22 juni 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Bibke »

Ik wist het zelf ook niet en heb pas vanavond tijd gehad om de nieuwsbrief te bekijken.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Sparrow

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Sparrow »

gadver! wat is dat nou weer voor raar gedoe? lekker dan, eerst aankondgen en dan zomaar aflasten. waarom dan? ik had me er helemaal op verheugd! komt er dan helemaal geen afscheidsrit voor de 11 serie? ik he die trein nog nooit gezien en wil hem heel graag zien en fotograferen en dit leek de beste kans. kan ik hem nergens fotograferen?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Steve »

Sparrow schreef:gadver! wat is dat nou weer voor raar gedoe? lekker dan, eerst aankondgen en dan zomaar aflasten. waarom dan? ik had me er helemaal op verheugd! komt er dan helemaal geen afscheidsrit voor de 11 serie? ik he die trein nog nooit gezien en wil hem heel graag zien en fotograferen en dit leek de beste kans. kan ik hem nergens fotograferen?
"Zomaar" afgelasten is dit niet hoor. Er zal volgens mij hoe dan ook nog wel een afscheidsrit volgen (ik kan me het tegendeel niet voorstellen), maar uit dit uitstel zou je veeleer moeten afleiden dat er een redelijke kans bestaat dat de HLE 11 misschien alsnog in dienst komt. Het hele Fyra-gedoe en de zoektocht naar een alternatief zal daar wel niet vreemd aan zijn. Dus misschien krijg je alsnog de kans om de HLE 11 in alle geuren en kleuren te fotograferen, los van een afscheidsrit waar honderden mensen dezelfde plaat zullen hebben geschoten als jij. Absoluut geen reden dus om zaken als "gadver" of "raar gedoe" in de mond te nemen, niet fair trouwens tegenover de vele vrijwilligers die zich hard inzetten om zo'n afscheidsrit überhaupt mogelijk te maken...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Shrek »

En een laatste rit met een HLE 20 lijkt mij wel een heel mooi alternatief, deze loc is nog veel imposanter dan een 11je :wink:
Sparrow

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Sparrow »

--
Laatst gewijzigd door Sparrow op 28 jan 2013, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Steve »

Sparrow schreef:voor mij niet. tis ook een andere loc. vind dit echt belachelijk zeg.
Heb je m'n post überhaupt gelezen?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Asterix »

Waarom is deze rit afgelast? Is er een verband met de FYRA?
Het is toch normaal dat mensen zich vragen stellen? Dit is onduidelijke communicatie.
Azess

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Azess »

Als je het nieuws hebt gezien, dan lijkt me dit niet erg moeilijk. Volgens mij word de reeks 11 terug voor de beneluxstellen gehangen. Dit zou dan de mogelijke "tijdelijke" oplossing zijn om de fyra te vervangen. Is veel beter dan nu de situatie is (via roosendaal bedoel ik dan)
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door vasonline »

@Sparrow:

Als hij terug gaat rijden is het nog beter:
Dan kan je foto's maken naar believen :)

Een afscheidsrit kan later nog altijd ...liefst een hele tijd later ;)

Groetjes
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Asterix »

Azess schreef:Als je het nieuws hebt gezien, dan lijkt me dit niet erg moeilijk. Volgens mij word de reeks 11 terug voor de beneluxstellen gehangen. Dit zou dan de mogelijke "tijdelijke" oplossing zijn om de fyra te vervangen. Is veel beter dan nu de situatie is (via roosendaal bedoel ik dan)
Blijkbaar is het wél zo erg moeilijk om duidelijkheid te krijgen want méér dan toogpraat en "ik denk" zus en zo valt er blijkbaar niet te rapen op dat vlak.
Bij TSP moet men toch uitleg hebben gekregen? Worden die 11'en daadwerkelijk weer voor een Benelux-light gezien?
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Bordensteker »

