TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Erg jammer. Hopelijk hebben ze een goede reden, en wordt de reis later opnieuw ingepland.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Er staat toch nergens 100% duidelijk dat de reis niet doorgaat.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Het bericht op de TSP-website laat aan duidelijkheid weinig te wensen over: http://www.pfttsp.be/index.php?option=c ... lang=nl_BE
Zou de HLE 11 dan toch nog een waardige fin de carrière krijgen? Ik zie anders niet meteen in waarom uitgerekend deze reis geannuleerd zou worden...
Zou de HLE 11 dan toch nog een waardige fin de carrière krijgen? Ik zie anders niet meteen in waarom uitgerekend deze reis geannuleerd zou worden...
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Ik wacht op het officiële antwoord van ons bestuur om de reden hier te posten.
De afgelasting is er niet zomaar gekomen.
Wees maar gerust dat het TSP graag die rit georganiseerd had.
De afgelasting is er niet zomaar gekomen.
Wees maar gerust dat het TSP graag die rit georganiseerd had.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Jammer dat de rit nu voor de tweede keer afgelast is. Maar niet meteen speculeren om de reden, de vorige keer dat ie afgelast was was er ook sprake van vervangende ritten van de fyra en werd deze serie locs daar ook niet voor in gezet, maar de traxx locs. Zou niet weten waarom ze nu ineens wel deze oude locs weer van stal zouden halen alhoewel het wel prachtig zou zijn om ze weer regelmatig en ook in Nederland rijdend te zien.
Wat betreft de afscheidsrit, erg gaaf initiatief, wel jammer dat het allemaal zo Zuidelijk moet, voor Nederlanders erg lastig te doen.
Wat betreft de afscheidsrit, erg gaaf initiatief, wel jammer dat het allemaal zo Zuidelijk moet, voor Nederlanders erg lastig te doen.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Ik zal je aan een idee helpen.
Je mag hopen dat het nieuwe contract voor de T29 en de 2802 en 2803 rekening houdt met een snelle ontbinding indien de V250 wel een blijvertje zou zijn geworden.
Dan zou het met de kennis van vandaag ineens extra zinvol kunnen zijn om opnieuw in te zetten op de qua kapitaalkost supergoedkope T11, want dat zou een aantal voor de Beneluxdienst doorverhuurde T28 locs terug bij Logistics kunnen bezorgen, waarna de dure T29s al dan niet samen met de 2802 en 2803 weer weg zouden kunnen?
Ik vraag me trouwens af hoe Logistics het klaarspeelt om Traxxen in te moeten huren en tegelijk geen T13's van de moedermaatschappij meer over te willen krijgen.
En ik blijf maar denken dat de Benelux stuurrijtuigen niet zo snel gesloopt hadden moeten worden. Gezien de revisies die de NMBS wel aan de T11 bleef besteden, blijft het te betreuren dat de bijbehorende rijdende afstandbedieningen slechts minimaal onderhouden werden en onmiddellijk verschroot zijn. Het doet achteraf denken aan de nooit bevredigende opdeling van een servies wanneer de wegen van de eigenaars zich gaan scheiden.
Zou je de nieuwere binnenlandse NS stuurrijtuigen (die intussen ook al deels aan de kant staan) kunnen laten samenwerken met een Traxx? Voor treinschakeling is een Traxx namelijk geschikt, ook met Benelux rijtuigen ertussen, alleen wordt de trein dan te lang voor sommige door seinen begrensde perrongedeelten ...
_________________
In de stad van de trein van die verkreukelde bodem lijken voor de evenmin plat te krijgen topman de letters YRA intussen te staan voor You Railway Administrators.
Je mag hopen dat het nieuwe contract voor de T29 en de 2802 en 2803 rekening houdt met een snelle ontbinding indien de V250 wel een blijvertje zou zijn geworden.
