TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door trainfreak »

Presario schreef:
www.nieuwsblad.be schreef: Stoomtrein tankt water in station van Dendermonde

DENDERMONDE - Op donderdag 29 april houdt een oude stoomtrein uit Luxemburg halt in het station van Dendermonde om water te tanken. Het gaat om de stoomlocomotief “Energie”, gebouwd in Marcinelle in 1946, die op doorreis is naar het ‘Stoomfestival’ dat op 1 en 2 mei in Maldegem plaatsvindt in het kader van de vieringen rond 175 jaar spoorwegen.

De trein komt vermoedelijk om 14.51 uur aan in het station van Dendermonde, vanuit richting Brussel. De Dendermondse brandweer zorgt voor waterbevoorrading, goed voor tien- à twaalfduizend.
Omstreeks 15.30 uur zal de klus geklaard zijn en kan de stoomtrein zijn reis voortzetten in de richting Zele-Lokeren. De vermelde uren kunnen wijzigen omdat de stoomtrein niet prioritair is.

De stoomtrein rijdt terug naar Luxemburg op 4 mei 2010 en zal dan ook in Dendermonde water tanken. De uren van aankomst en vertrek die dag zijn echter nog niet gekend
Voor mensen uit de buurt kan dit misschien interessant zijn ;)? Kan er jammer genoeg niet bij zijn. Gaat het om 64.169?
In het artikel staat dat het om een stoomloc uit Luxemburg gaat, het is de "Energie" die naar Maldegem gaat voor het stoomfestival :)
factageklerk

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door factageklerk »

zijn er al mensen die hun ticketen hebben ontvangen ? ik heb nog niets gezien
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door Lukas »

Hoi,

factageklerk,

Ik heb ook nog niets gezien.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
factageklerk

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door factageklerk »

Jep het ticket is zojuist in de bus gevallen. Blijkbaar zijn deze ritten zo een succes geworden dat ze toch de K-rijtuigen zullen moeten inzetten :o. De toegangbiljetten voor het festival worden op de trein zelf uitgedeelt. Daaraan zie je dat als museumverenigingen samenwerken dat dit door de liefhebbers gewaardeert word
The_gold

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door The_gold »

de 5166 en de 5404 zouden de luxemburgse stomer overbrengen las ik?
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb vandaag ook mijn ticket ontvangen.Jammergenoeg voorspelt men dit weekend niet zo'n best weer :(

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door Lukas »

Hoi,

Via http://www.railtime.be ben ik het treinnummer te weten gekomen en dat is 18169 voor de heenrit op zaterdag.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Ydv87

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door Ydv87 »

neen het is deze loc die men bedoeld: (bovenaan)
http://www.train1900.lu/index.php?optio ... 96&lang=nl

Yannick
Trammist

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door Trammist »

Ik denk erover om morgen te komen (ben niet 100% zeker), maar ik ga niet mee met de speciale trein. Kan ik met de gewone L-trein naar Eeklo komen en dan met een pendeltreintje naar het festival verder sporen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door Steven »

dat gaat perfect, hou wel rekening met een bepaalde drukte en je moet uw ticket (met toegang) dan op de trein kopen. op L58 is in het weekend om de twee uur een trein.
Trammist

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door Trammist »

Steven schreef:dat gaat perfect, hou wel rekening met een bepaalde drukte en je moet uw ticket (met toegang) dan op de trein kopen. op L58 is in het weekend om de twee uur een trein.
Ok, bedankt.

Ik ga waarschijnlijk wel proberen te komen, maar ik ga er maar enkele uurtjes blijven...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door Shrek »

ik zit met een probleempje: ik had voorzien met de auto naar het SCM te gaan, maar dat gaat niet meer. Zou ik nog aan tickets voor de stoomtrein kunnen geraken?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door Steven »

Shrek schreef:ik zit met een probleempje: ik had voorzien met de auto naar het SCM te gaan, maar dat gaat niet meer. Zou ik nog aan tickets voor de stoomtrein kunnen geraken?
met wat geluk gaat dat als je in aalst geraakt zou ik u eventueel kunnen meepakken per auto, ik ga morgen (zondag) nog eens langs) ik maak een tussenstop te waarschoot voor een foto langs de lijn 58
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP: Met de stoomtrein naar het festival te Maldegem

Bericht door etoile du nord »

Beelden van deze prachtige manifestatie op 1 mei : eerst 'drash national' , later kwam de zon toch piepen
Afbeelding Wederoptreden van 0-4-0 "Fred" , gerestaureerd in Tsjechië
Afbeelding Twee legendes naast elkaar , 50 jaar spoorgeschiedenis : de ex-Pruissische P8 van TSP , en onze eigen HLE16 ( ex T.E.E. vierstroomlok)
Afbeelding Te gast : de 507 0-3-0 (Energie Marcinelle 1946) van "Train 1900" uit het GHD Luxemburg werd gerestaureerd in Slovakije
Afbeelding 2 smalspoor stoomloks , "Peter Pan"(1911) en "Wren"(1918) uit Engeland te gast op de museumlijn
Afbeelding Konvooi stoomloks : 0-4-0 'Général Maczek' uit 1959 , dan de"Fred" en laatst de 507 (Energie Marcinelle)
Afbeelding
Plaats reactie