tramnetwerk charleroi
tramnetwerk charleroi
aangezien er hier precies nogal veel geïnteresseerden zijn om het niet-in-gebruik-zijnde deel van het charleroise netwerk te exploreren moeten we er maar eens naartoe he
Dus als je mee wil: duid aan welke dagen en post iets
Dus als je mee wil: duid aan welke dagen en post iets
Re: tramnetwerk charleroi
Volgende week kan ik al niet, alsook de 30ste niet (proclamatie). Dus blijven enkel die twee dagen over.
Re: tramnetwerk charleroi
En kan vrijdag 27 juni niet?
Bij deze optie toegevoegd!
(Aangezien ik nu een optie toegevoegd heb, moet de rest wel nog een keer opnieuw stemmen, aangezien alles gereset is! )
Ik was ook van zien om al een topic op te starten ivm een uitstap naar Chalallah!
Bij deze optie toegevoegd!
(Aangezien ik nu een optie toegevoegd heb, moet de rest wel nog een keer opnieuw stemmen, aangezien alles gereset is! )
Ik was ook van zien om al een topic op te starten ivm een uitstap naar Chalallah!
Re: tramnetwerk charleroi
maar ik was rapperTrainspotterke schreef: Ik was ook van zien om al een topic op te starten ivm een uitstap naar Chalallah!
Re: tramnetwerk charleroi
Ah, gelijk Snoop Dogg en Eminem en al?Shrek schreef:maar ik was rapperTrainspotterke schreef: Ik was ook van zien om al een topic op te starten ivm een uitstap naar Chalallah!
Doordenkertje!
Re: tramnetwerk charleroi
'Rap'per. Zeer grappig, Xavier
Ik kan volgende week helemaal. De rest niet, door andere activiteiten.
BDJ
Ik kan volgende week helemaal. De rest niet, door andere activiteiten.
BDJ
Re: tramnetwerk charleroi
Wel, ik ga zowiezo volgende week vrijdag 27 juni! De rest van de maand juli ben ik namelijk redelijk druk bezet en als ik ga zou ik het liefst op een weekdag gaan, omdat bussen, trams en treinen dan met een hogere frequentie rijden.
Who wishes, come and join me!
Who wishes, come and join me!
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: tramnetwerk charleroi
vrijdag kan ik enkel in de namiddag, omdat ik in de voormiddag mijn rapport moet gaan afhalen (zoals velen waarschijnlijk)
daardoor lijkt het mij niet interessant.
en 28 juni is het TSP rit, dus dat zal ook al minder interessant zijn...
daardoor lijkt het mij niet interessant.
en 28 juni is het TSP rit, dus dat zal ook al minder interessant zijn...
Re: tramnetwerk charleroi
Ik heb al mijn parcours uitgestippeld voor vrijdag!
Wie wil mag mij nog altijd komen vergezellen!
De planning is als volgt:
- Aankomst te Charleroi-Sud per trein.
- Tram van Charleroi-Sud naar Gilly.
- Gilly tot Soleilmont te voet langs de in ruwbouw aanwezig zijnde bedding.
- Van Soleilmont de bus naar winkelcentrum Cora (met overstap te Gilly Quatre Bras).
- Stukje te voet van het Cora-winkelcentrum (onder de parking hiervan eindigt de in ruwbouw zijnde lijn in een tunnel) tot aan het station Corbeau.
- Bedding te voet volgen van Corbeau tot Waterloo.
- Tram van Waterloo naar Parc.
- Eventueel pauzetje in het centrum van Charleroi, vervolgens wandelingetje naar Charleroi-ouest via Eden (de grote NMVB-terminus van 30 jaar terug). Op de netkaart van Charleroi staat er ook nog iets tramlijnachtigs dat van de MLC in Ouest aftakt en dmv een lus het centrum in gaat, mysterie dat dus moet opelost worden.
