TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Bibke »

Zaterdag 22 juni 2013 "Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11"

Ze zijn nog geen dertig jaar oud, maar toch hebben de 12 elektrische locomotieven van de reeks 11 het spoorwegtoneel verlaten.
Ontworpen om diensten te leveren als “Benelux”-treinen tussen Amsterdam en Brussel, moesten ze nu vervangen worden door de Fyra... die geen betrouwbare diensten kon leveren.

De 12 locomotieven stonden afgesteld te Stockem, in afwachting van een mogelijke verkoop. Wij krijgen de gelegenheid gebruik te maken van de laatste van de reeks: de 1187.

De reis, die we u heden voorstellen, vertrekt vanuit Brussel-Zuid omstreeks 8.10 uur. Wij rijden op lijnen die nog nooit gebruikt werden door de reeks 11, beginnende met lijn 162 tot Marloie. Deelnemers kunnen opstappen te Brussel-Noord (8.20 h.), Ottignies (8.45 h.) en Namur (10.45 h.), dat we bereiken via Jemeppe op lijn 144

Vanaf Marloie stijgen wij naar Rivage, om na een frontwisseling af te dalen naar Jemelle, Libramont en Arlon.
Na een nieuwe frontwisseling vertrekken we opnieuw richting Brussel, na een kort bezoek aan de werkplaats van Stockem, waarvan het voortbestaan bedreigd is.

Via Namur (20.30 h.), Ottignies (20.50 h.) en Brussel-Noord (21.20 h.) komen wij omstreeks 21.30 uur terug aan te Brussel-Zuid.

Zoals gewoonlijk worden een groot aantal fotostops voorzien. De gebruikte rijtuigen zijn M4-rijtuigen van de NMBS.

Deze uitstap is voorbehouden aan liefhebbers. Wie ook eens op lijnen wil rijden die gewoonlijk niet gebruikt worden voor het reizigersverkeer, is eveneens welkom. Wij raden deze uitstap af aan te jonge kinderen en aan hen voor wie de reis te lang zou zijn.

Wie dat wenst kan een « toevoerbiljet » aanvragen voor € 11 (ENKEL bij TSP). Hiermee kan je reizen naar één of andere opstapplaats van onze trein en vanuit eender welk Belgisch station terugkeren naar huis.

Geïnteresseerd? Aarzel dan niet en schrijf in vóór de uiterste datum.

http://www.pfttsp.be/index.php?option=c ... &Itemid=68
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door The_Knitter »

Maandagavond na het werk direct ingeschreven 8)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Steve »

Noteer dat de 11 wel degelijk op lijn 162 geweest is: in de herfst van haar carrière op de Benelux is er eens een P-trein tot Jemelle (of zelfs Arlon?) door een 11 gedaan, door uitval van de voorziene loc... 8)

Verder vrees ik dat ook deze rit niet voor mij zal zijn door de zeer lange duur. 13 uur van Brussel-Noord naar Brussel-Noord is mij iets te veel van het goede (en dan heb ik nog het geluk dat ik vanaf Brussel-Noord niet nog eens naar de andere kant van het land moet)...
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door trainspotterstef »

Ik weet nog niet of ik mee gaat
De rit valt wat te zwaar voor me omdat ik smorgens vroeg uit me bed moet en savond laat terug thuis Hoogstraten en Brussel liggen niet tegen de deur
Zou kunnen dat ik al van in de middag al in dromenland ga zitten
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Retard »

Steve schreef:Noteer dat de 11 wel degelijk op lijn 162 geweest is: in de herfst van haar carrière op de Benelux is er eens een P-trein tot Jemelle (of zelfs Arlon?) door een 11 gedaan, door uitval van de voorziene loc... 8)
En dat was niet de enige keer. Ook op zondag 10 juli 1990 heeft de 1184 de Luxemburg-Blankenberge express verzekerd.
HLE1184.jpg
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Steven »

Een reeks 11 heeft verschillende keren met M6 tot Arlon gereden ipv de voorziene reeks 13 toen die het liet afweten.
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Wilson »

Aanwezig :)
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik zal er ook zijn, een lange rit, maar ik vind het wel de moeite waard met dit type loc :D
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door etoile du nord »

