TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door Bibke »

Toch effe melden dat het wettelijk verboden is om op de spoorlijn, in de tunnels of op de bruggen te wandelen. Zelfs als er geen verkeer is op de lijn.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door Bibke »

CFB Diesel Festival 17+18 augustus 2013 - Samenstelling van de treinen.

http://home.scarlet.be/bibke/TSP/TSP_be ... lingen.JPG
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Thieskes

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door Thieskes »

Hartstikke mooi dat deze online staat, bedankt Bibke.
Ik heb echter zo mijn twijfels bij de (in mijn ogen) nogal extreme locwissels te Dorinne.
- Trein 5333 komt aan te Dorinne met de 6077 voorop, daarachter de rijtuigen dan de 7005 en als laatste Tubize (7005 en Tubize in Spontin achterop geplaatst). In Dorinne gaan alle locs eraf en wordt de samenstelling: 5001, 5183, rijtuigen, 64.169.
- Soortgelijk vind plaats met de 5339. Aankomst Dorinne: 5941 met rijtuigen, vertrek Dorinne naar Purnode 6406, 6106, rijtuigen, 7341, 7305.
- De 5345 als laatste komt aan te Dorinne met als tractie de 64.169. De tractie wordt Tubize en achterop wordt de 6077 bijgeplaatst.

Alle lof voor diegene die dit evenement organiseren en de locomlopen in elkaar knutselen. Maar voor een evenement dat gericht is op Cockerill diesel locomotieven, spelen in mijn ogen de 64.169 en tubize een te grote rol. Van de 8 treinen die richting het oosten rijden, gaat de helft (deels) met een stoomlocomotief voorop en dit geld ook voor de 8 treinen die richting het westen rijden
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door groentje »

Voor vele spoorleken is de betovering van een stoomloc nog altijd veel groter. TSP zou wel gek zijn om dat niet uit te spelen, ook al is het niet heel erg consequent op een dieselevenement.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door Bibke »

Voilà, ik kon het niet beter brengen.
Die stoomloc's moeten rijden voor het gewone publiek, anders komen die mensen niet en het is inderdaad contradictorisch op een diesel festival maar aangewezen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Thieskes

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door Thieskes »

Zou het gewone publiek niet al deels afgehaakt zijn dan als ze groot zien staan: Speciaal festival “Cockerill-diesellocomotieven”.
Waarom niet gewoon zoals in de vorige jaren, groots treinengala, of iets dergelijks? Daar kijkt een leek eerder naar wat er gaat rijden dan als je een titel gebruikt zoals nu Speciaal festival “Cockerill-diesellocomotieven” / Diesel Festival
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door Bibke »

Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
ems
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 feb 2007, 17:55

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door ems »

Waarom heeft TSP er niet gelijk een foto-excursie aan gekoppeld, zoals in mei 2009 ook de "Parade van de bolle neuzen" was georganiseerd? Zeker nu de 6406 en 5001 voor het eerst deze lijn bezoeken. Ik had er wel wat geld voor over gehad!
Groet, Edwin
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door Bibke »

Deze periode is wel een drukke periode voor de vrijwilligers. Om dan nog eens een fotorit te organiseren, wordt wat veel van het goede.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
ems
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 feb 2007, 17:55

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door ems »

Jammer, unieke kans! (maar kan het ook wel begrijpen hoor).
Ik wil zelf een van de weekenddagen naar de Bocqspoorlijn komen om foto's te maken, maar zal niet met de trein mee gaan. Misschien nog maar een donatie doen aan TSP want dat is voor hetgeen aan de fotograaf geboden wordt, wel op z'n plaats.
Groet, Edwin
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door Bibke »

ems schreef:Jammer, unieke kans! (maar kan het ook wel begrijpen hoor).
Ik wil zelf een van de weekenddagen naar de Bocqspoorlijn komen om foto's te maken, maar zal niet met de trein mee gaan. Misschien nog maar een donatie doen aan TSP want dat is voor hetgeen aan de fotograaf geboden wordt, wel op z'n plaats.
Dat is fijn.
Zo is het ook dat wanneer onze vrijwilligers naar een festival gaan waar ze niet uitgenodigd zijn om deel te nemen en dus alleen gaan om te fotograferen, hebben ze de gewoonte om een ticket te kopen al gaan ze niet met de trein mee.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door Bibke »

Algemene Dienstregeling - Horaire général

http://home.scarlet.be/bibke/TSP/TSP_be ... eneral.pdf
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Brossel

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door Brossel »

Bibke schreef:Deze periode is wel een drukke periode voor de vrijwilligers. Om dan nog eens een fotorit te organiseren, wordt wat veel van het goede.
Waarom werd het dan toch wel gedaan voor de 'eigen' gelederen? Kom op...EMS en ik zijn ook betalende TSP leden. Mensen zoals ons, die vele donateurs, houden het TSP al zo'n 20 jaar groot! Respecteer onze wensen dan ook eens een keer!
Waarom geen mailtje uit naar de donateurs, zoals maandelijks ook kan, vraag een paar tientjes en je maakt velen blij!

Het zijn mooie foto's geworden zie op flickr, bij Laufbe bijvoorbeeld, daar niet van, maar dit hoort het TSP niet te doen, niet als van tevoren daar om vragen en het antwoord krijgen dat het teveel moeite is Sorry, maar dat moest ik even kwijt:
http://www.flickr.com/photos/laufbe/957 ... /contacts/
ems
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 feb 2007, 17:55

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door ems »

Brossel schreef:
Bibke schreef:Deze periode is wel een drukke periode voor de vrijwilligers. Om dan nog eens een fotorit te organiseren, wordt wat veel van het goede.
Waarom werd het dan toch wel gedaan voor de 'eigen' gelederen? Kom op...EMS en ik zijn ook betalende TSP leden. Mensen zoals ons, die vele donateurs, houden het TSP al zo'n 20 jaar groot! Respecteer onze wensen dan ook eens een keer!
Waarom geen mailtje uit naar de donateurs, zoals maandelijks ook kan, vraag een paar tientjes en je maakt velen blij!

Het zijn mooie foto's geworden zie op flickr, bij Laufbe bijvoorbeeld, daar niet van, maar dit hoort het TSP niet te doen, niet als van tevoren daar om vragen en het antwoord krijgen dat het teveel moeite is Sorry, maar dat moest ik even kwijt:
http://www.flickr.com/photos/laufbe/957 ... /contacts/
Ik sluit mij volledig aan bij Brossel; Ik ben er geweest en heb me uitstekend vermaakt, maar zo'n (foto)ritje had ik erg graag mee willen maken; Uiteraard tegen betaling om TSP te steunen. Jammer....
Groet, Edwin
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Diesel Festival 17 - 18 aug 2013 CFB

Bericht door Bibke »

Dit was met de beste wil ter wereld gedaan als dank aan de vrijwilligers die een gans weekend (en de rest van het jaar) aan de gang waren (zijn).
Het is een ingeving geweest van iemand om de vrijwilligers de kans te geven om ook eens te genieten van de machines (nu ze nog op de lijn waren) en foto's te kunnen maken die ze zondag niet konden maken door hun werkzaamheden.
Weet dat we op zondag geen enkele vrijwilliger op overschot hadden.
Nu, ik ga bovenstaande opmerkingen zeker meenemen naar volgende edities toe.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie