Volt

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Volt

Bericht door Adler »

Zoals ik dus al zei, er zijn enkel mensen die zagen over futiliteiten, die te stom zijn om te luisteren naar wat omgeroepen wordt (is trouwens onverstaanbaar in Antwerpen-Centraal op +1), die te dwaas zijn om treinaanwijzers te lezen, die geen geld over hebben voor een gsm of een laptop met internet en die niets liever doen dan hele dagen te lopen klagen over de NMBS omdat ze toch niets beter te doen hebben.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Volt

Bericht door Kristofke »

de audio installatie van Antwerpen Centraal is de verantwoordelijkheid van de NMBS

de informatie die door die installatie gaat is de verantwoordelijkheid van Infrabel

men had bij het verbouwen op de perrons om de zoveel meter een speaker op een paal moeten zetten, dat is niet lelijk, dat is niet storend, je kan er tenminste iets van verstaan dan
peejee2
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 sep 2009, 09:47

Re: Volt

Bericht door peejee2 »

Misschien even nadenken over het vertrek in Berchem ipv te Antwerpen Centraal.
Als een trein maar vanuit Berchem vertrekt wil dit normaal zeggen dat hij véél te laat van de vorige rit en dus beperkt wordt tot Berchem.
In theorie kan de speaker het perron voor Berchem aankondigen. Het is immers dezelfde bedienpost die Antwerpen Centraal en Berchem bedienen.
MAAR : door de grote vertraging zou het wel eens kunnen zijn dat de trein nog niet in Berchem is en dat men ook nog niet weet op welk perron hij gaat gezet worden. De speaker kan het dan uiteraard ook niet aankondigen en het zou wel eens kunnen zijn dat je in Berchem nog even moet wachten voor je op de trein kan stappen.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Volt

Bericht door Kristofke »

bovendien, reizigers mopperen dan, maar door het vertrek in Berchem kan de trein tot makkelijk 10 minuten inhalen, en vertrekt hij op tijd of in ieder geval 10 minuten minder te laat
elriverslide

Re: Volt

Bericht door elriverslide »

en gebeurtenissen zoals in het filmpje, de trein stopt voor de zoveelste keer ergens in the middle of nowhere. Staat daar 10 minuten stil. Is het dan zo raar dat de reizigers graag hebben dat er iets zal omgeroepen worden. Al is het maar: "we staan voor een rood sein"
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Volt

Bericht door tomdg »

Het was zoals altijd weer constant over de negatieve punten en doen alsof 90% van de treinen altijd vertraging hebben.
4 of 6 min. vertraging is toch zo erg niet als je een rechtstreekse trein hebt. Het wordt pas een probleem als je moet overstappen op een andere trein. Overstappen op een bus is in veel stations een ramp zelfs als de trein op tijd is maar daar zegt men nooit iets over...

Wat ik ook niet begrijp is dat je in Leuven/Brussel staat te wachten op een trein naar Antwerpen-centraal die 32min. vertraging heeft dan pakt ge toch gewoon de volgende (eventueel overstappen)! Er zal toch wel meer dan 1 trein naar Antwerpen rijden zeker.

Op het einde vroegen ze "ga je nog met de trein rijden" "Ja natuurlijk daar win ik veel tijd mee dan kan ik ondertussen mijn teksten leren" :shock: wrm zit je het hier dan heel de tijd af te breken :!:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Volt

Bericht door Steven »

Je hebt nu eenmaal mensen die kicken om op tv te komen, met welke reden ze op tv komen maakt weinig uit.
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Volt

Bericht door Marianne »

Heb het ook gezien. Om een paar minuten te laat gaan zeuren vond ik een beetje onzin. Misschien hadden ze op meer vertragingen gerekend :wink:

Ik vind het wel belangrijk, dat vertragingen omgeroepen worden of in ieder geval aangegeven worden. Redenen vind ik dan niet zo belangrijk. Ook een goede informatievoorziening bijvoorbeeld bij calamiteiten. Ik kan wel begrijpen dat men vooral bij het laatste dan niet meteen over de juiste informatie kan beschikken.

