Zaterdag 25/08/2007 TSP rit met CFL 1603

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

brussel denderleeuw burst, aalst, denderleeuw, lessines .... was de juiste volgorde
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Steven schreef:brussel denderleeuw burst, aalst, denderleeuw, lessines .... was de juiste volgorde
Inderdaad, had je (veel) vertraging tegen het einde van de dag?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

we hadden is 50 minuten, ma ze hebben dan verschillende stops laten vallen en waren bijgevolg voor voorziene uur in brussel zuid
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Steve,


Was jij ook mee?
Shit, nu ken ik u nog niet persooonlijk.
Ik heb doorgebracht op de 1603 met andere mensen van het TSP.
We zaten in de post die meestal tegen de rijtuigen hing.

2230 heb ik onderwegen ook gezien toen hij ons aan het fotograferen was.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Ik stond net voorbij Burst, toen de trein L82 opging...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bibke schreef:Steve,


Was jij ook mee?
Shit, nu ken ik u nog niet persooonlijk.
Ik heb doorgebracht op de 1603 met andere mensen van het TSP.
We zaten in de post die meestal tegen de rijtuigen hing.

2230 heb ik onderwegen ook gezien toen hij ons aan het fotograferen was.
als je andere mensen wil zien is het beter door de trein te gaan dan in de stuurpost te kruipen waar je toch niet zo heel veel aan hebt zeker niet als er meer als 3 personen in zitten. ik blijf er dus ook meestal weg en meng me tussen de groep tijdens het nemen van foto's en zal bij een vast groepke zitten tijdens de rit.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

ik wil iedereen bedanken voor de buffet te leeg te roven 8) (nene grapje :lol: :oops: )
alvast sorry dat het een beperkt aanbod was maar zoals de meesten hebben gezien hadden we daar ook niet echt veel plaats

de reis was eens iets anders daan K rijtuigen en vond de rit dan ook prachtig
maar wel vermoeiend door de warmte en drukte die er inde pakwagen heerste

maar de eerste rit vande jaar was een topper vond ik 8)
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

trainfreak schreef:
Steven schreef:brussel denderleeuw burst, aalst, denderleeuw, lessines .... was de juiste volgorde
Inderdaad, had je (veel) vertraging tegen het einde van de dag?
Bij vertrek te Ollignies hadden we 64 minuten. Maar we hebben alles ingehaald en waren zelfs 30 minuten te vroeg te FBMZ

mijn versie:
http://oomss.wordpress.com/2007/08/25/hld-1603/
Laatst gewijzigd door OO-MSS op 26 aug 2007, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

OO-MSS schreef:
trainfreak schreef:
Steven schreef:brussel denderleeuw burst, aalst, denderleeuw, lessines .... was de juiste volgorde
Inderdaad, had je (veel) vertraging tegen het einde van de dag?
Bij vertrek te Ollignies hadden we 64 minuten. Maar we hebben alles ingehaald en waren zelfs 30 minuten te vroeg te FBMZ
Alles ingehaald zal wel niet kloppen hoor. Zoals Steven zei zullen er gewon enkele fotostops weggevallen zijn, dat gebeurd wel vaker :wink:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

trainfreak schreef:
OO-MSS schreef:
trainfreak schreef: Inderdaad, had je (veel) vertraging tegen het einde van de dag?
Bij vertrek te Ollignies hadden we 64 minuten. Maar we hebben alles ingehaald en waren zelfs 30 minuten te vroeg te FBMZ
Alles ingehaald zal wel niet kloppen hoor. Zoals Steven zei zullen er gewon enkele fotostops weggevallen zijn, dat gebeurd wel vaker :wink:
ja,dat bedoelde ik ook 8)
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Steven schreef:
Bibke schreef:Steve,


Was jij ook mee?
Shit, nu ken ik u nog niet persooonlijk.
Ik heb doorgebracht op de 1603 met andere mensen van het TSP.
We zaten in de post die meestal tegen de rijtuigen hing.

2230 heb ik onderwegen ook gezien toen hij ons aan het fotograferen was.
als je andere mensen wil zien is het beter door de trein te gaan dan in de stuurpost te kruipen waar je toch niet zo heel veel aan hebt zeker niet als er meer als 3 personen in zitten. ik blijf er dus ook meestal weg en meng me tussen de groep tijdens het nemen van foto's en zal bij een vast groepke zitten tijdens de rit.
Steven,

Uw standpunt begrijp ik volledig.
Maar jij zit dan ook altijd in een stuurpost, begrijpelijk dat jij dan eens in een rijtuig wil zitten. Bovendien gaan de meeste mee voor de fotografie. Wat voor mij niet het geval is. Ik neem foto's enkel als herinnering.

Wij waren, op 1 persoon (is TBG is) na, allemaal van het TSP en die dan nog eens aan het materieel (lees locomotief 5183) gaan werken van het TSP. We werken aan een diesellocomotief om daar mee te kunnen rijden, die rijtuigen hebben we niets aan want die interesseren ons niet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja met ne 51 kan ik rijden :-) geef er mij eentje die in orde is en ik start hem wel :-)
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

We hebben hem donderdag voor twee weken gestart, was geleden van maart, "What a NOICE/MUSIC".

Kunt ge u dat voorstellen, dat belletjes, dan gaan starten in de machinekamer (lichten gaan uit, motor blijkt precies te starten, dan gaat de motor precies op zijn gat) en dan.............loopt het toerental geleidelijk op). Het is echte een muziekconcert.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

OO-MSS schreef:
trainfreak schreef:
OO-MSS schreef: Bij vertrek te Ollignies hadden we 64 minuten. Maar we hebben alles ingehaald en waren zelfs 30 minuten te vroeg te FBMZ
Alles ingehaald zal wel niet kloppen hoor. Zoals Steven zei zullen er gewon enkele fotostops weggevallen zijn, dat gebeurd wel vaker :wink:
ja,dat bedoelde ik ook 8)

We hebben ook tijd ingehaald tijdens de verbindingsritten.

Op een rit vertrokken we met 17 min retard en zijn op de bestemming toegekomen met 7 min voorsprong. We zijn niet boven de 80 km/h geweest. Dus de planning zal ruim genomen zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

er zijn minstens 5 stops weggevallen als ik me niet heb mistelt, kunnen er ook 6 of 7 geweest zijn :-)
Plaats reactie