Inhuldiging Antwerpen-Centraal -1

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Inhuldiging Antwerpen-Centraal -1

Bericht door Adler »

Blijkbaar gaat men Antwerpen-Centraal niveau -1 feestelijk inhuldigen.
Ik zag vanavond allerhande lichtprojectoren opgesteld.
Weet er iemand wanneer dit doorgaat en of dit ook voor het gewone plebs toegankelijk is.
Of is het enkel voor de hoge bonzen uit Brussel die nog eens uit hun ivoren torens gaan afzakken naar de koekenstad?
Wover

Bericht door Wover »

Voorlopig nog niets van gelezen of gehoord, maar dat zal waarschijnlijk toch wel na de onofficiële opening (met de nieuwe dienstregeling) zijn, kwestie van niet op problemen te stoten bij de officiële opening ;).

Ik heb trouwens al een testrit op -1 gezien met een (bijzonder propere) sprinter :). Ook de treinaanduiders op de perrons was men aan het testen.

Men heeft nu trouwens ook op +1 aanduiders geïnstalleerd met 2 extra lijntjes onder (voor de haltes), deze zijn wel nog niet in dienst.
dentheo
Berichten: 8174
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Wover schreef:Voorlopig nog niets van gelezen of gehoord, maar dat zal waarschijnlijk toch wel na de onofficiële opening (met de nieuwe dienstregeling) zijn, kwestie van niet op problemen te stoten bij de officiële opening ;).

Ik heb trouwens al een testrit op -1 gezien met een (bijzonder propere) sprinter :). Ook de treinaanduiders op de perrons was men aan het testen.

Men heeft nu trouwens ook op +1 aanduiders geïnstalleerd met 2 extra lijntjes onder (voor de haltes), deze zijn wel nog niet in dienst.
Nu nog de bij zonlicht onleesbare plasmaschermen weg en we zijn er...
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Inhuldiging Antwerpen-Centraal -1

Bericht door FLV-FGSP »

Adler schreef:Blijkbaar gaat men Antwerpen-Centraal niveau -1 feestelijk inhuldigen.
Ik zag vanavond allerhande lichtprojectoren opgesteld.
Weet er iemand wanneer dit doorgaat en of dit ook voor het gewone plebs toegankelijk is.
Of is het enkel voor de hoge bonzen uit Brussel die nog eens uit hun ivoren torens gaan afzakken naar de koekenstad?
Volgens de geruchten wordt er morgen rond de middag een lintje doorgeknipt. Normaal zijn dat soort gelegenheden enkel voor genodigden.
Wover

Bericht door Wover »

dentheo schreef: Nu nog de bij zonlicht onleesbare plasmaschermen weg en we zijn er...
Voor zover ik weet zijn zowat al die plasmaschermen richting sporen gericht, en kan daar dus zeer moeilijk zonlicht bij hoor :).

Zelfs op +1 is het bijna onmogelijk om daar zonlicht op te hebben, aangezien de zon dan in het noorden zou moeten staan :P.
dentheo
Berichten: 8174
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Wover schreef:
dentheo schreef: Nu nog de bij zonlicht onleesbare plasmaschermen weg en we zijn er...
Voor zover ik weet zijn zowat al die plasmaschermen richting sporen gericht, en kan daar dus zeer moeilijk zonlicht bij hoor :).

Zelfs op +1 is het bijna onmogelijk om daar zonlicht op te hebben, aangezien de zon dan in het noorden zou moeten staan :P.
Op plus één ?? Kijk tegen de zon (in het zuiden) even naar die plasma schermen...... Waardeloos, de mensen staan uiteindelijk op drie meter van het scherm met een hand boven hun ogen. Ze hadden die beneden moeten hangen, mooie besparing.
Wover

Bericht door Wover »

Zelf nog geen last van gehad eerlijk gezegd, en wat bedoel je met "beneden"? Het zijn toch de plasma-treinaankondigers die je bedoelt, met bestemming en stopplaatsen op?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik heb in antwerpen centraal op nog geen enkel scherm in heel het station last gehad van lichtinval. ik heb dus ten alle tijden alle schermen al normaal kunnen lezen.
Wover

Bericht door Wover »

De inhuldiging was blijkbaar dan toch vandaag:

http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws. ... 206_thalys

Waarschijnlijk staat er binnen een uurtje wel een filmpje online, als de vrt gaan filmen is.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Wover schreef:De inhuldiging was blijkbaar dan toch vandaag:

http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws. ... 206_thalys

Waarschijnlijk staat er binnen een uurtje wel een filmpje online, als de vrt gaan filmen is.
Jaja, het filmpje is er al! Zie hoe de Frankrijkstraat het sein op groen drukt :D
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Patrick schreef: Jaja, het filmpje is er al! Zie hoe de Frankrijkstraat het sein op groen drukt :D
6 schakelaars voor 1 licht, stonden die dan in serie ? :)
Zouden ze eigenlijk met de trein gekomen zijn ?
Ik hoop dat het niet met de IR van Jambes was dan.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Toen het licht op groen sprong, moest er nog een symbolisch gong-geluidje te horen geweest zijn, vind ik. :P :lol:
dentheo
Berichten: 8174
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef:ik heb in antwerpen centraal op nog geen enkel scherm in heel het station last gehad van lichtinval. ik heb dus ten alle tijden alle schermen al normaal kunnen lezen.
gelukkige mens...sta voor spoor 5 en 6 (+1) begin van een zomernamiddag.

Onleesbaar

In Waterloo idem, zijn nu alle 80 (?) afgebroken, terug kleine gele lichtende pixels leesbaar vanop 10 meter...
Pieter

Bericht door Pieter »

Adler schreef:
Patrick schreef: Jaja, het filmpje is er al! Zie hoe de Frankrijkstraat het sein op groen drukt :D
6 schakelaars voor 1 licht, stonden die dan in serie ? :)
Zouden ze eigenlijk met de trein gekomen zijn ?
Ik hoop dat het niet met de IR van Jambes was dan.
Toch wel... Maar de originele bedoeling was om 's morgens aan te komen, maar dankzij enkele waalse collega's is dit een beetje mislukt en hadden ze te maken met eenbeetje vertraging...

(Ikke vanmorgen 35 min)
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Pieter schreef: Toch wel... Maar de originele bedoeling was om 's morgens aan te komen, maar dankzij enkele waalse collega's is dit een beetje mislukt en hadden ze te maken met eenbeetje vertraging...
Voor velen van hen zal het wel één van de eerste keren geweest zijn dat ze met een trein reizen. Hoe ziet dat daar weeral uit ?
Vermoedelijk had Tafel 13 wel speciale instructies gekregen om de vertragingen zo klein mogelijk te houden.
Plaats reactie