Stoomspektakel 14-15 augustus

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door Bibke »

Vraagje,

Het TSP zou graag een DVD willen samenstellen van dit evenement.
Onze mensen zelf hebben het voorbije weekend geen tijd gehad om te filmen. Er waren zo veel taken uit te voeren.

De vraag is nu of er mensen zijn die hun filmmaterieel willen bezorgen aan het TSP om er een DVD van te maken.

Alvast bedankt

Bibke
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door trainfreak »

Ik ga mijn filmpjes binnenkort op Youtube plaatsen, je geeft dan maar een seintje :wink:
mbu369

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door mbu369 »

Bibke schreef:Vraagje,

Het TSP zou graag een DVD willen samenstellen van dit evenement.
Onze mensen zelf hebben het voorbije weekend geen tijd gehad om te filmen. Er waren zo veel taken uit te voeren.

De vraag is nu of er mensen zijn die hun filmmaterieel willen bezorgen aan het TSP om er een DVD van te maken.

Alvast bedankt

Bibke
ik wil alvast mijn video's aan tsp geven als je ze al eens wilt zien
http://www.youtube.com/user/mbu369

foto's van dit gebeuren
http://www.stoomtreinfoto.webs.com
laat maar iets weten

gr Sander
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door luigi »

Bibke schreef:Vraagje,

Het TSP zou graag een DVD willen samenstellen van dit evenement.
Onze mensen zelf hebben het voorbije weekend geen tijd gehad om te filmen. Er waren zo veel taken uit te voeren.

De vraag is nu of er mensen zijn die hun filmmaterieel willen bezorgen aan het TSP om er een DVD van te maken.

Alvast bedankt

Bibke
Hoi,

Met enige vertraging kan ik jullie mijn opbrengst tonen van het stoomfestijn. Ik heb enkele dagen in het buitenland gezeten, vandaar de vertraging. Ik heb de filmpjes gemonteerd per locomotief. Hierbij de links :

http://www.youtube.com/watch?v=c3kzBn7t4Z4
http://www.youtube.com/watch?v=qLsBqWJoAkM
http://www.youtube.com/watch?v=2BN-JBaLMUA
http://www.youtube.com/watch?v=tr_BTM33MgA
http://www.youtube.com/watch?v=HibFSOuZBUE

Voor het geval je er stukken van wilt gebruiken, zal ik de originele opnames nog een tijdje bewaren, zodat je zelf kunt knippen en plakken en toch de best mogelijke kwaliteit kunt bekomen. (de opnames zijn in Mpeg2) Verwacht geen professionele opnames, ik ben ook maar een amateur-prutser.

Ik wil mij echter excuseren voor het magere filmpje van jullie P8. Ik heb mij vooral geconcentreerd op de bezoekende locs, omdat dit toch een unieke gelegenheid daartoe was. De P8 kunnen we meerdere malen filmen op de Bocq-lijn nietwaar!

Verder wil ik jullie feliciteren met jullie stoomfestijn. Ondanks het rotweer op zondag was deze eerste editie voor mijn part al een grand-cru. Het hele weekend door afgeladen-volle treinen door de massale opkomst. Waarschijnlijk boven alle verwachtingen gezien op zaterdagnamiddag al vrij vroeg de worsten op waren en op zondagnamiddag de drank bijna was uitgeput. Maar dat waren dan ook de enige minpuntjes.
Het stoomspektakel langsheen de lijn was super, zeker door de tunnels. Alle verenigingen (bijna) samen op één lijn, heb ik ook nog niet eerder meegemaakt, Dit was uniek. Ik kan alleen maar zeggen : dit smaakt naar meer, veel meer. Ik hoop dat er volgend jaar een nieuwe editie komt.

groetjes
Luigi
http://www.stoomtreinfoto.webs.com
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door Bibke »

Alvast bedankt om uw filmpjes te willen delen.

Bedankt voor de lovende woorde.
Tja, dat er tekorten waren kwam door het onverwachtte succes. De man van de "Pain Sausisse" had dit ook nooit verwacht.

Ben je in de grote zaal iets komen drinken? Dan bestaat de kans dat we elkaar gezien hebben.

Zelf hebben we ook gebrainstormd maar om het jaarlijks te doen vinden we het wat veel.
Ik voel het werk nu nog in mijn rug.
Ik was vrijdigmiddag opgereden en heb nog een vracht kolen gehalen in St Ghislain. Dan 2 lange dagen achter de toog gedaan en maandag tot een ± 14 uur gepoetst.

Nu het is wel iets om misschien om de 2 à 3 jaar te herhalen.

Aan bovenstaande posters, hoe zie jullie het? Zet jullie uw filmpjes op een DVD en bezorgen jullie ze me op een evenement of via de post?
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Trammist

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door Trammist »

Bibke schreef:Ben je in de grote zaal iets komen drinken? Dan bestaat de kans dat we elkaar gezien hebben.
Ik heb u gezien :) ik heb helaas niets van de toog kunnen drinken, het was mission impossible om aan bonnetjes te geraken...

Blauwe jas, zwarte bril, beige rugzak... dat kan ik zijn geweest!
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door Bibke »

Trammist schreef:
Bibke schreef:Ben je in de grote zaal iets komen drinken? Dan bestaat de kans dat we elkaar gezien hebben.
Ik heb u gezien :) ik heb helaas niets van de toog kunnen drinken, het was mission impossible om aan bonnetjes te geraken...

