Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door Joris »

Hallo,
Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Op zaterdag 26 en zondag 27 september 2009 rijdt een historische trein vanuit Brussel RECHTSTREEKS naar Mariembourg. De trein wordt gesleept door een historische diesellocomotief en bestaat uit historische rijtuigen.

In Mariembourg is er het stoomfestival met ontelbare stoomlocomotieven, oude rijtuigen, randactiviteiten, mogelijkheid tot snacks. Dit alles in een wondermooie regio die ook uitnodigt tot een wandeling.

De dienstregeling van de speciale treinen is voor de twee dagen als volgt vastgelegd:

Brussel-Zuid 9u35
Marchienne-au-Pont 10u32
Mariembourg 11u17

RIT MET STOOMTREIN TOT TREIGNES EN HET MUSEUM VAN DE CFV3V, VRIJ VERBLIJF

Mariembourg 16u42
Marchienne-au-Pont 17u28
Brussel-Zuid 18u26

Geniet van deze unieke gelegenheid en bestel je treinkaartje enkel per mail op het volgende adres: historisch.erfgoed@b-holding.be , met vermelding van de reisdatum, het vertrekpunt, aantal personen en eventueel de leeftijd van de kinderen.

Na uw mail ontvangt u alle informatie voor de uitvoering van de betaling. Na ontvangst van de betaling worden de vervoerbewijzen enkel per mail overgemaakt.

Een reiskaartje met toegang tot het stoomfestival inbegrepen, kost slechts:

Vertrek vanuit Brussel:
- € 20,00 per persoon
- € 50,00 voor een gezin (2 volwassenen en 2 kinderen jonger dan 12 jaar)

Vertrek vanuit Marchienne-au-Pont:
- € 15,00 per persoon
- € 40,00 voor een gezin (2 volwassenen en 2 kinderen jonger dan 12 jaar)

Gratis onder de 6 jaar.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door Shrek »

dat klinkt heel interessant. Wat voor loc zou die trein rijden?
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door Joris »

Hallo,
Aangezien het een trein is van de B-Holding: 5166, 201.010, 5404 of 6041.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door Bibke »

TSP participatie stoomfestival Mariembourg:

http://www.pfttsp.be/index.php?option=c ... Itemid=198
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
gbgencfl

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door gbgencfl »

Hallo,

Can anyone please confirm if this train is actually running please? If it is are the confirmed timings and train reporting numbers available?

We have reserved on this train as per the instructions over one month ago, but received no response whatsoever. There is never an answer when calling the given telephone number. A visit to the ticket office at Brussel Zuid yesterday yielded no information on this train, even though they took 20 minutes out to try and help me.

Thanks in advance to anyone who may be able to give any information on this.

Regards
GB
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door Steven »

it wil be there but for the moment (a bit late) is there no more information. I hope also to see some information today or tomorrow.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door trainfreak »

gbgencfl schreef:Hallo,

Can anyone please confirm if this train is actually running please? If it is are the confirmed timings and train reporting numbers available?

We have reserved on this train as per the instructions over one month ago, but received no response whatsoever. There is never an answer when calling the given telephone number. A visit to the ticket office at Brussel Zuid yesterday yielded no information on this train, even though they took 20 minutes out to try and help me.

Thanks in advance to anyone who may be able to give any information on this.

Regards
GB
Try to send a PM to "tt44ta46", I think he can help you.


De loc zal de 5166 zijn denk ik, in Modelspoormagazine stond de rit ook aangekondigd en daarbij stond dat het een 51 zal zijn.
Lukas
Berichten: 1671
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ook ik ga mee met de speciale NMBS retro-trein.Wie gaat er ook mee?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door HLE 2302 »

Lukas schreef:Hoi,

Ook ik ga mee met de speciale NMBS retro-trein.Wie gaat er ook mee?

Lukas
ik zou ook wel willen ... maar ik heb nog geen tickets, ben een beetje laat zeker :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door trainfreak »

Ik ga niet mee, omdat ik het in eerste instantie wat duur vond.
Maar als ik er zo over nadenk, de ingang bij de CFV3V is waarschijnlijk al €15 per persoon..
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door HLE 2302 »

trainfreak schreef:Ik ga niet mee, omdat ik het in eerste instantie wat duur vond.
Maar als ik er zo over nadenk, de ingang bij de CFV3V is waarschijnlijk al €15 per persoon..
voor de trein is het maar €5 ...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Trammist

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door Trammist »

Sorry, maar ik vind €20,00 ook een beetje te duur (echt waar, een heel klein beetje maar), vooral aangezien ik het voor €5,00 zou kunnen doen met mijne GoPass... Maar dan moet ik al om 07:44 in de trein zitten om daar dan om 10:46 aan te komen, het latere alternatief moet je gewoon 2 uur opschuiven. En om thuis te geraken... 17:14 - 20:16. Dat is meer dan 6 uur treinen op één dag, exclusief voor- en natransport naar mijn thuisstation (FCV). Sorry, dat heb ik niet voor over...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door Steven »

als treinliefhebber moet je soms een beetje leren afzien, blijkbaar zie je graag treinen maar ni de reis op zich. Zes uur trein daar zie je tegenop wel raar voor een fan ;-)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1217
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door Tim »

Trammist schreef:Sorry, maar ik vind €20,00 ook een beetje te duur (echt waar, een heel klein beetje maar), vooral aangezien ik het voor €5,00 zou kunnen doen met mijne GoPass... Maar dan moet ik al om 07:44 in de trein zitten om daar dan om 10:46 aan te komen, het latere alternatief moet je gewoon 2 uur opschuiven. En om thuis te geraken... 17:14 - 20:16. Dat is meer dan 6 uur treinen op één dag, exclusief voor- en natransport naar mijn thuisstation (FCV). Sorry, dat heb ik niet voor over...
Het stoomfestival zelf kost 15 euro dus de speciale trein kost je maar 5 euro zoals hle 2302 al zei... veel is het dus niet!
Trammist

Re: Naar het stoomfestival van Mariembourg met een retro-trein.

Bericht door Trammist »

Steven schreef:als treinliefhebber moet je soms een beetje leren afzien, blijkbaar zie je graag treinen maar ni de reis op zich. Zes uur trein daar zie je tegenop wel raar voor een fan ;-)
Ik zit wel degelijk graag in de trein, maar voor die vrij korte afstand (Berchem-Charleroi-Mariembourg) is het absoluut niet in verhouding. en ik sta niet graag op om 06:00 in't weekend, in de week duurt die reis trouwens maar 2u30' enkel... en ik ben ook niet echt enthousiast om bijna een uur in Charleroi te zitten omstr. 19:00 ...

Soit, voel je vooral niet aangevallen, 't is vooral door mijn persoonlijke luiheid annex gierigheid. Héél misschien bedenk ik mij nog... Maar ik zal de CF3V zeker nog wel eens bezoeken, tenzij ze volgend jaar over kop gaan :mrgreen: alhoewel, kan een vzw wel over kop gaan?...
Plaats reactie