- Bus van Charleroi-Ouest tot Jumet-dépot, langsheen de Brusselsesteenweg, waarover ook het dienstspoor naar de dépot van Jumet loopt.
- Jumet-Dépot - Gosselies-Dépot te voet, langsheen de vroegere lijn 62 naar Gosselies die nog zo goed als volledig aanwezig is, alleen met een laagje asfalt erover. Aansluitend bezoekje aan de vroegere tramdépot van Gosselies.
- Bus 365a van Gosselies-Dépot naar metrostation Piges.
- Tram van Piges naar Anderlues-Monument.
- Te voet van Anderlues-Monument naar Anderlues-Jonction, langsheen het beruchte stuk enkelspoor waar de trams vaak tegenrichting moeten rijden.
En indien er nog genoeg tijd is:
- Bus 91 van Anderlues-Jonction naar Lobbes of Thuin.
- Trein via L130a van Lobbes/Thuin naar Charleroi-Sud.
- Trein terug richting Brussel vanuit Charleroi.
Kosten: trein heen naar Charerloi-Sud en terug vanuit Charleroi-Sud/Thuin/Lobbes; dagkaart TEC: 6,50 euro.
Wie wil mag mij nog altijd komen vergezellen!
De planning is als volgt:
- Aankomst te Charleroi-Sud per trein.
- Tram van Charleroi-Sud naar Gilly.
- Gilly tot Soleilmont te voet langs de in ruwbouw aanwezig zijnde bedding.
- Van Soleilmont de bus naar winkelcentrum Cora (met overstap te Gilly Quatre Bras).
- Stukje te voet van het Cora-winkelcentrum (onder de parking hiervan eindigt de in ruwbouw zijnde lijn in een tunnel) tot aan het station Corbeau.
- Bedding te voet volgen van Corbeau tot Waterloo.
- Tram van Waterloo naar Parc.
- Eventueel pauzetje in het centrum van Charleroi, vervolgens wandelingetje naar Charleroi-ouest via Eden (de grote NMVB-terminus van 30 jaar terug). Op de netkaart van Charleroi staat er ook nog iets tramlijnachtigs dat van de MLC in Ouest aftakt en dmv een lus het centrum in gaat, mysterie dat dus moet opelost worden.
- Bus van Charleroi-Ouest tot Jumet-dépot, langsheen de Brusselsesteenweg, waarover ook het dienstspoor naar de dépot van Jumet loopt.
- Jumet-Dépot - Gosselies-Dépot te voet, langsheen de vroegere lijn 62 naar Gosselies die nog zo goed als volledig aanwezig is, alleen met een laagje asfalt erover. Aansluitend bezoekje aan de vroegere tramdépot van Gosselies.
- Bus 365a van Gosselies-Dépot naar metrostation Piges.
- Tram van Piges naar Anderlues-Monument.
- Te voet van Anderlues-Monument naar Anderlues-Jonction, langsheen het beruchte stuk enkelspoor waar de trams vaak tegenrichting moeten rijden.
En indien er nog genoeg tijd is:
- Bus 91 van Anderlues-Jonction naar Lobbes of Thuin.
- Trein via L130a van Lobbes/Thuin naar Charleroi-Sud.
- Trein terug richting Brussel vanuit Charleroi.
Kosten: trein heen naar Charerloi-Sud en terug vanuit Charleroi-Sud/Thuin/Lobbes; dagkaart TEC: 6,50 euro.
Re: tramnetwerk charleroi
Ik zal er zijn. En over die school: Vandenbroucke spreekt altijd over luxe-spijbelen, en dat hij het absoluut gaat uitroeien.
Dan zou ik zeggen: doe het zolang het nog kan. Rapporten veranderen niet
BDJ
Dan zou ik zeggen: doe het zolang het nog kan. Rapporten veranderen niet
BDJ
Re: tramnetwerk charleroi
Hallo,
Ik ben die dag wel vrij, ik zie nog wel of ik mee ga of niet...
