Innotrans ???

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Innotrans ???

Bericht door dentheo »

Worden er al plannen gemaakt ????
Theo
Groeten vanop de Heide
Sander14

Re: Innotrans ???

Bericht door Sander14 »

Wat wil je precies weten? De innotrans is dit jaar van 21-26 september. 25 en 26 september (zaterdag en zondag) zijn publiekelijk toegankelijk.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Innotrans ???

Bericht door Steven »

die plannen zijn al gekend vanaf de vorige editie ;-).
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Innotrans ???

Bericht door dentheo »

Steven schreef:die plannen zijn al gekend vanaf de vorige editie ;-).
De moeite waard of niet ??
Ik denk dat ik op de profi dagen binnengeraak , staat er veel "binnen" dat de moeite is ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Innotrans ???

Bericht door Steven »

al het rollend materiaal staat buiten opgesteld. Dat deel op zich is al zeker de moeite om te gaan in mijn ogen (ieder zijn mening).
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Innotrans ???

Bericht door dentheo »

Steven schreef:al het rollend materiaal staat buiten opgesteld. Dat deel op zich is al zeker de moeite om te gaan in mijn ogen (ieder zijn mening).
En binnen staat dan het "niet" rollend materieel ?
Zou ik dan toch maar proberen op een "profi" dag ? Dan is er dus meer te zien ?
Theo
Groeten vanop de Heide
rail s

Re: Innotrans ???

Bericht door rail s »

dentheo schreef:
Steven schreef:al het rollend materiaal staat buiten opgesteld. Dat deel op zich is al zeker de moeite om te gaan in mijn ogen (ieder zijn mening).
En binnen staat dan het "niet" rollend materieel ?
Zou ik dan toch maar proberen op een "profi" dag ? Dan is er dus meer te zien ?
Het zou me verbazen als je op die "profi" dagen binnen geraakt, laat iets weten als het lukt. :D
De publieke dagen zijn enkel buiten te doen, het rollend materiaal dus...
Binnen staan stands over alles wat van dicht of van ver met spoorwegen te maken heeft, interresant voor sommigen, boring voor anderen.
Hier vind je een lijst met bevestigde exposanten: http://www1.messe-berlin.de/vip8_1/webs ... index.html

ik denk dat ik dit jaar wel eens ga proberen te gaan; deze beurs kent zijn gelijken niet. 8)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Innotrans ???

Bericht door msts.be »

Ondertussen zullen de Aziatische fabrikanten zéér sterk vertegenwoordigd zijn (vooral op de binnenbeurs, voor de professionelen dus) op Innotrans dit jaar : 1 hal is voorzien voor de Japanse fabrikanten, en ook de Chinezen zullen sterk aanwezig zijn:
http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/1.html
http://www.eurailpress.de/search/articl ... asien.html

Men zegt in het 2de artikel dat ook de fabrikanten uit de VS sterker aanwezig zullen zijn, maar ik vraag mij af of het niet beter is dat men de beurs opsplitst ? Een Amerikaanse editie in de VS of in de omliggende landen (Mexico, Brazilië, ..) voor fabrikanten in de Amerikaanse markt, en een editie voor de rest van de wereld zoals nu. Uiteindelijk ligt Azië (op Rusland & co na) dichter bij Europa dan bij Amerika op spoorwegvlak: ze nemen braaf alle UIC-normen over, er zit 25 kV 50 Hz op de draad, ETCS-gebaseerde veiligheidssystemen, terwijl Amerika een totaal ander spoorwegsysteem heeft en dus feitelijk niets op een Europees/Aziatische vakbeurs te zoeken heeft.

(En nu heb ik eindelijk de kaap van 1k berichten bereikt :lol: )
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Innotrans ???

Bericht door Steven »

ik ga er normaal dit jaar naar toe, een weekendje Berlijn zal het worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Innotrans ???