Blauwe jas, zwarte bril, beige rugzak... dat kan ik zijn geweest!
Spijtig dat ik u gemist heb. Maar ik kan niet zeggen dat ik u gezien heb. Het was ook zo druk aan de toog.
En inderdaad het is met momenten ongelooflijk druk geweest aan de bonnenverkoop.
Mijn echtgenote zat aan de bonnenverkoop met een Frantalige dame (goed concept met iemand van elke taalrol). Ze heeft het ook zeer druk gehad. En dan zijn er nog veel mensen die lang aarzelen voor ze weten wat ze wensen te bestellen. That's live.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door trainfreak »

Bibke, ik zal mijn filmpjes op een DVD zetten en u dan bezorgen.
Ik ben u nog al tegengekomen dus dat zal niet zo'n probleem zijn lijkt me...
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door luigi »

Bibke,

Ik ben meerdere malen langs de toog gepasseerd, dus we moeten mekaar gezien hebben, alleen ken ik jou niet. Je echtgenote daarentegen ken ik nu dus wel. Ben ik ook een paar keer gepasseerd.

Ik zal mijn filmpjes ook op DVD zetten. Die zal ik opsturen per post mss. Heb je een adres waar dat naartoe kan? Of moet ik het gewoon naar het postbusadres sturen van TSP? Want veel evenementen zijn er dit jaar niet meer hé. Of het zou moeten zijn dat ik jou ergens op Mariembourg kan ontmoeten? Daar zwerf ik ook 2 dagen rond.

Zeg maar wat je het liefste hebt.

Greez
Luigi
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door Bibke »

luigi schreef:Bibke,
Ik ben meerdere malen langs de toog gepasseerd, dus we moeten mekaar gezien hebben, alleen ken ik jou niet. Je echtgenote daarentegen ken ik nu dus wel. Ben ik ook een paar keer gepasseerd.
Ik had nochthans mijn special geel hestje aan (met daarop het logo van het TSP geborduurd met daaronder "Freddy Bibke") om herkenbaar te zijn.
luigi schreef:Ik zal mijn filmpjes ook op DVD zetten. Die zal ik opsturen per post mss. Heb je een adres waar dat naartoe kan? Of moet ik het gewoon naar het postbusadres sturen van TSP? Want veel evenementen zijn er dit jaar niet meer hé. Of het zou moeten zijn dat ik jou ergens op Mariembourg kan ontmoeten? Daar zwerf ik ook 2 dagen rond.
In principe ga ik ook één dag naar Mariembourg. Mocht het niet lukken om elkaar daar te ontmoeten, bezorg ik u mijn adres via pb. Ik vergoed dan wel uw kosten.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
mbu369

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door mbu369 »

bibke,

ik zal mijn video's ook op dvd zetten en aan u bezorgen.
is het formaat mp4 goed of moet dit in een andere komen

laat maar iets weten

gr Sander
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door luigi »

Bibke schreef: Ik had nochthans mijn special geel hestje aan (met daarop het logo van het TSP geborduurd met daaronder "Freddy Bibke") om herkenbaar te zijn.

In principe ga ik ook één dag naar Mariembourg. Mocht het niet lukken om elkaar daar te ontmoeten, bezorg ik u mijn adres via pb. Ik vergoed dan wel uw kosten.
Tja, Ik ben telkens besteld geweest door een franstalige collega en eigenlijk ken in bij het TSP niemand persoonlijk. Wel enkelen van ziens en slechts ééntje bij naam, Pierre. Die kan je niet missen, want je komt hem overal tegen.
Maar ja, we zullen mekaar binnenkort dan wel eens ontmoeten hé. Dat moet lukken, want er rijden daar treinen 't schijnt, dus vervoer kan geen probleem zijn.
mbu369

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door mbu369 »

[quote="luigi"][quote="Bibke"]
Ik had nochthans mijn special geel hestje aan (met daarop het logo van het TSP geborduurd met daaronder "Freddy Bibke") om herkenbaar te zijn.

bibke,

ik denk dat jij mij een uitleg hebt gegeven in de diesel 60 op het stoomfestival van Maldegem.

dan ben heb ik jouw ook zeker en vast achter de toog in Spontin gezien.

gr Sander
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door Bibke »

mbu369 schreef:
luigi schreef:
Bibke schreef: Ik had nochthans mijn special geel hestje aan (met daarop het logo van het TSP geborduurd met daaronder "Freddy Bibke") om herkenbaar te zijn.

bibke,

ik denk dat jij mij een uitleg hebt gegeven in de diesel 60 op het stoomfestival van Maldegem.

dan ben heb ik jouw ook zeker en vast achter de toog in Spontin gezien.

gr Sander
Inderdaad.
Ik zat toen in de stuurpost om te verhinderen dat er zomaar mensen zonder begeleiding in kwamen en misschien iets zouden stuk maken.

Omdat ik dat maar triestig vond en ik toch daar maar zat te zitten, heb ik mensen op de loc gelaten voor een korte uitleg.
De motor draaide ook en heb ook de mensen daar uitleg gegeven.

De mensen wisten dat zeer fel te appreciëren waardoor ik me rot geamuseerd heb.

Een volgende keer zorg ik dat ik folders van het TSP en de Chemin de fer du Bocq bij me heb om uit te delen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Stoomspektakel 14-15 augustus

Bericht door Bibke »

Luigi en Sander (mbu369),


Hartelijke dank voor de filmpjes.
Was dat een snelle levering.

GrtZ

Bibke
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie