11/10 tot 13/10/2013 : "Golden Arrow" afgelast

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Plaats reactie
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

11/10 tot 13/10/2013 : "Golden Arrow" afgelast

Bericht door etoile du nord »

Afbeelding"Golden Arrow - Flêche d'Or " rijdt voor de laatste maal tussen Londen en Parijs

Op vrijdag 11 oktober vertrekt de laatste "Golden Arrow" express uit Victoria Station , getrokken door de Engelse 70013 'Oliver Cromwell' 4-6-2 Pacific stoomlocomotief met Pullman rijtuigen
Na de overzet tussen Dover en Calais ( per bus ) , zet de "Flêche d'Or" z'n reis verder naar Paris Nord , getrokken door de Franse Chapelon Pacific stoomlok 231 K 8 ( die onlangs terug in gebruik werd genomen na volledige revisie ) , met Pullman rijtuigen
Afbeelding Afbeelding Ik ga proberen tot Calais te gaan , om deze unieke gebeurtenis mee te maken en vast te leggen

Voor de geïntereseerden : http://www.railwaytouring.net/train-tours/golden-arrow
Laatst gewijzigd door etoile du nord op 04 okt 2013, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: 11/10 tot 13/10/2013 : "Golden Arrow" voor de laatste ma

Bericht door etoile du nord »

Het ligt vast , ik ga op vrijdag 11/10 naar Calais , om daar het vertrek van de "Flèche d'Or" mee te maken ( tenzij annulatie ...)
Ik ga 's voormiddags , het vertrek van de trein is voorzien omstreeks 15 u 15
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: 11/10 tot 13/10/2013 : "Golden Arrow" voor de laatste ma

Bericht door nighttrain »

etoile du nord schreef:Het ligt vast , ik ga op vrijdag 11/10 naar Calais , om daar het vertrek van de "Flèche d'Or" mee te maken ( tenzij annulatie ...)
Ik ga 's voormiddags , het vertrek van de trein is voorzien omstreeks 15 u 15
Uw inreisvisum voor Calais is aangevraagd voor 48H.
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

RIT AFGELAST : CALAIS GAAT NIET DOOR

Bericht door etoile du nord »

Volgens de laatste berichten op de site van MFPN ( de beheerders van de stoomlok 231K8 ) , kan deze historische rit niet doorgaan omdat de SNCF geen rittenplan kan inpassen !!!!????
Brute pech dus voor de reeds ingeschreven en betaalde plaatsen
Op de Engelse site (RTC) geen woord over deze annulering : de pagina is gewoon verdwenen !
Afbeelding
Plaats reactie