TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Als er nieuws is zal er wel communicatie over komen, die 11'jes waren wel heel geliefd in Nederland precies.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Het was dan ook één van de zeer weinige gesleepte passagierstreinen in Nederland.Stijn91 schreef:Als er nieuws is zal er wel communicatie over komen, die 11'jes waren wel heel geliefd in Nederland precies.
Bij ons is zoiets doodnormaal, maar bij de NS is het een grote uitzondering
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
In Nederland was de reeks 11 met zijn ventilatie dan ook een symbool van macht, Stijn.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Daarmee dat ze ze in Nederland verkeerd gebruikten.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Is dat niet wat sterk uitgedrukt? Sinds alle veranderingen met DDM/DD-AR is het aantal gesleepte/geduwde diensten natuurlijk verminderd (en dan nog kun je discussiëren over de status van de nieuwe NID/DDZ, en was er ten tijde van de 11 daar allemaal nog amper sprake van), maar er blijven toch een 300-tal ICRm-rijtuigen over die onder meer werk vinden op de IC Roosendaal - Zwolle, IC Den Haag - Venlo, de Hispeed-IC Den Haag - Brussel en de overblijvende Fyra Amsterdam - Rotterdam - Breda. Tel daar ook nog de IC Berlijn bij en je vindt gesleepte/geduwde diensten in een groot deel van het land.Shrek schreef:Het was dan ook één van de zeer weinige gesleepte passagierstreinen in Nederland.Stijn91 schreef:Als er nieuws is zal er wel communicatie over komen, die 11'jes waren wel heel geliefd in Nederland precies.
Bij ons is zoiets doodnormaal, maar bij de NS is het een grote uitzondering
Qua aantal actieve rijtuigen komt dit alles niet eens zo ver van bijvoorbeeld de M6 uit in België, en daarvan kun je toch niet zeggen dat de inzet ervan een grote uitzondering is...
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Maar dan doe je het vergelijk met 1 type rijtuig van bij ons. Maar wij hebben echter meer dan de M6, wij hebben nog de M4, M5, i6, i10, i11.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Uiteraard hebben we nog veel meer dan dat, het was vooral om aan te tonen dat gesleepte treinen nu ook niet extreem uitzonderlijk zijn, net zoals de M6 dat hier ook niet is (zelfs als je enkel M6 zou nemen kun je hier nog steeds een groot stuk van het land doorkruisen).Steven schreef:Maar dan doe je het vergelijk met 1 type rijtuig van bij ons. Maar wij hebben echter meer dan de M6, wij hebben nog de M4, M5, i6, i10, i11.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Nog steeds niks bekend over een reeks 11 evenement? Mag toch niet ongemerkt voorbij gaan deze locreeks?
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Hoe langer het nog zal duren hoe kleiner de kans zal worden. Ondertussen beginnen steeds meer bestuurders de kennis van dit type te verliezen waardoor ze er niet meer mogen rijden.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Zolang dat Bibke niks vermeld zal er ook niks meteen komen . Ik denk dat het beter is om er niet meer veel achter te vragen . Het antwoord zal wellicht Njet zijn ..
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Vanuit het TSP zal er geen afscheid georganiseerd worden van de 11-jes omdat het te duur is om de loc terug in dienst te zetten.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Goh, daar ben ik wel erg teleurgesteld over. Er komt dus geen kans meer om deze loc op de foto te zetten. Eeuwig zonde dat zo'n prachtige loc met zo'n staat van dienst geen afscheid krijgt.
Kunnen ze niet een keer opgesteld worden of de loods opengesteld zodat ze iig bekeken en gefotografeerd kunnen worden?
Kunnen ze niet een keer opgesteld worden of de loods opengesteld zodat ze iig bekeken en gefotografeerd kunnen worden?
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
HLE 11 heeft toch een soort afscheid gekregen? Op de laatste (of toch op dat moment aangenomen als laatste) Benelux-dag heeft een HLE 11 nog een h/t-rit gereden naar Amstedam, iets wat op dat moment al niet meer 100% vanzelfsprekend was (kennis bestuurders, geldigheid keuring ATB,...).
Daar waren veel fotografen aanwezig.
Dus zeggen dat er niets geweest is, is niet serieus.
Daar waren veel fotografen aanwezig.
Dus zeggen dat er niets geweest is, is niet serieus.
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
Dat was een Nederlands afscheid ja, vanuit Belgie is er niks gedaan. Ik wist dat toen niet en heb toen geen foto's kunnen maken, was er toen nog niet zo serieus mee bezig. Ik verwijt ook niemand wat, als er geen geld is is er geen geld. Maar ik vind het wel erg zonder en jammer. Zeker omdat er wel 2 pogingen ondernomen zijn, en er dan uiteindelijk niks komt. Dan verheug je je erop en het is toen niet doorgegaan omdat er te weinig animo was, maar dat kwam meer door de lengte afstand dan door gebrek aan interesse. In een andere vorm zou het misschien wel kunnen.
Wat gebeurd er nu met de locs in de loods? Kunnen ze bezichtigd worden?
Wat gebeurd er nu met de locs in de loods? Kunnen ze bezichtigd worden?
Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11
in stockem staan zowel de reeks 12 en 11 achter slot en grendel. Toegankelijk is deze normaal niet.