Zo-even ingeschreven , hopelijk veel foto's om te delen , want niet iedereen kan mee met zulke marathonrit !
Ik stap op te Namur , anders ben ik ongeveer 17 u op baan ..... :twisted:
Afbeelding
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door ijzeren rijn 82 »

enkele jaren terug is er een zonsverduistering geweest die het best te zien was in het zuiden van het land , toen reed er een speciale Beneluxtrein van Amsterdam naar Arlon met de reeks 11

ik ga ook mee , ik geraak maar net thuis als we niet te laat zijn
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door The_Knitter »

Eventjes wat bekeken qua tijden.. Ik moet om 5:15 vertrekken uit Zwijndrecht (Nederland), dus de wekker gaat om 4:30. En als alles meezit - indien op tijd - zijn wij 23:45 weer thuis, zal een vermoeiende retourreis worden vanaf Berchem met de auto na zo'n lange dag. Gelukkig 2 of 3 reisgenoten in de auto erbij :D
Hopen dat ik de IR-trein van 21:59 kan halen dus ...

Moet een leuke rit worden, denk ik zo. Als er maar veel zon is :lol:
carlos

VAARWEL AAN DE ELEKTRISCHE LOCOMOTIEVEN REEKS 11

Bericht door carlos »

http://www.pfttsp.be/index.php?option ... &Itemid=68


LOCOMOTIEVEN REEKS 11





2013 - 22/06 - rit 152 : VAARWEL AAN DE ELEKTRISCHE LOCOMOTIEVEN REEKS 11











ZATERDAG 22 JUNI 2013
"VAARWEL AAN DE ELEKTRISCHE LOCOMOTIEVEN REEKS 11"

Ze zijn nog geen dertig jaar oud, maar toch hebben de 12 elektrische locomotieven van de reeks 11 het spoorwegtoneel verlaten.
Ontworpen om diensten te leveren als “Benelux”-treinen tussen Amsterdam en Brussel, moesten ze nu vervangen worden door de Fyra... die geen betrouwbare diensten kon leveren.

De 12 locomotieven stonden afgesteld te Stockem, in afwachting van een mogelijke verkoop. Wij krijgen de gelegenheid gebruik te maken van de laatste van de reeks: de 1187.

De reis, die we u heden voorstellen, vertrekt vanuit Brussel-Zuid omstreeks 8.10 uur. Wij rijden op lijnen die nog nooit gebruikt werden door de reeks 11, beginnende met lijn 162 tot Marloie. Deelnemers kunnen opstappen te Brussel-Noord (8.20 h.), Ottignies (8.45 h.) en Namur (10.45 h.), dat we bereiken via Jemeppe op lijn 144

Vanaf Marloie stijgen wij naar Rivage, om na een frontwisseling af te dalen naar Jemelle, Libramont en Arlon.
Na een nieuwe frontwisseling vertrekken we opnieuw richting Brussel, na een kort bezoek aan de werkplaats van Stockem, waarvan het voortbestaan bedreigd is.

Via Namur (20.30 h.), Ottignies (20.50 h.) en Brussel-Noord (21.20 h.) komen wij omstreeks 21.30 uur terug aan te Brussel-Zuid.

Zoals gewoonlijk worden een groot aantal fotostops voorzien. De gebruikte rijtuigen zijn M4-rijtuigen van de NMBS.

Deze uitstap is voorbehouden aan liefhebbers. Wie ook eens op lijnen wil rijden die gewoonlijk niet gebruikt worden voor het reizigersverkeer, is eveneens welkom. Wij raden deze uitstap af aan te jonge kinderen en aan hen voor wie de reis te lang zou zijn.

Wie dat wenst kan een « toevoerbiljet » aanvragen voor € 11 (ENKEL bij TSP). Hiermee kan je reizen naar één of andere opstapplaats van onze trein en vanuit eender welk Belgisch station terugkeren naar huis.

Geïnteresseerd? Aarzel dan niet en schrijf in vóór de uiterste datum.
Uiterste inschrijvingsdatum : 13 juni

Wij wensen u nu reeds een aangename dag in ons midden.

Het TSP vzw.



Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Bibke »

Carlos, waarom deze post? Dit topic begint er toch mee!
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Wilson »

Reis is geannuleerd ?
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Wilson »

Ik wil niet speculeren, maar misschien wel voor de extra beneluxtreinen den haag - brussel door wegvallen van fyra ? :)))
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Plaats reactie