Groeten,
Joris De Mol
Uitstel van executieBartjedj schreef:Ik zal er zijn. En over die school: Vandenbroucke spreekt altijd over luxe-spijbelen, en dat hij het absoluut gaat uitroeien.
Dan zou ik zeggen: doe het zolang het nog kan. Rapporten veranderen niet
BDJ
Ik ben die dag wel vrij, ik zie nog wel of ik mee ga of niet...
Groeten,
Joris De Mol
Re: tramnetwerk charleroi
Jongens, heel leuke plannen allemaal, maar let toch goed op. Je kunt echt niet zomaar in Gilly vrolijk de sporen verder volgen. Je moet een stukje verder gaan. Pas voorbij station Marabout kun je de bedding in. De arm Centenaire - Châtelineau is nog wat moeilijker. Bij station Corbeau kun je nog niet echt op de lijn; dat kan pas richting station Champeau op. En best pas in Champeau zelf, want de begroeiing is zeer sterk tussen Corbeau en Champeau. En vergeet het om helemaal tot in Waterloo door te stappen, want dan passeer je via de in dienst zijnde sporen. Je kunt eventueel tot in Neuville doorlopen (het laatste station voor Waterloo), maar dan zul je moeten terugkeren tot de omgeving van de stations Chet - Pensée om er weer uit te raken. Kortom: je hebt ook een vrij goede kennis van de omgeving nodig om te weten hoe en waar je de verschillende ongebruikte stukken in en uit moet.
Maar vergeet dit vooral niet:
- sinds een tijdje wordt er een minimumbewaking uitgevoerd op de ongebruikte stukken. Ik weet niet hoe sterk die bewaking is, maar let toch goed op. Officieel zijn de ongebruikte stukken en station strikt verboden terrein, en de TEC zelf is hier allemaal niet happig op. Elk verzoek tot een officiële toelating om de ongebruikte stukken te bekijken wordt resoluut afgewezen met het argument dat het strikt verboden is en dat er opgetreden kan worden.
- het kan zijn dat er op de arm Châtelineau arbeiders aan het werk zijn, er worden wat herstellings- en ontgroeningswerkzaamheden uitgevoerd (die zijn misschien nog altijd bezig). Het kan dus zijn dat jullie die mensen ergens tegenkomen. Twee mogelijkheden: met een beetje geluk zeggen ze dat ze niets gezien hebben, maar met een beetje pech roepen ze direct de bewaking op. Een grote groep valt sowieso nog een stuk meer op.
- last but not least: wees jullie er zeer goed bewust van dat de armen Gilly-Soleilmont en Centenaire-Châtelineau niet bepaald door de beste wijken van Charleroi lopen. Het volstaat om naar de bestaande foto's te kijken om te weten dat jullie niet de enigen zijn die wel eens in de ongebruikte tunnels en station willen vertoeven. De kans bestaat dus dat jullie minder aangename kennismakingen maken. En in een station als Centenaire, in het pikkedonker en met geen makkelijke manier om snel weg te raken, kan dat wel eens onprettig zijn.
Ik zou het helemaal anders aanpakken. Je kunt vanaf openbaar toegankelijke plaatsen óók heel wat zien. En zo kleur je nog altijd perfect binnen de lijntjes, want je bent niet op verboden terrein gegaan. Heel de arm Gilly - Soleilmont kun je vanaf de openbare weg doen, er zijn genoeg brugjes en wegjes langs de bedding en de twee ongebruikte station (Marabout en Sart-Culpart). Op de arm Centenaire - Châtelineau kun je de stations Champeau (ruwbouw) en Pensée, Neuville en Chet (volledig afgewerkt) ook vrij goed vanaf de openbare weg vastleggen. Je kunt bijvoorbeeld bij Pensée héél even de bedding in om het interieur van het station te fotograferen en daarna meteen weer weg. En alles wat Jumet, Gosselies en Anderlues betreft is sowieso te doen op deze manier, dat is allemaal openbare weg.
