rvdborgt schreef: ↑07 apr 2023, 16:42
Shrek schreef: ↑07 apr 2023, 00:58
Dat de aansluitingen tussen trein en bus beter moeten is absoluut waar, maar Integrato stelt voor om de treindienst daarvoor te verslechteren in plaats van de bussen te verbeteren. Dat is het grote probleem met hun plan.
Het zou goed zijn om hierbij wat voorbeelden te geven want deze bewering zie ik voor het eerst.
Dat je het voor het eerst leest snap ik wel, er is inderdaad heel weinig reactie gegeven aan het Integratoplan net omdat het irrelevant is.
Maar speciaal voor jou zal ik toch één voorbeeldje geven.
Zowel Namen, Andenne, Flémalle als Luik zijn als knoop aangeduid.
Dit wil zeggen dat een trein in Namen vertrekt rond u.02, in Andenne is hij dan weg om u.17, in Flémalle om u.47 om in Luik aan te komen rond u.57
De huidige reistijd op Namen-Luik is 42 minuten, met Integrato zouden dat er 55 worden.
En zo zijn er talloze voorbeelden over het hele netwerk te vinden waar Integrato de reistijden enorm doet toenemen voor de doorgaande reizigers. Akkoord dat je hiermee eenvoudiger busaansluitingen kunt voorzien, maar de prijs ervoor is veel te hoog. Het is veel goedkoper in het geheel om de treinen zo snel en efficiënt mogelijk te laten rijden en dan wat extra bussen te laten rijden dan de treindienst te vertragen om het de bussen makkelijker te maken.