Dan zou het met de kennis van vandaag ineens extra zinvol kunnen zijn om opnieuw in te zetten op de qua kapitaalkost supergoedkope T11, want dat zou een aantal voor de Beneluxdienst doorverhuurde T28 locs terug bij Logistics kunnen bezorgen, waarna de dure T29s al dan niet samen met de 2802 en 2803 weer weg zouden kunnen?
Ik vraag me trouwens af hoe Logistics het klaarspeelt om Traxxen in te moeten huren en tegelijk geen T13's van de moedermaatschappij meer over te willen krijgen.
En ik blijf maar denken dat de Benelux stuurrijtuigen niet zo snel gesloopt hadden moeten worden. Gezien de revisies die de NMBS wel aan de T11 bleef besteden, blijft het te betreuren dat de bijbehorende rijdende afstandbedieningen slechts minimaal onderhouden werden en onmiddellijk verschroot zijn. Het doet achteraf denken aan de nooit bevredigende opdeling van een servies wanneer de wegen van de eigenaars zich gaan scheiden.
Zou je de nieuwere binnenlandse NS stuurrijtuigen (die intussen ook al deels aan de kant staan) kunnen laten samenwerken met een Traxx? Voor treinschakeling is een Traxx namelijk geschikt, ook met Benelux rijtuigen ertussen, alleen wordt de trein dan te lang voor sommige door seinen begrensde perrongedeelten ...
_________________
In de stad van de trein van die verkreukelde bodem lijken voor de evenmin plat te krijgen topman de letters YRA intussen te staan voor You Railway Administrators.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Aangezien het aantal deelnemers niet gehaald werd, werd de reis geannuleerd.
Laatst gewijzigd door Bibke op 10 jun 2013, 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
En zijn er dan geen overige T11'n die geen onderhoud nodig hebben ... lijkt me sterk dat ze plots allemaal onderhoud nodig hebben nietwaar.Bibke schreef:---
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 13 jun 2013, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Dat lijkt mij net heel logisch na zolang stil te staan?HLE 2302 schreef:En zijn er dan geen overige T11'n die geen onderhoud nodig hebben ... lijkt me sterk dat ze plots allemaal onderhoud nodig hebben nietwaar.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Wist men dat dan niet op het ogenblik dat die reis werd gepland en gepubliceerd?Shrek schreef:Dat lijkt mij net heel logisch na zolang stil te staan?HLE 2302 schreef:En zijn er dan geen overige T11'n die geen onderhoud nodig hebben ... lijkt me sterk dat ze plots allemaal onderhoud nodig hebben nietwaar.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Jawel, het TSP was op de hoogte van de kost maar er waren te weinig inschrijvingen.
Laatst gewijzigd door Bibke op 13 jun 2013, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
84??
Hoe kan het dat er zo weinig volk geinteresseerd is in een rit met zo'n locomotief?!
Hoe kan het dat er zo weinig volk geinteresseerd is in een rit met zo'n locomotief?!
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
misschien was de datum voor velen verkeerd, het ligt dus niet noodzakelijk aan de interesse op zich.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Misschien dat velen inderdaad dan al op verlof vertrokken zijn..
Nuja ik hoop alvast dat de rit binnenkort nog is georganiseerd zal worden.
Nuja ik hoop alvast dat de rit binnenkort nog is georganiseerd zal worden.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Het lijkt me dan ook handig die rit aantrekkelijker te maken voor meer mensen. Er zijn ook veel Nederlanders die deze rit aantrekkelijk vinden maar als je dan vanuit Brussel naar het Zuidoosten gaat rijden en dat van sochtends vroeg tot savonds laat maak je het voor de meeste nederlanders en mss ook veel belgen onbereikbaar. sowieso is de rit mss te lang, de datum in de vakantie niet handig en daarnaast zullen er altijd meer mensen naast het spoor ergens gaan staan voor foto's dan dat er mee gaan met een rit. Beetje jammer om dan al voor de tweede keer de rit af te blazen.