Terwijl men bijvoorbeeld aan het bekijken is of een aantal Traxxen op zeer korte termijn terug reizigersdienst kunnen gaan doen (kunnen die onmiddellijk gemist worden bij Logistics? al dan niet met zo snel mogelijk aanvulling bij de goederen door enkele van de onlangs ingeleverde Reeks 28 of Reeks 29 locs) zou het toch slim zijn om ook andere, niet volledig ondenkbare, alternatieven te evalueren. Je moet je bij voorkeur niet uitsluitend op één oplossing richten, maar een alternatief openhouden (hadden ze dat van meet af aan maar gedaan ... ).
Welnu, in dát kader kun je zeker denken aan de Reeks 11.8 (waarbij het op zijn minst een leuke bijkomstigheid is dat er op de laatste dag van de Benelux nog een met zorg behandelde 11.8 het hele parkoers heeft uitgereden!).
Zo zie ik dat tenminste.

En in dat verband moet je maar niet raar opkijken dat iedereen die terzake ook maar een snipper échte informatie heeft gekregen even netjes de kaken op elkaar houdt. Vind ik zeer te prijzen. Het TSP kan nu de goede band met de NMBS bestendigen als ze niet voor haar beurt praat.

IK rij met den diesel en weet van niks. Maar ik lees o.a. hier wel wat iedereen zoal bedenkt, en denk er voorlopig het mijne van ...
Sparrow

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Sparrow »

Steve schreef:
Sparrow schreef:voor mij niet. tis ook een andere loc. vind dit echt belachelijk zeg.
Heb je m'n post überhaupt gelezen?
Sorry, had je bericht idd over het hoofd gezien, had even snel op mn telefoon de site gecheckt. Ik vind aankondigen en dan zomaar zonder opgaaf van reden aflasten idd vreemd, maar heb zeker bewondering voor de vrijwilligers. Gadver is niet echt een schokkend woord dat gewoon mijn teleurstelling uitdrukte.

Ik heb idd ook wel even zitten denken aan de HLE 11 voor de vervanging van de fyra, dat zou fantastisch zijn. Maar ik las juist dat dat niet waarschijnlijk was en zo. Maar nu heeft prorail al wel aangegeven dat er op korte termijn ruimte gemaakt kan worden voor traject Amsterdam Brussel via Den Haag. Maar zelfs als de beneluxtrein terugkomt is het de vraag of het de 11 serie wordt toch? Mss nemen ze wel die traxx locs die de beneluxtrein sinds 2008 rijden. Of zouden die allemaal op de binnenlandse fyra tussen Amsterdam en Breda zitten?
Azess schreef:Als je het nieuws hebt gezien, dan lijkt me dit niet erg moeilijk. Volgens mij word de reeks 11 terug voor de beneluxstellen gehangen. Dit zou dan de mogelijke "tijdelijke" oplossing zijn om de fyra te vervangen. Is veel beter dan nu de situatie is (via roosendaal bedoel ik dan)
Het nieuws voor zover ik weet zegt dat er mss weer een beneluxtrein komt, maar hoe groot is de kans dat die door de 11 serie gereden zal worden? Waarom ben je zo zeker?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Bibke »

Mensen, blijf niet verder gissen. Ten gepaste tijde zal de reden wel verschijnen in OP DE BAAN en/of op de website www.pfttsp.be.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door loic1811 »

hopelijk gaat die 20 een pak rijtuigen mee krijgen wie weet wordt de trekhaak er nog afgetrokken :mrgreen:
Azess

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Azess »

Waarom ben je zo zeker?
Ik ben helemaal niet zeker, ik vond het gewoon ergens logisch omdat ik eerst in het nieuws zag dat ze een betere oplossing zoeken om de reizigers naar nederland te krijgen. Daarna kijk ik op het forum en lees dat de afscheidsrit van de reeks 11 is uitgesteld. Daardoor dacht ik dat het misschien met elkaar te maken had. Het kon toch hé. :) (behalve van wat ik hier lees op het forum ken ik geen fluit van de spoorwegen) :wink:
Plaats reactie