Nederland: Stoomrit naar een goederenspoor

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gesloten

Hoeveel zou je maximaal uitgeven aan de stoomrit?

Tot €50,00
8
57%
Tot €75,00
3
21%
Tot €100,00
0
Geen stemmen
Hoger dan €100,00
2
14%
Maakt niet uit
1
7%
 
Totaal aantal stemmen: 14

The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Nederland: Stoomrit naar een goederenspoor

Bericht door The_Knitter »

Laatst gewijzigd door The_Knitter op 18 jul 2010, 00:56, 4 keer totaal gewijzigd.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nederland: Stoomrit naar een goederenspoor

Bericht door dentheo »

De eerste twee lijken mij makkelijk te combineren. De derde lijkt interessanter.
Wel opletten, soortgelijke reis was gepland door NVBS (wel met diesel), niet doorgegaan , minder dan 100 belangstellenden... :twisted: :twisted:
Laatst gewijzigd door dentheo op 01 jun 2010, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Nederland: Stoomrit naar een goederenspoor

Bericht door The_Knitter »

Hallo dentheo,

Dat is bij mij bekend. Wij trachten wel om dit door te kunnen laten gaan.

De tussenstand op dit moment (over meerdere websites):

Code: Selecteer alles

POLL 1: WELK TRAJECT	Aantal
1) Lage-Zwaluwe - Moerdijk	0
2) Lage-Zwaluwe - Oosterhout	1
3) Zeeuwse Sloelijn	0
Maakt niet uit	5
Totaal:	6
Wij zullen ook gaan bekijken of de eerste twee trajecten te combineren zijn (qua tijd en kosten).
Jérôme
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2008, 11:01
Contacteer:

Re: Nederland: Stoomrit naar een goederenspoor

Bericht door Jérôme »

En de Miljoenenlijn? :D
Meer weten over museummaterieel?
https://materielhistorique.fr.gd
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Nederland: Stoomrit naar een goederenspoor

Bericht door The_Knitter »

De interesse gaat nu niet uit naar de miljoenenlijn.

De genoemde mogelijkheden zijn de mogelijkheden. Grote kans bestaat voor Lage-Zwaluwe - Oosterhout.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Nederland: Stoomrit naar een goederenspoor

Bericht door The_Knitter »

Keuze gevallen op Lage-Zwaluwe - Oosterhout. Lees hieronder nieuwere informatie en vul de nieuwe poll in.

Hallo iedereen,

Het leek mij leuk om een keer via de SSN (Stoom Stichting Nederland, Rotterdam) een stoomlocomotief met een aantal rijtuigen te huren.
Inmiddels heb ik al informatie ingewonnen, en zal binnenkort een persoonlijk gesprek aangaan bij de SSN.

Tijdens deze trip zal er gestart worden in Rotterdam Centraal, en waarschijnlijk ook in Lage Zwaluwe gestopt worden voor loc omlopen, indien nodig. Of je er daar uit mag, laat ik nu terzijde.

De rit zal dan vanuit Lage Zwaluwe meerdere kanten op kunnen. Er zijn drie opties, waarvan wij 1 hebben gekozen:
Lage Zwaluwe - Oosterhout.
Hierover heb ik met meerdere mensen gepraat, ook op andere fora, waaruit gekomen is dat wij voor optie 2 gaan.
Dit is dus Rotterdam Centraal - Lage Zwaluwe - Oosterhout.
Indien mogelijk word er ook een opstap gelegenheid geboden bij het SSN Depot. Dit word nog besproken met de SSN.

Tijdens deze rit zal er onderweg gestopt worden, voor fotomomenten. Dit zal niet op het Hoofdrailnet plaats vinden, maar pas wanneer er afgetakt is naar een goederenspoor.

De kosten van deze trip liggen hoog, wat waarschijnlijk bekend is bij een aantal forumgebruikers.
Om de kosten rendabel en goed te dekken zijn, hebben wij ongeveer 150 mensen nodig. Er gaan 3 rijtuigen mee, en kunnen dus ruim 180 mensen meenemen.
De kosten liggen rond de 40 tot 70 euro per persoon voor deze trip. Exacte kosten worden nog bekend gemaakt.
Alle opbrengsten van deze trip word aan de SSN geschonken. Ook al brengt het meer op dan het kost. Hiermee maak ikzelf geen winst. Ik betaal ook mee aan deze rit.

Laat even weten of je het een leuk initiatief vind, en als je mee wilt gaan. Deze rit gaat alleen door wanneer er genoeg deelnemers zijn. De exacte datum wordt later gepland, maar zal op een zaterdag plaatsvinden eind augustus of september.
Zodra er meer informatie beschikbaar is, zoals de prijs per persoon, datum en dergelijke, zal ik dat hier mededelen.

Met vriendelijke groet,

Durk Houtsma

Edit Poll is deels aangepast.
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: Nederland: Stoomrit naar een goederenspoor

Bericht door luigi »

Ik ben zeer zeker geïnteresseerd en zal de verdere informatie op de voet volgen.
Hou er wel rekening mee dat in de periode die u voorziet onze agenda's al goed gevuld zijn. Het weekend van 14 en 15 augustus is er het stoomfestival op de CFB, op 21 en 22 augustus is er het railfeest te Maldegem. Op 4 en 5 september het stoomfestival van de VSM in Beekbergen. Op 12 september is er een stoomrit voorzien ts Visé en Montzen. Het weekend van 25 en 26 september het stoomfestival van Mariembourg.
Het zal dus zeker geen makkie worden om uw rit daar nog tussen te proppen.
Wat uw prijsstelling betreft, de rit naar Gent met de P8 draaide ook rond de 50 euro.
Dan nog een kleine tip mss. Als u op Belgen mikt hou er dan best rekening mee dat wanneer de trein om pakweg 8.00u vertrekt, het voor ons heel moeilijk wordt om zo vroeg naar Rotterdam te komen met de trein. Treinen rijden hier op zaterdag niet zo heel vroeg. Dus voorziet u best een vertrekstation met een ruime parkeergelegenheid.
In ieder geval, als ik mij kan vrijmaken ga ik zeker mee.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Nederland: Stoomrit naar een goederenspoor

Bericht door The_Knitter »

Hallo,

Het vertrek zal niet al om 8:00 zijn. Exact is dit nog niet bekend, maar rond 9:30/10:00 is de verwachting vanuit Rotterdam CS.

De datum is 11 Juni 2011.

Om nieuwe informatie te ontvangen (is al een besluit, planning en dergelijke (nog geen DRGL !)), zie Zie DIT topic

En ik doe wederom een verzoek tot de Mods om dit topic te sluiten.
Gesloten