Voorstelling "nieuwe" Thalys
Re: Voorstelling "nieuwe" Thalys
Na de middag, ik denk rond 1u, ben het eigenlijk vergeten... De genodigden zullen in Brussel opgehaald worden richting Vorst
Re: Voorstelling "nieuwe" Thalys
Het is zoals gewoonte weer eens voor een select clubje genodigden....
Re: Voorstelling "nieuwe" Thalys
sncf-sncb schreef:Is er al iets bekend, 't is vandaag de 8e.
is iets van op vtm-nieuws geweest, misschien is het al te zien via i-watch.
Re: Voorstelling "nieuwe" Thalys
op de perrons was er al vast niets te zien, enkel een speciaal ritje voor de genodigden naar de werkplaats.
Re: Voorstelling "nieuwe" Thalys
Godzijdank de stoelen zijn nog rood... Maar wel jammer dat de gezellige sfeer eruit is... ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Re: Voorstelling "nieuwe" Thalys
Dat zijn foto's van Hellemmes. Op het nieuws is er niet veel van gezien geweest. In brussel was enkel maar het ritje naar Vorst te zien en dan rond 15.45 stond het gerenoveerde stel er die de genodigden terug bracht. Dan dankzij de regelaar stond het stel even later op spoor 2. Mistrokken en moeten terugkeren.
Degenen die gisterenavond aan de werkplaats van Vorst gepasseerd zijn zullen wel iets gezien hebben. Tot 1h30 is de show gerepeteerd geweest het was klank en lichtspel de ganse avond.
Btw ik vind het stel veel gezelliger als vroeger. Alleen denk ik dat ze in comfort 2 niet zo blij gaan zijn want de middengang is wat smaller geworden.
Degenen die gisterenavond aan de werkplaats van Vorst gepasseerd zijn zullen wel iets gezien hebben. Tot 1h30 is de show gerepeteerd geweest het was klank en lichtspel de ganse avond.
Btw ik vind het stel veel gezelliger als vroeger. Alleen denk ik dat ze in comfort 2 niet zo blij gaan zijn want de middengang is wat smaller geworden.
Re: Voorstelling "nieuwe" Thalys
Het interieur is inderdaad véél lichter en aangenamer dan dat donkere jaren'90 interieur, maar de buitenkant is niet te pruimen..
Wéér van dat goedkoop chroom gekopiëerd van TGV Lacroix, en dan nog combineren met een 2de tint van rood.. Neen, dat is een beetje teveel van het goede..
Ik zeg het, de nieuwe TGV-liverijen trekken op niets. Eurostar ging zogezegd helemaal anders worden, zelfs nieuw logo enzo, uiteindelijk: krak hetzelfde vanbuiten. TGV Lacroix: idem dito. Uiteindelijk is er een goedkope "chrome" eindstreep toegevoegd. Thalys-design was al langer bekend en is 1/1 overgebracht van de designtafel naar de echte stellen, maar is niet echt te pruimen..
Waarom snappen ze bij de SNCF niet dat héél die TGV-vloot (de klassieke vloot dan, Thalys en Eurostar uitgezonderd maar incl. Lyria !) in Duplex-liverij moet ! Simpel, maar zéér strak en minder grijs dat al genoeg voorkomt op TER-toestanden..
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ik zeg het, de nieuwe TGV-liverijen trekken op niets. Eurostar ging zogezegd helemaal anders worden, zelfs nieuw logo enzo, uiteindelijk: krak hetzelfde vanbuiten. TGV Lacroix: idem dito. Uiteindelijk is er een goedkope "chrome" eindstreep toegevoegd. Thalys-design was al langer bekend en is 1/1 overgebracht van de designtafel naar de echte stellen, maar is niet echt te pruimen..
Waarom snappen ze bij de SNCF niet dat héél die TGV-vloot (de klassieke vloot dan, Thalys en Eurostar uitgezonderd maar incl. Lyria !) in Duplex-liverij moet ! Simpel, maar zéér strak en minder grijs dat al genoeg voorkomt op TER-toestanden..
Re: Voorstelling "nieuwe" Thalys
Hallo,
En nog erger, dara eindigt de lijn nu op... niks...
Groeten,
Joris De Mol
En dan zeggen dat het bij de POS origineel zo was... en men er na 1 of 2 stellen met is gestopt...msts.be schreef:Waarom snappen ze bij de SNCF niet dat héél die TGV-vloot (de klassieke vloot dan, Thalys en Eurostar uitgezonderd maar incl. Lyria !) in Duplex-liverij moet ! Simpel, maar zéér strak en minder grijs dat al genoeg voorkomt op TER-toestanden..
En nog erger, dara eindigt de lijn nu op... niks...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Voorstelling "nieuwe" Thalys
Overigens geven die van Thalys nog iets toe:
Met andere woorden, Thalys heeft in juni nog te weinig stellen met ERMTS om naar Keulen of Amsterdam te rijden, het wordt nu december.Nach der Installation des Zugleit- und Sicherungssystems ERTMS sind die Thalys-Züge in der Lage, auf den neuen belgischen und niederländischen Hochgeschwindigkeitsstrecken zu fahren. Ende 2009 verkürzt sich die Fahrzeit von Amsterdam und Köln nach Paris auf ca. 3 Stunden und 15 Minuten, nach Brüssel auf ca. eine Stunde und 45 Minuten