Laatst kwam in Essen bijvoorbeeld de IC- trein naar Chareloi niet. Er werd toen helemaal niets omgeroepen. Dat vind ik niet echt netjes.
De vertraagde L- trein naar Antwerpen Centraal (die, die dag daarom als eindpunt Berchem had) kwam gelukkig wel en daar werd wel omgeroepen dat het eindpunt Berchem was.

Ik ben van mening, dat als je op het station staat je goed geinformeerd wordt en je daarvoor niet op je GSM of laptop moet gaan kijken. In mijn ogen is dat ook een beetje onlogisch.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Volt

Bericht door Shrek »

Adler schreef:
Shrek schreef:Al wie geen genoegen neemt met het getalletje op de schermen of de omgeroepen vertraging mag wat meer moeite doen. Als men dan op railtime tenminste wat betere uitleg kan geven...
Dus volgens jou moet iedereen vanaf nu maar rondlopen met een dure laptop met mobiel internet of met een dure GSM met internet, omdat de NMBS niet in staat is om die informatie mondeling mee te delen of via de informatieborden in het station.
Neen, ik zei dat de mensen die meer willen weten dan de basisinfo (die wel degelijk op de borden staan en omgeroepen wordt) er maar voor moeten betalen :wink:
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Volt

Bericht door 260689 »

Ook als je een trein opzoekt in de dienstregeling staat de vertraging erbij ook als die 1min telaat is staat er naast het officiele uur +1 bij.
dit is ook een positief punt.
voor treinkaarthouder kan je u inschrijven op MY NMBS en daar kan je tot 4 verbindingen instellen en bij vertraging van minimum 10min krijg je enja je leest het goed GRATIS een sms ook als de vertraging afneemt of vergroot.
vandaag kwam mijn trein 8min telaat bij aankomst te Oostende was dit nog maar 4min. Mij hoor je niet klagen. Ik heb liever dat men trein 30min te laat is dan 3u te staan neuspeuteren in de file op de overbevolkte autosnelwegen in dit kleine land.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Volt

Bericht door Hobbes »

elriverslide schreef:en gebeurtenissen zoals in het filmpje, de trein stopt voor de zoveelste keer ergens in the middle of nowhere. Staat daar 10 minuten stil. Is het dan zo raar dat de reizigers graag hebben dat er iets zal omgeroepen worden. Al is het maar: "we staan voor een rood sein"
Als men goed kijkt in de reportage staat men helemaal niet stil in de "middle of nowhere", maar gewoon tussen Antwerpen Centraal en Berchem.
Maw de trein wacht gewoon even aan de inrit van Berchem tot zijn spoor vrijkomt.

Men heeft in de reportage echt van elke mug een olifant willen maken lijkt me zo...
elriverslide

Re: Volt

Bericht door elriverslide »

Hobbes schreef:
elriverslide schreef:en gebeurtenissen zoals in het filmpje, de trein stopt voor de zoveelste keer ergens in the middle of nowhere. Staat daar 10 minuten stil. Is het dan zo raar dat de reizigers graag hebben dat er iets zal omgeroepen worden. Al is het maar: "we staan voor een rood sein"
Als men goed kijkt in de reportage staat men helemaal niet stil in de "middle of nowhere", maar gewoon tussen Antwerpen Centraal en Berchem.
Maw de trein wacht gewoon even aan de inrit van Berchem tot zijn spoor vrijkomt.

Men heeft in de reportage echt van elke mug een olifant willen maken lijkt me zo...

En hoe moet de gewone pendelaar/reiziger dat nu weten?

