[Fotopunt] Railweekend Oostenrijk 2011

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Plaats reactie
Ronnie

[Fotopunt] Railweekend Oostenrijk 2011

Bericht door Ronnie »

Hey allen,

Velen hebber ernaar gevraagd, velen hunkeren ernaar en dus is het weer zover: de - ondertussen traditionele - winteruitstap naar Oostenrijk, deze keer in het weekend van 4 t/m 6 februari 2011.

< Railweekend Oostenrijk >
Inmiddels is het de 5e keer dat we met Fotopunt de winterlandschappen bestormen en deze keer is de bestemming - na het intermezzo van vorig jaar in Zell am See - terug Innsbruck.

Op vrijdag 4 februari vertrekken we (net zoals vorig jaar) in 's Hertogenbosch richting Alpen, waar we op zaterdagochtend de Duits-Oostenrijkse grens in Kufstein zullen oversteken.

Onderweg is er natuurlijk ruim de tijd voor een frisse pint, een warme drank, een goeie babbel en uiteraard een goede nachtrust, verzekerd door EETC. Ook een ontbijt wordt in de trein geserveerd.

Bij het krieken van de dag rijden we de hele Innlijn af tot in Innsbruck: onderweg kan u natuurlijk ook afstappen (zoals in Wörgl en Jenbach) en kan u de nabijgelegen spoorlijnen bereizen: er is immers keuze te over om interessante tripjes te maken: met de Zillertalbahn, op de Brennerlijn, naar Seefeld in Tirol, op de Innlijn tussen Kufstein en Innsbruck, de Stubaitalbahn,... kortom: keuze te over. Voor wie het na een zware nacht graag rustigaan doet, biedt Innsbruck enkele mooie en interessante mogelijkheden. Ook voor de modeltreinvrienden biedt Innsbruck wat lekkers: modelbouwwinkel Rainer heeft een gigantisch assortiment en is dus een echt paradijs voor liefhebbers van de kleine treintjes.

< Avondmaaltijd en vertrek naar de heimat >
's Avonds kunnen we - ondertussen al bijna even traditiegetrouw - terecht bij Italiaans restaurant Le Vante in Innsbruck voor een stevige én gezellige avondmaaltijd, waarna we terug huiswaarts keren vanaf het station van Innsbruck. Na een heerlijke avond- en nachtrit gaat het dan terug huiswaarts, zodat we op zondagochtend 6 februari terug aankomen in 's Hertogenbosch.

< Reistijden >
Vertrek 's Hertogenbosch: vrijdagavond 4 februari 2011, omstreeks 19.30 uur .
Aankomst Innsbruck: zaterdagochtend 5 februari, omstreeks 10.00 uur.
Vertrek Innsbruck: zaterdagavond 5 februari, omstreeks 18.30 uur.
Aankomst 's Hertogenbosch: zondagochtend 6 februari, omstreeks 10.00 uur.

De exacte reistijden zullen uiteraard nog meegedeeld worden!

< Kostprijs >
De heen- en terugrit 's Hertogenbosch - Innsbruck kost 89 euro. Inbegrepen zijn: een ligplaats, een klein ontbijt, het jaarlijkse speciale Fotopunt-Koersbord en de toegang tot de rijdende bar. Niet inbegrepen zijn potten & pinten, de avondmaaltijd en de extraatjes die je ter plaatse kan kopen. Als bonus (het is de 5e keer !) voorzien we dit jaar voor elke deelnemer een gratis Railweekend-Innsbruck-T-shirt. Kortom: u moet wel een héél goede reden hebben om niet mee te gaan op deze geweldige uitstap.

< Inschrijven >
Zin om mee te gaan? Schrijf u dan als de bliksem in via een eenvoudig mailtje naar ronnie@fotopunt.net. Het aantal plaatsen is beperkt tot 25 personen: snel inschrijven is de boodschap. Nadien kan er (naarmate de beschikbaarheid) nog bijgeboekt worden, maar dan zal de prijs waarschijnlijk hoger liggen.

Eenmaal wij uw boeking per e-mail bevestigd hebben, kan u 89 EUR overschrijven op rekeningnummer 000-1671180-64 ter attentie van Steven Wuyts met vermelding van Railweekend Oostenrijk 2011. Eenmaal u betaald heeft, sturen wij u een bevestiging per mail/brief toe. Op die manier mag u er zeker van zijn dat uw plaats(en) geboekt zijn. Wij zorgen ervoor dat de tickets aanwezig zijn op de dag van vertrek te 's Hertogenbosch.

Alvast tot dan !

Het Fotopunt-team
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: [Fotopunt] Railweekend Oostenrijk 2011

Bericht door Accelerat »

Ik neem het zeker in overweging! 3 jaar terug (toen nog met de Bergland Express :wink: ) vond ik het alleszins erg gezellig! :D
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: [Fotopunt] Railweekend Oostenrijk 2011

Bericht door trainfreak »

Ik zit te overwegen om eens mee te gaan.
Maar ik weet nog niet of ik die vrijdagavond vrij kan zijn of niet.
En het vertrek in 's Hertogenbosch doet me nog meer twijfelen..
Sander14

Re: [Fotopunt] Railweekend Oostenrijk 2011

Bericht door Sander14 »

Ik heb al een mailtje gestuurd, ik ga lekker mee. Dat vertrek uit Den Bosch komt mij heel mooi uit (als Hollander zijnde)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: [Fotopunt] Railweekend Oostenrijk 2011

Bericht door treinbruno »

Ik weet het nog niet :p
Afbeelding
Sander14

Re: [Fotopunt] Railweekend Oostenrijk 2011

Bericht door Sander14 »

Zijn er nog plaatsen vrij?

Ik heb een mailtje gestuurd, maar nog niks over gehoord...
Plaats reactie