Open Bedrijvendag 03-10-2010

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door thejay »

Dag allemaal,

Zondag 3 oktober is het weer Open Bedrijvendag. Diverse seinhuizen zetten hun deuren open.

Aarschot
Antwerpen-Berchem
Brugge
Brussel-Noord
Brussel-Zuid
Dendermonde
Gent-Sint-Pieters
Leuven

en last but not least: Traffic Control!

zie www.openbedrijvendag.be en vul dan als bedrijfsnaam Infrabel in.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door Robin »

den deze zal in Berchem zijn :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door trainfreak »

Ik ga naar Gent denk ik, ofwel Dendermonde, maar of daar zoveel te beleven valt..

Maar ik twijfel nog om niet naar Brussel te gaan. Het seinhuis van Brussel-Zuid en Traffic control lijken me wel de moeite waard om eens te zien!
Maar ik denk dat iedereen er zo zal over denken :?
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door Kristofke »

Ik wil Berchem wel eens gaan bekijken, voor als ik ooit mijn overplaatsing ga aanvragen.

En mijn ouders wil ik wel eens meenemen naar Brussel-Noord, mijn huidige werkplek.

Heeft er iemand weet van speciale tickets die dag?
Trammist

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door Trammist »

Ik denk dat ik even in Antw-Berchem ga kijken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door Shrek »

Vorige keer moest je terplekke een plaats reserveren, maar het zat toen al snel vol :roll:
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door dentheo »

Robin schreef:den deze zal in Berchem zijn :mrgreen:
En krijgen we dan een "persoonlijke" uitleg ? Ik zou lijn 12 wel eens willen zien "regelen"
Theo
Groeten vanop de Heide
Jani

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door Jani »

Hopelijk komen er niet te veel antispoorwegmensen op af, ik kan me de commentaren in Brussel-Zuid al voorstellen.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door Robin »

dentheo schreef:
Robin schreef:den deze zal in Berchem zijn :mrgreen:
En krijgen we dan een "persoonlijke" uitleg ? Ik zou lijn 12 wel eens willen zien "regelen"
ik weet zelf ni wat te verwachte, ik weet wel dak er om 10hr al zal staan voor de drukte voor te zijn :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door groentje »

Jani schreef:Hopelijk komen er niet te veel antispoorwegmensen op af, ik kan me de commentaren in Brussel-Zuid al voorstellen.
Belgen zijn behoorlijk schuchter, die opmerkingen zullen wel achterwege blijven. Op zijn minst tot nadien, op café.
mbu369

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door mbu369 »

ik ga naar het seinhuis van Dendermonde, dat is is maar 200 meter van mijn huis :)

greez Sander (mbu369)
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door dentheo »

Vandaag Berchem..veel volk. Om het kwartier man of twintig ...
Infrabel mensen waren zeer gemotiveerd om uitleg te geven, zelfs spontaan en op een nabijgelegen scherm bv.wanneer men achteraan in een groep stond.
Wel lichte verbazing over onze vragen, maar zij wisten niets van onze vooropleiding op dit forum :) :) :) :) :)

Hoe ver vooruit worden blokken gereserveerd, hoe vlot gaat reisweg veranderen bv. tegenspoor . Alles werd netjes gedemonstreerd.
Hoe verloopt communicatie naar bv. Roosendaal, TC, IN epb Berchem zelf....mondeling, schriftelijk, gemengd...
Een sein liet zich na een ES-ingreep op de bovenleiding in de carwash niet veilig zetten, hele papier winkel zien starten.....dan maar even geen vragen gesteld en "het systeem" laten werken.

Resultaat onze groep "verloren" , maar wel veel bijgeleerd op "anderhalf uur"!!!.
Snel terug met stoptrein over lijn12 (alle twee uur !!!wegens "te laat afgelaste" werken) en waarschijnlijk drankje gemist ?

Terwijl we daar waren, werd een "extra" naar Leuven met dieseltractie aangekondigd die daarom niet door -2 mocht.
In de stoptrein kruisten we de Fyra, dat was hem waarschijnlijk. Hadden we nog iets langer moeten blijven ?
Doortocht van staal-, kalktrein wel gezien, op scherm en voor de deur...

Hartelijk dank aan de mensen van Infrabel.

Misschien beelden op website lijn 12, de reporter ervan was ook ter plaatse :) :)
Theo
Groeten vanop de Heide
Trammist

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door Trammist »

Ik ben helaas door onvoorziene omstandigheden niet naar Berchem kunnen gaan. :(

Maar als het een troost mag zijn heb ik in mei vorig jaar al een rondleiding gekregen in Traffic Control en het seinhuis FBMZ :D .
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door Robin »

Deze ochtend naar Berchem geweest voor het bezichtigen van het seinhuis.
Alles was goed gepland, per 15 mochten we naar binnen waar we uitleg kregen over alles.
Ook de collega's achter de schermen gaven een woordje uitleg over wat zij deden.

Het mooiste dat ik vond is dat je de Thalys zo over het scherm zag gaan terwijl die over L4 reed richting NL.
Hier enkele foto's, helaas niet 100% omdat ik geen flash wou gebruiken in de zaal :).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Hier zien we het overzicht voor de seingevers voor Antwerpen-Berchem & Centraal. Afbeelding Afbeelding Deze schermen werden gebruikt voor de speaker, zij kan zien wanneer de deuren worden geopend zodat zij voor die mensen kan afroepen waar ze moeten zijn als de trein vertraging heeft. Dus moeten ze niet naar de schermen gaan kijken. Afbeelding Dit is een lijnoverzicht van kapellen tot de grens met NL. Ook hier moest zij afroepen indien er vertragingen waren. Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Open Bedrijvendag 03-10-2010

Bericht door Hogersluys »

Ik kom net van het seinhuis in Gent-Sint-Pieters. Interessante uitleg (alhoewel ik veel dingen uiteraard al wist) en je kon overal binnenkomen. Het viel mij op hoe perfect de dit alles georganiseerd werd. Hulde aan de organisatie!

Ik wist trouwens niet dat De Pinte en Wetteren ook omgeroepen werden vanuit Gent-Sint-Pieters. Blijkbaar staat er ook in het beheerscontract in welke stations alle treinen moeten omgeroepen worden en in welke enkel de vertragingen.
Plaats reactie