TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door The_Knitter »

Erg jammer. Hopelijk hebben ze een goede reden, en wordt de reis later opnieuw ingepland.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Steven »

Er staat toch nergens 100% duidelijk dat de reis niet doorgaat.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Steve »

Het bericht op de TSP-website laat aan duidelijkheid weinig te wensen over: http://www.pfttsp.be/index.php?option=c ... lang=nl_BE

Zou de HLE 11 dan toch nog een waardige fin de carrière krijgen? Ik zie anders niet meteen in waarom uitgerekend deze reis geannuleerd zou worden... :)
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Bibke »

Ik wacht op het officiële antwoord van ons bestuur om de reden hier te posten.
De afgelasting is er niet zomaar gekomen.
Wees maar gerust dat het TSP graag die rit georganiseerd had.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Sparrow

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Sparrow »

Jammer dat de rit nu voor de tweede keer afgelast is. Maar niet meteen speculeren om de reden, de vorige keer dat ie afgelast was was er ook sprake van vervangende ritten van de fyra en werd deze serie locs daar ook niet voor in gezet, maar de traxx locs. Zou niet weten waarom ze nu ineens wel deze oude locs weer van stal zouden halen alhoewel het wel prachtig zou zijn om ze weer regelmatig en ook in Nederland rijdend te zien.

Wat betreft de afscheidsrit, erg gaaf initiatief, wel jammer dat het allemaal zo Zuidelijk moet, voor Nederlanders erg lastig te doen.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Bordensteker »

Ik zal je aan een idee helpen.

Je mag hopen dat het nieuwe contract voor de T29 en de 2802 en 2803 rekening houdt met een snelle ontbinding indien de V250 wel een blijvertje zou zijn geworden.
Dan zou het met de kennis van vandaag ineens extra zinvol kunnen zijn om opnieuw in te zetten op de qua kapitaalkost supergoedkope T11, want dat zou een aantal voor de Beneluxdienst doorverhuurde T28 locs terug bij Logistics kunnen bezorgen, waarna de dure T29s al dan niet samen met de 2802 en 2803 weer weg zouden kunnen?

Ik vraag me trouwens af hoe Logistics het klaarspeelt om Traxxen in te moeten huren en tegelijk geen T13's van de moedermaatschappij meer over te willen krijgen.

En ik blijf maar denken dat de Benelux stuurrijtuigen niet zo snel gesloopt hadden moeten worden. Gezien de revisies die de NMBS wel aan de T11 bleef besteden, blijft het te betreuren dat de bijbehorende rijdende afstandbedieningen slechts minimaal onderhouden werden en onmiddellijk verschroot zijn. Het doet achteraf denken aan de nooit bevredigende opdeling van een servies wanneer de wegen van de eigenaars zich gaan scheiden.

Zou je de nieuwere binnenlandse NS stuurrijtuigen (die intussen ook al deels aan de kant staan) kunnen laten samenwerken met een Traxx? Voor treinschakeling is een Traxx namelijk geschikt, ook met Benelux rijtuigen ertussen, alleen wordt de trein dan te lang voor sommige door seinen begrensde perrongedeelten ...

_________________
In de stad van de trein van die verkreukelde bodem lijken voor de evenmin plat te krijgen topman de letters YRA intussen te staan voor You Railway Administrators.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Bibke »

Aangezien het aantal deelnemers niet gehaald werd, werd de reis geannuleerd.
Laatst gewijzigd door Bibke op 10 jun 2013, 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door HLE 2302 »

Bibke schreef:---
En zijn er dan geen overige T11'n die geen onderhoud nodig hebben ... lijkt me sterk dat ze plots allemaal onderhoud nodig hebben nietwaar.
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 13 jun 2013, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Shrek »

HLE 2302 schreef:En zijn er dan geen overige T11'n die geen onderhoud nodig hebben ... lijkt me sterk dat ze plots allemaal onderhoud nodig hebben nietwaar.
Dat lijkt mij net heel logisch na zolang stil te staan?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Asterix »

Shrek schreef:
HLE 2302 schreef:En zijn er dan geen overige T11'n die geen onderhoud nodig hebben ... lijkt me sterk dat ze plots allemaal onderhoud nodig hebben nietwaar.
Dat lijkt mij net heel logisch na zolang stil te staan?
Wist men dat dan niet op het ogenblik dat die reis werd gepland en gepubliceerd?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Bibke »

Jawel, het TSP was op de hoogte van de kost maar er waren te weinig inschrijvingen.
Laatst gewijzigd door Bibke op 13 jun 2013, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door TrainzDr3ver »

84??
Hoe kan het dat er zo weinig volk geinteresseerd is in een rit met zo'n locomotief?! :(
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Steven »

misschien was de datum voor velen verkeerd, het ligt dus niet noodzakelijk aan de interesse op zich.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door TrainzDr3ver »

Misschien dat velen inderdaad dan al op verlof vertrokken zijn..
Nuja ik hoop alvast dat de rit binnenkort nog is georganiseerd zal worden.
Sparrow

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Sparrow »

Het lijkt me dan ook handig die rit aantrekkelijker te maken voor meer mensen. Er zijn ook veel Nederlanders die deze rit aantrekkelijk vinden maar als je dan vanuit Brussel naar het Zuidoosten gaat rijden en dat van sochtends vroeg tot savonds laat maak je het voor de meeste nederlanders en mss ook veel belgen onbereikbaar. sowieso is de rit mss te lang, de datum in de vakantie niet handig en daarnaast zullen er altijd meer mensen naast het spoor ergens gaan staan voor foto's dan dat er mee gaan met een rit. Beetje jammer om dan al voor de tweede keer de rit af te blazen.
Plaats reactie