Stoomfestival Maldegem 2008

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Trainspotterke

Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door Trainspotterke »

Over een dikke maand is het weer zover, het stoomfestival te Maldegem! Dit evenement zal doorgaan op zaterdag en zondag 3 en 4 mei 2008. Wat mogen we dit jaar verwachten? De Poolse TKh 5387 "General Maczek" van SCM zal na een revisieperiode van 2 jaar terug in de gewone dienst op normaalspoor ingezet worden. TSP komt ook een weekendje op bezoek met hun P8 64.169 en de CFV3V uit Mariembourg brengt hun Tubize 2002, alias SA03 mee. Deze drie locomotieven zullen in pool ingezet worden tussen Maldegem en Eeklo. Aan de trekhaak van deze locomotieven zullen er beurtelings M1-rijtuigen (SCM) en K-rijtuigen (TSP) vastgeketend worden.

De dienst op smalspoor (60 cm) zal zoals ieder jaar weer door 2 stoomlocomotiefjes van een Britse vereniging verzekerd worden. Op de stationssite van Maldegem zijn er ook een aantal nieuwe infrastructuren te zien, zoals de nieuwe, 100 meter lange materieelloods (wel nog spoorloos voor de moment) en het nieuwe seinhuis, waarvan de bouwkundige werken zo goed als afgerond zijn. Ook de modelspoorliefhebber komt er aan zijn trekken met een modelbouwtentoonstelling en verscheidene verkoopstands. Honger en dorst zal er ook niet geleden worden: daarvoor kun je terecht bij de verschillende kraampjes of het (hopelijk) zonnige terras van café "De Statie". Ook aan boord van de treinen is er catering voorzien. In het bioscooprijtuig kan er ook nog een filmpje meegepikt worden, waar de bezoeker meegenomen wordt naar de tijd van toen, waar de stoom ook buiten het terrein van Maldegem nog heer en meester was. Meer info kun je vinden op http://www.stoomcentrum.be ! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door Steven »

to be or not to be .... there, ... zal afhangen van wat de nmbs met mijn diensten doet in dat weekend :-)
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik zal er dit Stoomfestival niet bij kunnen zijn daar ik op dat moment in Oostenrijk zit voor een trouwfeest.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door Patrick »

En ik ga (o.a.) Duitse treintjes gebruiken :D Würzburg en Nürnberg.
Alvast een stomend succes ! :wink:
Fles

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door Fles »

Ow lijkt me gaaf :idea: Maar eens kijken voor een slaapplaats in de buurt dat weekend. En zondag niet te lang blijven, wil met Dodenherdenking thuis zijn.
Bert

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door Bert »

Fles schreef:Ow lijkt me gaaf :idea: Maar eens kijken voor een slaapplaats in de buurt dat weekend. En zondag niet te lang blijven, wil met Dodenherdenking thuis zijn.
In Maldegem is er een jeugdherberg op wandelafstand van het stoomcentrum. De buslijn 58 stopt voor de deur.
http://www.jeugdherbergen.be/maldegem.htm
Trainspotterke

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door Trainspotterke »

Eeklo is wel net zoals vorig jaar gedurende het hele verlengde weekend (1 -> 3 mei) niet per trein bereikbaar wegens werken aan de Muidebrug! Er is een vervangende busdienst tussen Gent-Dampoort en Eeklo, met de nodige vertragingen tot gevolg. Ook voor SCM heeft dit gevolgen, aangezien de P8 van TSP al op woensdag 30 april zal overgebracht moeten worden naar Maldegem.
factageklerk

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door factageklerk »

Trainspotterke schreef:Eeklo is wel net zoals vorig jaar gedurende het hele verlengde weekend (1 -> 3 mei) niet per trein bereikbaar wegens werken aan de Muidebrug! Er is een vervangende busdienst tussen Gent-Dampoort en Eeklo, met de nodige vertragingen tot gevolg. Ook voor SCM heeft dit gevolgen, aangezien de P8 van TSP al op woensdag 30 april zal overgebracht moeten worden naar Maldegem.
:evil: weeral !! infrabel doet dit met opzet zeker?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1219
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door Tim »

factageklerk schreef: :evil: weeral !! infrabel doet dit met opzet zeker?
Ik denk het ook ja :roll:

Maar nu is het de allerlaatste keer, de brug wordt vervangen door een gloednieuw (maar hetzelfde uitziend) exemplaar. Daar zouden er normaal toch geen problemen meer mogen mee zijn :P
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door trainfreak »

Tim schreef:
factageklerk schreef: :evil: weeral !! infrabel doet dit met opzet zeker?
Ik denk het ook ja :roll:

Maar nu is het de allerlaatste keer, de brug wordt vervangen door een gloednieuw (maar hetzelfde uitziend) exemplaar. Daar zouden er normaal toch geen problemen meer mogen mee zijn :P
Maar dan zullen ze wel iets anders uitvinden denk ik... :lol:
Fles

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door Fles »

okee, overnachten zit er niet in zo te zien. Heeft iemand misschien de dienstregeling van de bussen vanuit Gent naar Eeklo? Wordt nog een hele toer om sowieso daarheen te geraken lijkt wel :|
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door HLE 2302 »

GRRRRRRR :twisted: :twisted: :twisted:

ze doen erom !!!!!

ik ben treinfreak geen busfreak !!!

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Fles

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door Fles »

Nou ja, je hoeft geen busfreak te zijn op zich, maar de site van De Lijn is wel de meest waardeloze website aan deze kant van de dampkring, vandaar :|
Wover

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door Wover »

Naar Eeklo rijden toch ook treinen?

En is het vanuit Nederland niet makkelijker om naar Zeeland te gaan en dan van daaruit de bus nemen. Ik geloof dat Connexxion tot in België rijdt, maar ik kan mis zijn ;).

Edit: Je hebt vanuit Goes een bus naar Gent, maar die stopt verder nergens in België...
Fles

Re: Stoomfestival Maldegem 2008

Bericht door Fles »

Wover schreef:Naar Eeklo rijden toch ook treinen?
Ja. Maar nu even niet ;)
En is het vanuit Nederland niet makkelijker om naar Zeeland te gaan en dan van daaruit de bus nemen. Ik geloof dat Connexxion tot in België rijdt, maar ik kan mis zijn ;). Edit: Je hebt vanuit Goes een bus naar Gent, maar die stopt verder nergens in België...
Je hebt vanuit Breskens schijnbaar ook een bus naar Maldegem, maar zie eerst maar eens in Breskens te komen ;) Gelukkig zijn de werken tussen Roosendaal en Vlissingen tegen die tijd net afgerond (tenzij uitloop of "onvoorziene tegenslagen"...) Maar dat is dus OOK een mijl op zeven.

edit: Als ik hier om 6:15 de deur uit loop, kan ik om 12:41 aan het station van Maldegem zijn :mrgreen: Dit kan weleens lastig gaan worden ben ik bang..
Plaats reactie