3 en 4 november: TEE rijtuigen/loc's op Brussel-Noord

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd de bolle neus en den 51 staan te antwerpen noord, de 1805 is wel van tsp
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Vandaag nog met treinbruno gekeken, van tevoren nog naar jullie gezocht maar geen bekende gezichten gezien...
Wie stond er trouwens de Jean-Monet van 13h12 allemaal te fotograferen? :lol: Want er stond een heel groepje spotters op het andere spoor, de Jean Monet was met een 20 met Corail wagens. Ik stond op het andere perron, donkere jas en donker redelijk lang haar. treinbruno was er ook bij.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Trainspotterke schreef:
sncf-sncb schreef:http://img219.imageshack.us/img219/1588/dscf1505xd8.jpg
De diesel van de TSP
Toch nog even zeggen dat de 5404 niet van TSP is, maar van de NMBS Holding! :wink:

De 1805 is dan weer wel van het TSP :D
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
sncf-sncb schreef:Vandaag nog met treinbruno gekeken, van tevoren nog naar jullie gezocht maar geen bekende gezichten gezien...
Wie stond er trouwens de Jean-Monet van 13h12 allemaal te fotograferen? :lol: Want er stond een heel groepje spotters op het andere spoor, de Jean Monet was met een 20 met Corail wagens. Ik stond op het andere perron, donkere jas en donker redelijk lang haar. treinbruno was er ook bij.
Vandaag, Jean Monnet? Die rijdt toch niet op 7 voor Basel>FBMZ? Bedoel je niet de Iris? Die was er rond 13h20 en daar stond ik onderandere.
Die Corail rijtuigen hebben de zelfde schildering als de EC rijtuigen van de SBB (de SNCF heeft wat afgekeken...).
(Als je erop gelet hebt, er sprong plots iemand uit de IC vanuit Lokeren, die recht naar de Iris heen spurte (had de vorige trein helaas gemist...)).
EDIT: waren jullie dan die 2 die daar op het perron tussen spoor 2 en 3 stonden?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
FlyingDutchman

Bericht door FlyingDutchman »

Ik heb de EC Iris van 13.26 gespot. Er stond nog iemand te spotten, weet niet wie dat was. Prachtig geluid trouwens, die reeks 20. :D
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

hij reed wel - heb er een foto van - met de 2004

wij hebben de jean-monnet genomen van brussel - noord tot centraal om daar op de iris (die vertrekkensklaar was) te springen. ik wou de deuren (die pas vergrendelen als hij rijdt) te openen maar een stationsmedewerker verbood ons dat.

wij stonden niet op 2-3 in FBN maar in FBMZ (thalys en tgv) te fotograferen.
Bijlagen
de jean monnet komt in brussel noord aan
de jean monnet komt in brussel noord aan
Afbeelding
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

treinbruno schreef:wij stonden niet op 2-3 in FBN maar in FBMZ (thalys en tgv) te fotograferen.
TGV was trouwens een TGV Lacroix, nog nooit eerder in België gezien. :)

Die Jean-Monet vertrok om 13:12 in Brussel-Noord.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
FlyingDutchman schreef:Ik heb de EC Iris van 13.26 gespot. Er stond nog iemand te spotten, weet niet wie dat was. Prachtig geluid trouwens, die reeks 20. :D
Ik dus waarschijnlijk.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:hij reed wel - heb er een foto van - met de 2004
Ik heb m'n aanvulling van het spoorboekje eens nagekeken (dat ik gisteren ben gaan halen in FBMZ, het was het voorlaatste), en de Jean Monnet rijdt nu dus blijkbaar inderdaad op 1-5,7 voor beide richtingen, wat tot juni 1-6 was voor Basel>FBMZ en 1-5,7 voor FBMZ>Basel (waarbij 1: maandag enz..).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:hij reed wel - heb er een foto van - met de 2004
Ik heb m'n aanvulling van het spoorboekje eens nagekeken (dat ik gisteren ben gaan halen in FBMZ, het was het voorlaatste), en de Jean Monnet rijdt nu dus blijkbaar inderdaad op 1-5,7 voor beide richtingen, wat tot juni 1-6 was voor Basel>FBMZ en 1-5,7 voor FBMZ>Basel (waarbij 1: maandag enz..).
Mooie plaat overigens!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: 3 en 4 november: TEE rijtuigen/loc's op Brussel-Noord

Bericht door Bordensteker »

Patrick schreef:
martijnhaman schreef:Van zaterdag 3 november tot zaterdag 11 november loopt de tentoonstelling 50 jaar TEE in het spoorwegmuseum in het station Brussel-Noord. Het museum is open van 10-18 uur en de toegang is gratis.[knip]
11 november is een zondag 8)
(Berichtje op NMBS-site. Ook de museumshop is open.)
Klopt, en de tentoonstelling is ook die zondag nog open.
De 1:1 locomotieven en rijtuigen buiten op het spoor achterlangs de stationshal waren er alleen afgelopen weekend.
5941

Bericht door 5941 »

hallo

Ik ben overwacht toch kunnen gaan en heb dan van deze gelegenhied gebruikt gemaakt om in schaarbeek even binnen gesprongen
WEL EERST GAAN VRAGEN OF HET MOCHT.
en het was in orde
er stonden
HLE 11
HLD 52-53
HLD 55 TVM
HLD 62
HLR 73
HLR 78
HLR 82
P8 TSP
29013
Bert

Bericht door Bert »

Joris schreef: Die Corail rijtuigen hebben de zelfde schildering als de EC rijtuigen van de SBB (de SNCF heeft wat afgekeken...).
Volgens mij zit er toch wel redelijk wat verschil in die kleurenstelling...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

En dan zetten ze een foto van x jaren geleden. In plaats van dan een foto te zetten van dit weekend...

BDJ
Plaats reactie