Spoorforum Afscheidsrit SGM-2 in Nederland

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Plaats reactie
pewiam

Spoorforum Afscheidsrit SGM-2 in Nederland

Bericht door pewiam »

Het Nederlandse www.spoorforum.nl organiseerd op 20 september 2008 een afscheidsrit met een onverbouwde SGM-2 (Sprinter).

Voor info en aanmelden: http://members.upc.nl/h.rijkens/afscheid-SGM-2.htm

Lijkt mij en leuke rit !!!

groeten, Pewiam
Fles

Re: Spoorforum Afscheidsrit SGM-2 in Nederland

Bericht door Fles »

bwoa, dat is echt de gaarste bouttrein die je te land, ter zee en in de lucht maar kunt bedenken. :x

Laten we vieren dat die zooi eruit gaat :lol:
pewiam

Re: Spoorforum Afscheidsrit SGM-2 in Nederland

Bericht door pewiam »

Fles schreef:.....Laten we vieren dat die zooi eruit gaat......
Prima idee ! Gauw aanmelden dus voor deze rit, ik las ergens al dat er veel belangstelling voor is, en de organisatie (www.spoorforum.nl) maar één treinstel tot haar beschikking heeft !

Pewiam
pewiam

Re: Spoorforum Afscheidsrit SGM-2 in Nederland

Bericht door pewiam »

De schrijfwijze is overigens fout, de benaming voor deze treinstellen is niet SGM-2 maar SGM-II Het lijkt een klein verschil, maar is het wel..............

Gelukkig heeft de organisatie dit ook nu in de gaten gehad, de schrijfwijze is bijna overal veranderd !

Pewiam
pewiam

Re: Spoorforum Afscheidsrit SGM-2 in Nederland

Bericht door pewiam »

Ik lees net op het http://www.spoorforum.nl (mijn favoriete site in Nederland) dat de sluitingsdatum om je aan te melden bekend is gemaakt.
Na deze sluitingsdatum beslist de organisatie of de rit financieel haalbaar is met het dan bekend zijnde aantal deelnemers, anders wordt gegarandeerd het gestorte geld teruggeboekt !!

Tevens heeft de organisatie een deel van de dienstregeling bekend gemaakt, lijkt me voor dat geld een prima excursie, zie je gelijk "half" Nederland......

Ik ga mee, groeten Pewiam
pewiam

Re: Spoorforum Afscheidsrit SGM-2 in Nederland

Bericht door pewiam »

Deze excursierit met één van de laatste onverbouwde SGM-II stellen door Nederland (ritduur 11 uren !) is geheel VOLGEBOEKT !

Wel maakt de organisatie bekend dat de defektstand van de stellen zo'n 50 % is......... (zie het geplaatste overzicht op dat forum)

Rit gaat zeker door op zaterdag 20 september. Meer info op het www.spoorforum.nl

Pewiam
pewiam

Re: Spoorforum Afscheidsrit SGM-2 in Nederland

Bericht door pewiam »

Organisatie Spoorforum laat zien wat het kan.....

Zo te zien hebben diegene welke niet zijn meegegaan wel heel wat gemist. Als je kijkt op: http://hspoor.suddenlaunch3.com/index.cgi?board=sgm blijkt het dat het zeker voor Nederlandse begrippen, een prima georganiseerde excursie was, waarbij alles in het werk werd gesteld om het de deelnemers naar hun wens te maken. Niet alleen de 2014 kwam op de baan, maar ook divers museum materieel, oa 766 en DE-III.

Nog tot februari 2009 zijn de laatste gele "Sprinters" bij NS aan te treffen in de Randstad, en dan wel alleen in de piekuren op oa Rotterdam < > Vlaardingen en Leiden < > Gouda. Er zijn nog zo'n 8 stellen rijvaardig (stand begin okt '08)

Pewiam
Plaats reactie