Sporen naar het verleden Stoomtrein Goes Borsele

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Plaats reactie
gertjansgb

Sporen naar het verleden Stoomtrein Goes Borsele

Bericht door gertjansgb »

13 t/m 16 mei 2010 in Goes
Het treinenfeest voor jong en oud!

Op Hemelvaartsdag barst het jaarlijkse evenement “Sporen naar het Verleden” los bij de Stoomtrein Goes-Borsele! Vier dagen lang wordt een uitgebreide dienstregeling gereden op de spoorlijn Goes-Hoedekenskerke. Authentieke stoom- en dieseltreinen voeren u door het prachtige landschap terug in de tijd.

Maar er is meer! Op het museumterrein in Goes kunt u genieten van rangerende treinen, modelspoor, ambachten, oude voertuigen, figuranten en muziek. Een bijzondere attractie is een grote boomzaag, aangedreven door een vooroorlogse Deutz motor. Actie en nostalgie maken samen het ideale dagje uit!

Een belangrijk onderdeel van “Sporen naar het Verleden” wordt altijd gevormd door het gastmaterieel, dat normaal niet in Goes is te zien. Dit jaar komt het dieseltreinstel “Plan U” van het Spoorwegmuseum naar Goes. Deze trein uit 1960, bekend als de “Rode Duivel”, zal meerijden in de dienstregeling.

Niet alleen de SGB, maar ook NS besteedt veel zorg aan het behoud van haar cultureel erfgoed. Een bijzonder fraai voorbeeld hiervan is motorrijtuig NS 20, onder liefhebbers beter bekend als de “Kameel”. Dit prachtige voormalige directierijtuig wordt door NS nog steeds zorgvuldig gekoesterd. Als bijzondere verrassing zal de “Kameel” op 13 en 14 mei op het museumterrein in Goes worden tentoongesteld.

Moe van het treinreizen, rondkijken en foto`s maken? Dan kunt u natuurlijk op uw gemak neerstrijken in restaurant “Uitspanning de Goederenloods” in Goes of in de koffiecorner in “De Buffer“ in Hoedekenskerke.

Wanneer:
Donderdag 13 mei t/m zondag 16 mei, 10.00-18.00 uur


voor verdere info zie: www.destoomtrein.nl
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sporen naar het verleden Stoomtrein Goes Borsele

Bericht door Mark7758 »

Ik zal helaas niet zijn. Maar het is zeker de moeite waard.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Sporen naar het verleden Stoomtrein Goes Borsele

Bericht door trainfreak »

Misschien kom ik op zondag!
gertjansgb

Re: Sporen naar het verleden Stoomtrein Goes Borsele

Bericht door gertjansgb »

het is zeer zeker de moeite waard....

op dit moment worden overal de laatste loodjes gelegd... schilderwerk, proefrit met loc bison, afwerking sik etc etc....

mvg gertjan
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Sporen naar het verleden Stoomtrein Goes Borsele

Bericht door trainfreak »

gertjansgb schreef:het is zeer zeker de moeite waard....

op dit moment worden overal de laatste loodjes gelegd... schilderwerk, proefrit met loc bison, afwerking sik etc etc....

mvg gertjan
Ik ben er 2 jaar geleden al eens geweest, toen de Blauwe Engel kwam.
Ik vond het toen wat minder, maar dat ligt aan mij, ik heb het niet zo voor de kleine(re) stoomlocs.
Maar jullie mogen er zeker zijn hoor! Misschien zien we elkaar daar wel :)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Sporen naar het verleden Stoomtrein Goes Borsele

Bericht door Accelerat »

Waarschijnlijk ga ik er ook heen, samen met Sander14 (die hier maar af en toe online is). :wink:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Sporen naar het verleden Stoomtrein Goes Borsele

Bericht door trainfreak »

Volgens de planning kom ik donderdag (als het weer meezit) of anders zondag.
Tot dan!
Plaats reactie