Op een trein moet de treinbegleider vervoersbewijzen controleren en informatie verschaffen. Maar ik heb de indruk dat de meeste TBG dat laatste deel niet kunnen/willen.
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Volt

Bericht door 260689 »

hoofdtaken van een TBG in volgorde zijn VEILIGHEID, INFORMATIE en CONTROLE VERVOERSBEWIJZEN.
met andere woorden controle wordt als laatste gedaan, veiligheid en informatie is dus het meest belangrijke. Controle word ook gedaan door de speciale brigade.
voor 5min vind ik persoonlijk dat er niet hoeft om te roepen te worden. Tenzij we op volle baan voor rood sein staan zou het wel tof zijn een kleine omroeping te doen nadat de TBG contact heeft opgenomen met bestuurder wat het probleem is. Omroeping is een belangrijk iets voor mij.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Volt

Bericht door Adler »

Hobbes schreef: Men heeft in de reportage echt van elke mug een olifant willen maken lijkt me zo...
Maar bekijk nu toch eens de reportage in zijn geheel!
De reportage was een soort dagboek waarin 2 mensen hun ervaringen filmden gedurende een aantal dagen.
Als de trein geen vertraging had, dan zeggen ze dat ook.
Als alle treinen op tijd zijn, behalve 1 naar Essen, zeggen en tonen ze dat ook.
Als de trein 'maar' 4 minuten vertraging had, dan zeggen ze dat ook.
Als de trein 29 of 32 minuten vertraging had, zeggen ze dat.
Wat doen jullie dan ?
Je neemt uit die hele reportage 1 zinnetje, vergeet al de rest en zegt dan: wat komt die hier toch zagen dat haar trein 4 minuten vertraging heeft ?
Op die manier kan ik ook elke uitzending of artikel afbreken.
Had je dan misschien liever gehad dat ze niets zegden over de dagen waarin het wel relatief goed ging ?
Dan zou het weer geweest zijn: ze hebben alles opgeblazen of het zijn leugenaars.
Het enige wat men heeft willen aantonen in die uitzending is dat er ernstige problemen zijn met de stiptheid van de treinen in ons land en alle cijfers van Infrabel tonen dat ook aan.
De stiptheid in het eerste trimester van 2009 was weer even slecht als in het zeer slechte jaar 2007, en de rest van 2009 zal zeker niet veel beter zijn.
IC-treinen halen zelfs nauwelijks 85% stiptheid meer.
Een ander punt was de communicatie die nog steeds een probleem is, hoe je het ook draait of keert.
Zelfs minister Vanackere, bevoegd voor de spoorwegen, heeft dit recent nog toegegeven in de Kamer.
"De NMBS-groep moet durven toegeven dat er af en toe iets misloopt en ze moet dat ook transparant aan de klant uitleggen. Het volstaat niet alleen te communiceren wanneer het goed gaat of wanneer de herstellingen zijn uitgevoerd. Ik ben ervan overtuigd dat de NMBS-groep op het punt van communicatie nog een lange weg moet afleggen. Ik zal hen hierover blijven aanspreken."
En minister Vanackere is nochtans iemand die het steeds opneemt voor de NMBS als er vervelende vragen zijn.
Hou nu toch eens op met steeds maar alle problemen te ontkennen en met alle kritiek op zaken die mislopen bij de spoorwegen te beschouwen als persoonlijke kritiek.
tsjoek

Re: Volt

Bericht door tsjoek »

Goede morgen,

ok, Adler, laten we aannemen dat de reportage een situatie schetst van de problemen, die er zijn - niemand ontkent dit, ivm de stiptheid bij de nmbs.
Met de huidige technologie kan men waarschijnlijk op verschillende manieren deze problemen oplossen.

De vragen die ik mij daarbij stel is :

1) als er 10 miljoen reizigers zijn en daarvan is 10% niet op tijd dan is er nog steeds 90% wel op tijd.
2) de modernste technologieen gebruiken om die 10 % gelukkig te maken gaat geld kosten ... veel geld. Geld van u en ik, moeten we dit dan doen? We gaan nu al meer belastingen moeten betalen om samen de crisis op te lossen,.....
3) de spoorwegen, iedereen die er werkt dus, doen het naar mijn inziens nog niet zo slecht hier in België.
4) ook in de prive sector loopt alles niet op wieltjes, ik wil de mensen geen eten geven die meubelen hebben besteld, een leverigstermijn hebben afgesproken en waarvan de goederen ook niet op tijd worden geleverd (om maar een voorbeeld te geven).
5) de mensen die wel een oplossing hebben stuur deze dan door naar de nmbs misschien doen ze er nog iets mee :-)

mvg
tsjoek
Plaats reactie