Maar ook dan moeten jullie rekening houden met de gevaren. Charleroi is echt geen stad van doetjes. Op bijna alle stukken die jullie willen bezoeken, zijn er zekere risico's. Jumet, Gosselies en Anderlues-centrum vallen nog mee, maar het stuk premetro tussen Anderlues en Charleroi-centrum, en daarnaast ook heel Gilly/Soleilmont en heel de arm naar Centenaire en verder, daar kom je niet altijd het beste volk tegen.
Kortom: bezint eer ge begint! ...
Maar vergeet dit vooral niet:
- sinds een tijdje wordt er een minimumbewaking uitgevoerd op de ongebruikte stukken. Ik weet niet hoe sterk die bewaking is, maar let toch goed op. Officieel zijn de ongebruikte stukken en station strikt verboden terrein, en de TEC zelf is hier allemaal niet happig op. Elk verzoek tot een officiële toelating om de ongebruikte stukken te bekijken wordt resoluut afgewezen met het argument dat het strikt verboden is en dat er opgetreden kan worden.
- het kan zijn dat er op de arm Châtelineau arbeiders aan het werk zijn, er worden wat herstellings- en ontgroeningswerkzaamheden uitgevoerd (die zijn misschien nog altijd bezig). Het kan dus zijn dat jullie die mensen ergens tegenkomen. Twee mogelijkheden: met een beetje geluk zeggen ze dat ze niets gezien hebben, maar met een beetje pech roepen ze direct de bewaking op. Een grote groep valt sowieso nog een stuk meer op.
- last but not least: wees jullie er zeer goed bewust van dat de armen Gilly-Soleilmont en Centenaire-Châtelineau niet bepaald door de beste wijken van Charleroi lopen. Het volstaat om naar de bestaande foto's te kijken om te weten dat jullie niet de enigen zijn die wel eens in de ongebruikte tunnels en station willen vertoeven. De kans bestaat dus dat jullie minder aangename kennismakingen maken. En in een station als Centenaire, in het pikkedonker en met geen makkelijke manier om snel weg te raken, kan dat wel eens onprettig zijn.
Ik zou het helemaal anders aanpakken. Je kunt vanaf openbaar toegankelijke plaatsen óók heel wat zien. En zo kleur je nog altijd perfect binnen de lijntjes, want je bent niet op verboden terrein gegaan. Heel de arm Gilly - Soleilmont kun je vanaf de openbare weg doen, er zijn genoeg brugjes en wegjes langs de bedding en de twee ongebruikte station (Marabout en Sart-Culpart). Op de arm Centenaire - Châtelineau kun je de stations Champeau (ruwbouw) en Pensée, Neuville en Chet (volledig afgewerkt) ook vrij goed vanaf de openbare weg vastleggen. Je kunt bijvoorbeeld bij Pensée héél even de bedding in om het interieur van het station te fotograferen en daarna meteen weer weg. En alles wat Jumet, Gosselies en Anderlues betreft is sowieso te doen op deze manier, dat is allemaal openbare weg.
Maar ook dan moeten jullie rekening houden met de gevaren. Charleroi is echt geen stad van doetjes. Op bijna alle stukken die jullie willen bezoeken, zijn er zekere risico's. Jumet, Gosselies en Anderlues-centrum vallen nog mee, maar het stuk premetro tussen Anderlues en Charleroi-centrum, en daarnaast ook heel Gilly/Soleilmont en heel de arm naar Centenaire en verder, daar kom je niet altijd het beste volk tegen.
Kortom: bezint eer ge begint! ...
Re: tramnetwerk charleroi
Ik denk dat dat zeker waar is, met meer dan 3 personen zou ik zeker niet rondlopen op die beddingen zelf eerlijk gezegd.
't Is zeker geen gezellige stad. Zal afwachten worden wat men hier juist allemaal wilt doen op die dag.
't Is zeker geen gezellige stad. Zal afwachten worden wat men hier juist allemaal wilt doen op die dag.