Railfeest Stoomcentrum Maldegem - 15 & 16 augustus 2009

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Plaats reactie

komt u naar het stoomcentrum ?

Peiling eindigde op 15 aug 2009, 12:17

ja, deze datum staat zeker in mijn agenda !
5
24%
ja, ik denk wel dat het zal lukken
1
5%
misschien, ik weet het nog niet
6
29%
nee, ik kan niet
9
43%
 
Totaal aantal stemmen: 21

HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Railfeest Stoomcentrum Maldegem - 15 & 16 augustus 2009

Bericht door HLE 2302 »

Afbeelding Op 15 en 16 augustus organiseert het Stoomcentrum Maldegem de tweede editie van Bier op’t spoor. Dit evenement wil met een fris elan een unieke mix tussen de rijke spoorweghistoriek en het Belgisch bier brengen.

Brouwerij Van Steenberge, de enige brouwerij die het Meetjesland rijk is, zal met haar volledige gamma bieren aanwezig zijn, zowel op het terrein als aan boord van de treinen. Het eigen STOOMBIER zal voor deze gelegenheid van ’t vat verkrijgbaar zijn. Degusteren van deze bieren kan aan democratische prijzen! De diverse bieren zijn eveneens in geschenkpaketten te koop aan de bierstand.

Uiteraard kunt U de sfeer opsnuiven van de tijd toen reizen per spoor nog een belevenis was. Op de spoorlijn tussen Maldegem en Eeklo kan de bezoeker treinritten maken in historische rijtuigen gesleept door échte stoomlocomotieven of in een oude dieselmotorwagen uit de jaren vijftig.

Het evenement wordt aangevuld met treinritten op het smalspoor, voor kinderen een ideale gelegenheid gezeten in open wagentjes. In het station van Maldegem gooit het museum haar deuren open, aangevuld met modelstoomlocomotieven, modelspoor, shop en diverse randactiviteiten.

Het evenement is open van 10 tot 18u, inkom 10€ pp, kinderen tot 12 jaar 6€, all-in gezinsformule(2V+3K) 25€.
Het Stoomcentrum Maldegem herbergt de grootste collectie stoomlocomotieven in Vlaanderen.

In het stoomdepot maakt u kennis met alle facetten van het stoomtijdperk (stoomlocomotieven, een fabrieksmachine, een brandweerspuit, een locomobiel...)

Herbeleef het reizen van toen in derdeklasrijtuigen met houten banken getrokken door heuse stoomlocomotieven, ofwel aan boord van een antieke dieselmotoirwagen.

Ook bieden wij u een rit op het smalspoorlijntje richting Donk aan alsook een filmvoorstelling in ons gerenoveerd bioskooprijtuig.

Open: elke zon– en feestdag, voor 2006 t/m 24 september, alsook op woensdag en vrijdag in juli en augustus (op weekdagen enkel dieseltrein), telkens van 10u tot 18u.

Dienstregeling en tarieven kan u op deze website terugvinden
voor meer info: http://www.stoomcentrum.be
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Railfeest Stoomcentrum Maldegem - 15 & 16 augustus 2009

Bericht door HLE 2302 »

aan de hand van de poll is helaas niet te zien wie er komt, dus graag nog even hier vermelden :P
ik ben alvast 2 dagen van de partij :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Railfeest Stoomcentrum Maldegem - 15 & 16 augustus 2009

Bericht door Accelerat »

Oh ik ben wel van de partij, maar eerst even kijken of ik dat financiël ga redden! Lijkt me wel leuk! :)
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Railfeest Stoomcentrum Maldegem - 15 & 16 augustus 2009

Bericht door TrainzDr3ver »

Spijtig ik kan niet komen :(
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Railfeest Stoomcentrum Maldegem - 15 & 16 augustus 2009

Bericht door Joris »

Hallo,
Herexamens...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Trammist

Re: Railfeest Stoomcentrum Maldegem - 15 & 16 augustus 2009

Bericht door Trammist »

En ik zit op dat moment in de Dordogne :P niet dat ik er rouwig om ben hoor...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Railfeest Stoomcentrum Maldegem - 15 & 16 augustus 2009

Bericht door treinbruno »

de 16e kan ik misschien komen (de 15e allesinds niet, dan is het moederkesdag bij mijn antwerpse familie :) ) probleem is de 16e dat ik de dag erna waarschijnlijk nog op reis vertrek
Afbeelding
Plaats reactie