Kinkempois 20 jaar
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Kinkempois 20 jaar
en de bestuurder nog twee uurtjes ervoor zeggen dat het zo'n betrouwbare loc's waren, en dat er bijna nooit problemen mee waren
Re: Kinkempois 20 jaar
@ treinbruno: je kan moeilijk een pendel verzekeren met 3 rijtuigen naar een peronneke dat maar 2 rijtuigen kan ontvangen.
@ Joris: de locs trokken vroeger inderdaad zware goederentreinen over de hellingrijke Athus-Meuselijn ... kilometers lang aan soms amper 20 km/u!!! (zeer handig voor spotters met een wagen) Zo ook voor de 55's indertijd naar Gouvy, waar zelfs af en toe de rangeerkar 82 van Gouvy een handje kwam bijsteken!!!
Greetz
Sven
@ Joris: de locs trokken vroeger inderdaad zware goederentreinen over de hellingrijke Athus-Meuselijn ... kilometers lang aan soms amper 20 km/u!!! (zeer handig voor spotters met een wagen) Zo ook voor de 55's indertijd naar Gouvy, waar zelfs af en toe de rangeerkar 82 van Gouvy een handje kwam bijsteken!!!
Greetz
Sven
Re: Kinkempois 20 jaar
Sven volgende keer iets van 55er blauw+M6+M6+5404. Moet te doen zijn.tt44ta46 schreef:@ treinbruno: je kan moeilijk een pendel verzekeren met 3 rijtuigen naar een peronneke dat maar 2 rijtuigen kan ontvangen.
Greetz
Sven
Was een mooi weekend. Zal proberen je nog te mailen voor mijn vakantie. (Als je wensen heb lees ik het wel.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Kinkempois 20 jaar
Ik heb ook weleens pendeltreinen meegemaakt naar een opstelterrein waar helemaal geen perrons waren hoor Gewoon een paar mobiele bordessen die door een paar helpers naar de deuren van de trein gereden worden na stilstand. Ging primatt44ta46 schreef:@ treinbruno: je kan moeilijk een pendel verzekeren met 3 rijtuigen naar een peronneke dat maar 2 rijtuigen kan ontvangen.
Re: Kinkempois 20 jaar
Dat derde M2-rijtuig is toch een eerste klasse? Op Leve De Trein zat die wel achter de stomer maar je kon/mocht er niet in. Denk dat men gewoon niet al te snel "gewone" mensen in dat rijtuig laat.
Re: Kinkempois 20 jaar
Hallo,
Dat is een 2de klas, met bagage. In het bagageruim zit het materiaal van de stokers, en het is daarom het begeleidingsrijtuig van de 29.013. Soms mag je daar wel met mee, zoals bvb tijdens de laatste TSP rit.
(Het is overigens een BDR omdat men er vroeger een restauratieafdeling (bagageafdeling is groter) wou in steken, is helaas nooit gebeurd...).
Groeten,
Joris De Mol
Dat is een 2de klas, met bagage. In het bagageruim zit het materiaal van de stokers, en het is daarom het begeleidingsrijtuig van de 29.013. Soms mag je daar wel met mee, zoals bvb tijdens de laatste TSP rit.
(Het is overigens een BDR omdat men er vroeger een restauratieafdeling (bagageafdeling is groter) wou in steken, is helaas nooit gebeurd...).
Groeten,
Joris De Mol
Re: Kinkempois 20 jaar
Hmm dan zal ik mij miskeken hebben vorige week. Op LDT was er alleszins een 1steklas-M1 waar je niet in mocht.
Re: Kinkempois 20 jaar
in het begin deed idd een ander rijtuig dienst als dienstrijtuig, dat zou kunnen dat het dat nog was al betwijfel ik dat het toen nog niet die M2 met bagage afdeling was.Dietrich schreef:Hmm dan zal ik mij miskeken hebben vorige week. Op LDT was er alleszins een 1steklas-M1 waar je niet in mocht.
Re: Kinkempois 20 jaar
Hallo,
Was dat Geen L AD? Maar dat was dacht ik enkel bij de eerste rit, de aankomst in België, na de verdere afwerking in Schaarbeek hebben ze onmiddelijk deze M2 DBR in dienst genomen.
Die eersteklassers zijn recent groen geworden, en waren daarvoor niet in gebruik voor museumdoeleinden, buiten voor een TSP rit dan (afscheid van de groende 62'ers bvb.).
Groeten,
Joris De Mol
Was dat Geen L AD? Maar dat was dacht ik enkel bij de eerste rit, de aankomst in België, na de verdere afwerking in Schaarbeek hebben ze onmiddelijk deze M2 DBR in dienst genomen.
Die eersteklassers zijn recent groen geworden, en waren daarvoor niet in gebruik voor museumdoeleinden, buiten voor een TSP rit dan (afscheid van de groende 62'ers bvb.).
Groeten,
Joris De Mol
Re: Kinkempois 20 jaar
Eens gekeken op foto's van september '07 en ik zal mij inderdaad miskeken hebben, dienstrijtuig was toen al heel waarschijnlijk dat BD-rijtuig.
Re: Kinkempois 20 jaar
Wat de begeleiding van de 29.013 betreft, die wagen is al een jaar of 3 de M2BDR 49.911.
Die was er ook op 'Leve de Trein' bij, dus geen eerste klas.
De eerste klas M2A 41.022 hing gewoon toegankelijk mee in de trein.
Net na de terugkeer van de 29.013 uit Meiningen kwam inderdaad een paar keer de LAD 38.005 en zelfs LBD 39.025 in actie, en wie weet wat de toekomst brengt (hint hint)
Greetz
Sven
Die was er ook op 'Leve de Trein' bij, dus geen eerste klas.
De eerste klas M2A 41.022 hing gewoon toegankelijk mee in de trein.
Net na de terugkeer van de 29.013 uit Meiningen kwam inderdaad een paar keer de LAD 38.005 en zelfs LBD 39.025 in actie, en wie weet wat de toekomst brengt (hint hint)
Greetz
Sven