Volt

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Volt

Bericht door Steven »

We nemen twee BV's en laten hen een videodagboek maken!! De start is al zwak voor ik de reportage gezien heb. Klaag iets aan door de gewone burger te laten getuigen. De duurtijd van de reportage is kort en springt van links naar rechts. Kortweg ik heb al betere reportages gezien om de zwakke punten bij de NMBS aan te kaarten. Voor de reportage hadden ze al met elkaar gesproken!! Staan alle vragen en antwoorden bij de VRT dan op papier?? Er zijn idd geregeld vertragingen op bepaalde punten kan de communicatie beter. In mijn ogen was dit niet de beste reportage om ze in beeld te brengen.

Ps: ik had de reportage opgenomen en pas gisteren bekeken.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Volt

Bericht door nighttrain »

even de knuppel in het hoenderhok gooien!
Wat is een vertraging?
Voor wie is een vertraging ergelijk?

Wie heeft er last van ?
Wat is een aannemelijke vertraging?bestaan er graduaties in "vertragingen"
Mischien in een ander topic?
Zal mischien helpen om deze discussie iets uit een ander standpunt te zien.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Volt

Bericht door Kristofke »

vertragingen zijn voor mij enkel ergerlijk om een aansluiting te halen

voor de rest is een vertraging in te calculeren

als je ergens om 14u moet zijn, en je kan kiezen tussen aankomen om 13u40 of 13u55 , kies dan voor 13u40

verwachten dat 13u55 ook moet volstaan moet je je er bij neerleggen dat dit soms niet zo zal zijn

met overstappen is dat echter niet altijd zo, en ook niet op minder druk bereden verbindingen waar je geen keuze hebt om iets vroeger te arriveren tenzij tot een heel uur te vroeg
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Volt

Bericht door Adler »

Steven schreef:We nemen twee BV's en laten hen een videodagboek maken!! De start is al zwak voor ik de reportage gezien heb. Klaag iets aan door de gewone burger te laten getuigen. De duurtijd van de reportage is kort en springt van links naar rechts. Kortweg ik heb al betere reportages gezien om de zwakke punten bij de NMBS aan te kaarten. Voor de reportage hadden ze al met elkaar gesproken!! Staan alle vragen en antwoorden bij de VRT dan op papier?? Er zijn idd geregeld vertragingen op bepaalde punten kan de communicatie beter. In mijn ogen was dit niet de beste reportage om ze in beeld te brengen.

Ps: ik had de reportage opgenomen en pas gisteren bekeken.
Elk programma heeft zijn eigen stijl.
Volt heeft een andere formule dan bijvoorbeeld De Zevende Dag.
De formule met BV's heeft men al vaker toegepast in Volt, bv. met een minister die voor 1 dag in een gevangenis of in een ziekenhuis gaat werken.
Ik vind daar niets mis mee.
Ik vind er ook niets mis mee dat een BV elke dag de trein neemt, dat zijn geen speciale mensen.
Wat betreft uw opmerking over het met mekaar spreken voor de uitzending, daar zie ik ook niets vreemd in.
Als die 2 gasten en Marc Descheemaecker voor de uitzending samen in de schminkkamer zitten, kan je toch moeilijk verwachten dat ze geen woord zeggen tegen mekaar.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Volt

Bericht door Steven »

Ik had de indruk da er al iets te veel vragen en antwoorden waren ingestudeerd. Er waren voor mij net iets te veel "inside jokes".
Op het einde van het gesprek zei MDS bijvoorbeeld dat hij wist dat MJ nooit te laat kwam en zo meer daar is dus al vlijtig gebabbeld over het onderwerp voor de show. Natuurlijk zijn BV's ook maar mensen, maar het spontane is er toch altijd een beetje af tov de gewone anonieme burger. Die mensen kennen iets te goed de wereld van de media en hoe die te bespelen. Zowel in pos als negatieve situaties.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Volt

Bericht door dentheo »

Hobbes schreef: En dat er niks afgeroepen wordt als er een trein beperkt wordt tot Berchem is ook zever, het perron in Berchem vermeldt men niet, dat is waar, maar wel welke trein men moet nemen om de trein in Berchem te halen, dat wordt dan ook verschillende keren omgeroepen.
Maar zoals gezegd, als men niet WIL horen...
Onzin, ik heb niets horen omroepen op de stoptrein uit Kalmthout, zag het pas toen ik op de roltrap naar beneden stond.... dit nadat de TBG mij TWEE minuten van tevoren had geadviseerd die trein te nemen.... ik vond het groots....
Maar ja ik moest maar met de Eurostar mee...... en die wacht wel even :lol: :lol: :lol:
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Volt

Bericht door Asterix »

Adler schreef:De stiptheid in het eerste trimester van 2009 was weer even slecht als in het zeer slechte jaar 2007, en de rest van 2009 zal zeker niet veel beter zijn.
IC-treinen halen zelfs nauwelijks 85% stiptheid meer.
En dan moet je nog in overweging nemen dat de buffertijden steeds langer worden, net zoals de totale reistijd...
Plaats reactie