Scheldeland In Stoom 2013

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
mbu369

Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door mbu369 »

Afbeelding Op zaterdag 6 en zondag 7 juli 2013 organiseert vzw Stoomtrein Dendermonde-Puurs de 7de editie van Scheldeland in Stoom!
Deze dagen zullen speciaal in het teken staan van de oude stoomlocomotieven. Er zal een actieve dienstregeling zijn met VIER stoomlocomotieven.

Rijdt mee met de Stoomtrein uit Brussel!
Tsp organiseert op 06/07/'13 een speciale charter vertrekkende uit Brussel.
Meer informatie en inschrijven is mogelijk op http://pfttsp.be

Waan je terug in het leven zoals het was!

In Baasrode en Puurs is er mogelijkheid voor het benutten van een hapje en een drankje.

Een daguitstap voor het hele gezin!

Je kan zelfs een kijkje nemen in een stoomlocomotief en op de plaats van de machinist staan!
De treinen rijden doorlopend op zaterdag en zondag van 10 uur tot 19 uur!
Hou deze pagina in de gaten voor meer nieuws, als u nog vragen heeft, kan u tijdens de werkuren en op zaterdag bellen naar 052/33.02.23.
Mail gerust naar sander.buyens@gmail.com.

Welke historische trein kan u nemen op die dagen?


Bezoekende stoomlocomotief " 64.169 " van het TSP
Afbeelding Stoomlocomotief Cockerill uit 1907 terug in dienst na 4 jaar! Afbeelding (C) Geert Maes

Stoomlocomotief "HELENA" uit 1927 Afbeelding Stoomlocomotief "Haine St Pierre" van het jaar 1922
Afbeelding Bezoek type 62 Infrabel
Afbeelding Een inspectie draisinne uit 1920 die u naar onze werkloods zal brengen.

Afbeelding De locomotieven slepen een aantal rijtuigen van verschillende types achter zich aan. Waaronder een houten rijtuig van het jaar 1903 en stalen rijtuigen van het jaar 1934.
Neem dus plaats in de treinen van het verleden!

Statische spoorweg tentoonstelling:


Stoomlocomotief Cockerill uit 1875. Een kijk op de prehistorische stoomlocomotieven en tevens een van de restauratie die je kan bezichtigen in onze werkloods.
Diesellocomotief 8467 die wordt gerestaureerd.
Stoomlocomotief "DUVEL" een Duitse stoomlocomotief uit 1946, een mastodont, deze wacht op herstelling
Een diesel locomotief van het Koninklijk Legermuseum die in onze werkloods wordt gerestaureerd
...
Randactiviteiten


Voor de zevende editie van Scheldeland in stoom mogen we rekenen op de medewerking van verschillende organisaties en verenigingen, die zorgen voor de nodige randanimatie.

- stoomwalsen
Afbeelding - Oude vrachtwagens (verspreid over Baasrode en Puurs!)
- Live - Steam
- Oltimers
- en nog vele meer !!

Tarieven: all-in ticket


Voor Scheldeland in Stoom is er een special all-in dagticket beschikbaar. Met dit ticket heeft u onbeperkt toegang tot alle activiteiten en kunt u onbeperkt met de treinen rijden. Het ticket kunt u verkrijgen in station Baasrode-Noord bij de speciale stand, in station Puurs in het Seinhuisje en eventueel ook op de trein.

De prijs voor een all-in dagticket bedraagt:
voor een volwassene: EUR 12,-
voor een kind van 6 t/m 12 jaar: EUR 8,-
kinderen onder 6 jaar reizen gratis
voor een gezin van 2 volwassenen en 1 tot 3 kinderen: EUR 30,-

Waar ?

- De activiteiten vinden plaats te Baasrode - Noord ( Parking is voorzien )
- Fabrieksstraat 118 9200 Dendermonde ( Baasrode )
- Seinhuiskaai Puurs ( 100 meter van het NMBS-station)
- Er kan eveneens opgestapt worden in Sint-Amands en Oppuurs.

Van harte welkom!

De dienstregeling wordt verwacht op http://www.stoomtrein.be
Volg ook onze facebookpagina https://www.facebook.com/pages/Stoomtre ... 48?fref=ts
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mbu369 op 09 jun 2013, 21:01, 2 keer totaal gewijzigd.
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door etoile du nord »

Prachtige affiche !
Ik zal waarschijnlijk zondag 7 juli proberen te komen ,met de auto ; ik rijd via Gent , dus als er iemand mee wil .... ( via PB )
Laatst gewijzigd door etoile du nord op 05 jun 2013, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door trainfreak »

Ziet er leuk uit!
En in een vrij weekend, dus waarschijnlijk komen we ook wel een kijkje nemen.