Bericht door msts.be »

Ondertussen is de lijst bekend van het buitengedeelte, waar de treinen tentoongesteld staan:
http://www.innotrans.de/en/Exhibitor-Se ... orDisplay/

De lijst is nog niet definitief, zo blijven de echt exclusieve nieuwigheden tenminste nog geheim.
  • Stadler ligt in mijn lijn der verwachtingen met een Eem 923 (maar wel een BLS-versie ?), een BLS-KISS, Leo Express Flirt en een tram
  • Siemens brengt 3 Vectron's mee (LM, DC en AC), en ook nog 2 Russische telgen: de Desiro ML RUS en de nieuwe slaaprijtuigen (gebaseerd op de Railjet-kast).
  • De Polski's, PESA en Newag brengen hun eerste Neubauloks mee, plus een hele zwik motorstellen.
  • GE komt idd met een Turkse Powerhaul, zoals voorspeld
  • Alstom zegt nog niets over de Regiolis. Wel komt de 2de generatie van de X60 mee.
  • Bombardier komt met de Zefiro maquette (als ETR1000 van de FS) en ook de Traxx LM zal er zijn. Verder nog een Z50000 van de SNCF, een BR430 (3de generatie S-Bahn stel, na de 423/425 en 422) en de eerste TRAXX ME van de DB (BR245).
  • Voith stelt teleur met wéér dezelfde Gravita 15BB te sturen
  • Een onverwachte is Talgo. In 2008 waren ze er wel bij met de Travca, die loc die van spoorbreedte kan veranderen. Tot nu toe is het enkel bij dat prototype gebleven. Ditmaal brengen ze een prototype van hun nieuwe HST mee, de Avril. Daarmee mikken ze vooral in het buitenland, aangezien in eigen land nu al genoeg stellen terzijde staan. Zeker de landen met opkomende HST-projecten zijn mogelijke kanshebbers voor bestellingen
  • De rest zijn vooral werkvoertuigen, trams, rijtuigen en wagons.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Innotrans ???

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:[*]De rest zijn vooral werkvoertuigen, trams, rijtuigen en wagons.[/list]
Hier kan ook wel eens een belgisch tintje aanzitten :wink:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Innotrans ???

Bericht door msts.be »

Shrek schreef:
msts.be schreef:[*]De rest zijn vooral werkvoertuigen, trams, rijtuigen en wagons.[/list]
Hier kan ook wel eens een belgisch tintje aanzitten :wink:
Flexity gemaakt in Brugge ? Of één van die Italiaanse werkvoertuigen, onze HLR98 ?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Innotrans ???

Bericht door msts.be »

Aaah, 't is dus een meetvoertuig maar ééntje dat we wel kennen:
http://www.fotobahn.de/Vorbild/2012-09/ ... 02012.html

Is het op vraag van Infrabel of van de constructeur dat die naar Innotrans gaat ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Innotrans ???

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:Aaah, 't is dus een meetvoertuig maar ééntje dat we wel kennen:
http://www.fotobahn.de/Vorbild/2012-09/ ... 02012.html

Is het op vraag van Infrabel of van de constructeur dat die naar Innotrans gaat ?
Constructeur, maar het komt mooi uit voor infrabel omdat wij daar een stand hebben rond ETCS-installaties op klassieke lijnen. En dat is net de reden dat we dit meetvoertuig gekocht hebben :)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Innotrans ???

Bericht door msts.be »

Het is weer zover, morgen gaat 's werelds grootste vakbeurs mbt spoorwegen weer van start. Ik vind het spijtig dat sommige mensen reeds afgelopen zaterdag al foto's van de buitenbeurs (waar het materieel staat) op het WWW zijn gaan plaatsen, dat doet toch wel afbreuk aan het verrassingseffect anders. De officiële opening is pas morgen, men zou alle materieel moeten camoufleren (zoals dat op de autosalons bij premières gebeurt !) tot dan zodat men dan pas de nieuwigheden te zien krijgt..

Ik wou oorspronkelijk ook tijdens de vakdagen gaan, maar aangezien men hier mij thuis niet alleen wil laten gaan zal ik zaterdag en evt. zondag er zijn. In 2016 hoop ik dan wel tijdens de vakdagen te kunnen gaan.
Plaats reactie