Is dit niets voor een HGBTF-meeting ?

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Plaats reactie
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Is dit niets voor een HGBTF-meeting ?

Bericht door groentje »

Uiteraard, maar ik vrees wel een beetje dat het de komende weken me nog wat te druk zal zijn.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Is dit niets voor een HGBTF-meeting ?

Bericht door kika »

Ik ben benieuwd
"België had tot nu toe geen volwaardig spoorwegmuseum", klonk het bij de voorstelling van Train World aan de pers. "Vanaf nu kunnen we ons meten met de buurlanden."
Zoiets als het Deutsche Bahnmuseum in Nürnberg vind ik toch een heel stuk poverder dan dat in Utrecht, naar Fond de Gras moet ik nog steeds eens heen. En misschien is zo'n wedstrijdje met buurlanden ook helemaal niet zo zinnig, we hebben allemaal onze eigen historie, samenwerken lijkt me dan gezonder voor iedereen.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Is dit niets voor een HGBTF-meeting ?

Bericht door K V B »

kika schreef:Ik ben benieuwd
"België had tot nu toe geen volwaardig spoorwegmuseum", klonk het bij de voorstelling van Train World aan de pers. "Vanaf nu kunnen we ons meten met de buurlanden."
Zoiets als het Deutsche Bahnmuseum in Nürnberg vind ik toch een heel stuk poverder dan dat in Utrecht, naar Fond de Gras moet ik nog steeds eens heen. En misschien is zo'n wedstrijdje met buurlanden ook helemaal niet zo zinnig, we hebben allemaal onze eigen historie, samenwerken lijkt me dan gezonder voor iedereen.
Ben je al eens in het Deutsche Museum in München geweest? Iets wat daar aan kan tippen hebben we in België nergens.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Is dit niets voor een HGBTF-meeting ?

Bericht door dentheo »

K V B schreef: Ben je al eens in het Deutsche Museum in München geweest? Iets wat daar aan kan tippen hebben we in België nergens.
Inderdaad....als technisch museum moeilijk te overtreffen.
Alhoewel ze nu wel veel minder van spoorwegen hebben dan vroeger.
Het afgesplitste transportdeel, naast de Oktoberwiese (deze weken te mijden wegens de bierfeesten), heeft enkele tientallen loks naar Freilassing gestuurd, ze staan daar wel netjes in de draaischijfloods...
Na mijn bezoek aan München, ben ik dus daar ook maar eens op bezoek geweest.
Theo
Groeten vanop de Heide
jesitim

Re: Is dit niets voor een HGBTF-meeting ?

Bericht door jesitim »

Ben er vandaag geweest, van drukte viel het nog heel goed mee. Vond het persoonlijk een heel goed museum, mij zien ze daar zeker nog een terug!
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Is dit niets voor een HGBTF-meeting ?

Bericht door kika »

K V B schreef:Ben je al eens in het Deutsche Museum in München geweest? Iets wat daar aan kan tippen hebben we in België nergens.
Het Deutsche Museum in Bonn overtreffen we in België dan weer met gemak. Iets als Technopolis over de algemenere dingen en 1 half modelletje Transrapid, daar doet de gemiddelde hobbymuseumclub al beter op spoorgebied :wink:

Mijn punt was: probeer goed te zijn, laat je inspireren, werk samen, doe zeker ook aan onderhoud. Ranglijstje lijkt me verspilde moeite. (En het antwoord op je vraag is ja).
edit: dank aan der oberlehrer voor al mijn taalvauten.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Is dit niets voor een HGBTF-meeting ?

Bericht door Portbou »

Mij doet de aanpak in Train World denken aan Cité du Train in Mulhouse. Niet alleen tentoonstelling van objecten maar ook veel sfeerschepping met licht en geluid. Top !
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: Is dit niets voor een HGBTF-meeting ?

Bericht door fets »

Portbou schreef:Mij doet de aanpak in Train World denken aan Cité du Train in Mulhouse. Niet alleen tentoonstelling van objecten maar ook veel sfeerschepping met licht en geluid. Top !
Ik vond het persoonlijk wat donker op veel plaatsen ...
Plaats reactie