@etoile du nord: ik zal je een PB sturen :wink:
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door The_Knitter »

Ik zou graag kijken willen, maar dan kom ik per auto vanuit Nederland. Nog even afwachten of ik de zaterdag vrij heb op 't werk, anders de zondag.
masertje

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door masertje »

leuk!! zit er al aan te komen!
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door etoile du nord »

Door omstandigheden kom ik toch op zaterdagvoormiddag , tegen dat de TSP trein aankomt te Baasrode
Afbeelding
mbu369

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door mbu369 »

@ Etoile du Nord: Ik ben zaterdag treinbegeleider op de grote trein, ik zal je wel zien dan.

De voorbereidingen gaan goed vooruit, we zijn er bijna helemaal klaar voor!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5320
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door Steve »

Zal die 62 ook treinen rijden of is het echt enkel als "bezoeker" bedoeld?

Bijvraagje, waarom rijdt die TSP-rit eigenlijk niet via lijn 60? De reisweg via Mechelen is niet alleen een pak langer, je hebt er ook twee frontwisselingen voor nodig (Mechelen en Dendermonde, terwijl je via lijn 60 enkel in Dendermonde zou moeten keren).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door Steven »

Als ze vanuit Mechelen over Muizen naar Vilvoorde gaan is dat niet nodig hoor.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5320
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door Steve »

Steven schreef:Als ze vanuit Mechelen over Muizen naar Vilvoorde gaan is dat niet nodig hoor.
Da's ook weer waar... maar dat maakt de omweg nog een stukje langer, Brussel - Baasrode wordt plots dubbel zo lang. Ik snap het nog altijd niet goed.

Komend van L53 heb je een spoortje minder te kruisen in Dendermonde dan komend van L60, maar dat is dan ook het enige voordeel dat ik zie... en midden in het weekend kan dat toch geen groot punt zijn?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door Steven »

Maar ze willen misschien gewoon een leuke rit aanbieden ipv de kortste route te kiezen. Er kunnen mensen opstappen in Mechelen en Londerzeel kon ik vaststellen.
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door luigi »

Voor alle duidelijkheid :

We rijden vanuit Brussel-Noord via Vilvoorde, Muizen, Mechelen, Londerzeel naar Dendermonde.
Door in Muizen de bocht te maken is er geen frontwisseling in Mechelen nodig.
We doen dit om de mensen toch een volwaardige rit aan te bieden. Stel dat we Vanuit Brussel rechtstreeks naar Dendermonde zouden rijden, zou de rit amper een half uur duren.
Een ander pluspunt van de omweg is dat we meer stops kunnen inlassen waardoor bv mensen die van Antwerpen komen niet tot in Brussel moeten reizen, maar in Mechelen kunnen opstappen.
Uiteraard zal er in Dendermonde wel een frontwisseling plaatsvinden. Die valt niet te vermijden.
De 64.169 zal omlopen en op kop van de trein Baasrode-Noord binnen rijden, maar wel met de tender voorop.
mbu369

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door mbu369 »

De 62 zal op zaterdag ingezet worden te Puurs. Zondag zal hij stationair draaien te Baasrode waar bezoek op de machine mogelijk is.
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door ijzeren rijn 82 »

rit van zaterdag zijn haltes voorzien te Vilvoorde (09.45 h), Mechelen (10.15 h) en Londerzeel (10.45 h). en terug ook dat is de reden om via Mechelen te rijden . zondagavond rijdt de stoom via L60 naar brussel met 3 rijtuigen , wel met tender op kop
ik kan helaas niet komen , ben er wel al geweest en het is zeker een aanrader !!
veel sucses dit weekend !
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: Scheldeland In Stoom 2013

Bericht door luigi »

Voor de geïnteresseerden, er zijn nog plaatsen vrij in de stoomtrein vanuit Brussel...
Dus, heb je nog geen ticket gekocht, geen nood, kom gewoon af. Op de trein worden ook nog tickets verkocht.

Vertrek is voorzien in Brussel-Noord om 9.30u

Be there...
Plaats reactie