Railbiken met HGBTF

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Railbiken met HGBTF

Bericht door Steve »

trainfreak schreef:Sorry mensen, maar met 4 man heeft het echt wel geen zin om dit door te laten gaan.
260689 heeft me zaterdag vertelt dat hij niet meekan (geen probleem hoor :wink: )

Misschien probeer ik het later nog eens, maar als de interesse dan ook zo groot zal zijn, dan vrees ik het ergste!
Dan stel ik de zomer voor, wanneer de meeste leden hier toch vrij zijn. Bovendien is er dan ook een veel grotere kans op mooi weer, want de voorspellingen voor de volgende dagen zijn niet echt schitterend.
Fles

Re: Railbiken met HGBTF

Bericht door Fles »

Goed idee MIVB. Goede kans dat ik lichamelijk dan ook tot meer in staat ben. De kop wil wel, 't is 't lijf he :|

Maja, allemaal tijdelijk hopelijk :) Over een paar maanden ben ik er graag bij (mits ik vrij ben dan he)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Railbiken met HGBTF

Bericht door Steve »

Aangezien ik de voorbije dagen op bezoek was in de regio, heb ik de railbike eens uitgetest op het gedeelte Warnant - Falaën (het oostelijke stuk dus).

Eerste indrukken: erg leuk concept, sporen in vrij goede staat en goed uitgeruste railbikes. De grip op de sporen is trouwens verrassend goed, veel beter dan ik verwacht had. De railbikes hebben wel geen versnellingen, dus het is erg moeilijk om boven een bepaalde snelheid uit te komen (je moet als een gek gaan trappen om nog harder te kunnen).

Minpuntje: mooie natuur, maar nogal weinig vergezichten. Af en toe is er een klein uitzicht op een deel van een vallei, links en rechts zie je ook wat rotsformaties, maar verder zit je vooral in dicht boslandschap. Ik heb het westelijke gedeelte (Falaën-Maredsous) niet gedaan per railbike maar wel enigszins parallel per auto, en ook daar is het één en al bos.

Conclusie: het loont zeker de moeite als je in de buurt bent, maar het kan misschien *enigszins* teleurstellend zijn als je van heinde en verre komt enkel en alleen voor dit. Dit kan wat mij betreft makkelijk opgelost worden door een tweede deel van de dag te voorzien: bijvoorbeeld wat treintjes kijken in de ruime omgeving van Dinant (IC Brussel, L Libramont, ook veel cargo) of een deel van de inactieve lijn naar Givet afleggen (te voet, met de parallelle buslijn 154a of een combinatie van beide).

Als ik de komende dagen wat tijd vind, zal ik nog een paar foto's posten. Onder meer om Fles een plezier te doen. :wink:
Plaats reactie