die ligt momenteel stil, de nmbs wil eerst dat de reeds geleverde desiro's volledig storingvrij zijn.
Plaats reactie