Stoomritten 29.013
kzou da niet onderschatten... ik denk da je als stoombestuurder zeer veel in de gaten moet houden, of zelfs depaneren waar nodig terwijl ge aant rijden zijt, ... stoken met wat je hebt... kheb verhalen gelezen van stoombestuurders die bij een rood sein uitstapten en hout gingen rapen om tot de eindbestemming te geraken, dat was bij de koolbesparingen
ik denk dat een vuurke maken in een stoomtrein een tactiek is... niet zomaar een stekske derin smijten... en als je dan zoveel energie opgebouwd hebt binnen uw stoomketel... moet je het nog in bedwang kunnen houden ook kpijs niet dat dat alles zo simpel is
ik denk dat een vuurke maken in een stoomtrein een tactiek is... niet zomaar een stekske derin smijten... en als je dan zoveel energie opgebouwd hebt binnen uw stoomketel... moet je het nog in bedwang kunnen houden ook kpijs niet dat dat alles zo simpel is
je moet inderdaad veel in de gaten houden , meestal is dit de taak van de stoker. er zijn wel veel meters , maar BV het water in de ketel wordt gecontroleerd door een peilglas , dit kan soms vuil zijn of lekken,waardoor je een foutieve aflezing krijgt een vlampijp of wasluik dat stuk springt gaat ge niet zien op een meterken ,en tog is het beiden zeer gevaarlijk , enz...
komt allemaal veel bij kijken , als je nu ziet naar een HLD , knopke drukken en starten ...
komt allemaal veel bij kijken , als je nu ziet naar een HLD , knopke drukken en starten ...
hehe allez da van die naft zelf al geprobeerd misschien tja idd normaal zal diesel minder gevaarlijk zijn, maar bij een dieselmotor zit er meer als alleen maar diesel in de tank he, er is nog olie aanwezig ook en ik schat die haar brandbaarheid wel hoger inTBbart schreef:da denk ik niet... ge moet diesel eerst samenpersen voor het ontvlambaar is nafte daarentegen