TV-uitzending

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TV-uitzending

Bericht door kika »

LML schreef:En, zoals er hier al vermeld is: reizigers die dagelijks het OV gebruiken zal je veel minder horen klagen dan die ene reiziger die voor één keer 'ns met de trein op pad wil en die trein juist 15 à 20 min. vertraging heeft. Dan heb je het wel gehoord...
Dacht dat het net omgekeerd was: iemand die iedere dag de trein neemt en iedere dag 2x een marge van 15 minuten moet inbouwen (+aansluiting van 10 minuten) hoor ik vaker zeuren dan bvb. mijn partner: die reist niet zo vaak met de trein (ongeveer 2/maand, +/- 6000km dit jaar) en die hoor ik alleen zeuren als de aansluiting niet gehaald wordt, irritante medereizigers de kindercoupé willen bezetten of de trein met +30 rijdt.
melle

Re: TV-uitzending

Bericht door melle »

En dan wil ik nog een opmerking maken, ik vind dat de pers helemaal niet correct is, deze zijn verplicht zich aan de deontologische afspraken te houden, maar naar mijn mening komen deze artikels in de krant over als eerder negatieve krantenartikels.. (Precies of de NMBS -> inclusief personeel er niets aan WIL doen etc..)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TV-uitzending

Bericht door Steven »

Dat weten we al langer dat de krant niet altijd even objectief is en dat is niet enkel over de spoorweg hoor, dat mag je vrij algemeen beschouwen.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: TV-uitzending

Bericht door LML »

kika schreef:Dacht dat het net omgekeerd was: iemand die iedere dag de trein neemt en iedere dag 2x een marge van 15 minuten moet inbouwen (+aansluiting van 10 minuten) hoor ik vaker zeuren dan bvb. mijn partner: die reist niet zo vaak met de trein (ongeveer 2/maand, +/- 6000km dit jaar) en die hoor ik alleen zeuren als de aansluiting niet gehaald wordt, irritante medereizigers de kindercoupé willen bezetten of de trein met +30 rijdt.
Ik ken voldoende familie/vrienden/kenissen die dagelijks met de trein pendelen en voor hun een vertraging (bijna) dagelijkse kost is, wat ze tegenwoordig als een 'gewoonte' beschouwen. Verder gaan ze er niet op in. Ze hebben uiteraard veel liever een stipte reis en/of een gegarandeerde aansluiting, maar ze maken er geen kermis van...
Ook ken ik voldoende mensen die 100% voor de auto zijn en een totale afkeer hebben voor het OV. Maar als ze 'ns voor 1 keer moeten gebruik maken van het OV (auto wegens onderhoud of herstel in de garage) omdat het te voet of met de fiets net iets te ver is, en hun trein (tram of bus) heeft net dàn vertraging wanneer ze er zelf gebruik van maken, dan 'is het elke dag hetzelfde' (als ze maar n.b. een enkele keer van het OV gebruik maken) en 'trekt het OV op niks'. Als je dan hun voorstelt om een dienstregeling samen te stellen, inclusief met goede overstaptijden en daarmee naar Brussel te gaan, dan zingen ze heel snel een toontje lager...

Ik had zelf de indruk dat de reizigers die verleden maandag (of was het nu dinsdag?) op 'Ter zake' aan het woord waren, de doorsnee knorkippen/knorhanen waren die maar af en toe het OV gebruiken. Ik heb trouwens geen enkele reiziger in beeld gezien die jonger dan 60 was. Ik wil hiermee de gepensioneerden niet in het verkeerde daglicht stellen, maar het was nu eenmaal zo bij 'Ter zake'...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TV-uitzending

Bericht door dentheo »

LML schreef:[

Ik had zelf de indruk dat de reizigers die verleden maandag (of was het nu dinsdag?) op 'Ter zake' aan het woord waren, de doorsnee knorkippen/knorhanen waren die maar af en toe het OV gebruiken. Ik heb trouwens geen enkele reiziger in beeld gezien die jonger dan 60 was. Ik wil hiermee de gepensioneerden niet in het verkeerde daglicht stellen, maar het was nu eenmaal zo bij 'Ter zake'...

De journalisten gaan liefst in de dag filmen , dan werken de pendelaars of zitten op school.
Theo
Groeten vanop de Heide
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: TV-uitzending

Bericht door LML »

dentheo schreef:De journalisten gaan liefst in de dag filmen , dan werken de pendelaars of zitten op school.
Dat weet ik, daarom dat het een ouder publiek was... :wink:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: TV-uitzending

Bericht door Kalimero »

LML schreef:Ik had zelf de indruk dat de reizigers die verleden maandag (of was het nu dinsdag?) op 'Ter zake' aan het woord waren, de doorsnee knorkippen/knorhanen waren die maar af en toe het OV gebruiken. Ik heb trouwens geen enkele reiziger in beeld gezien die jonger dan 60 was. Ik wil hiermee de gepensioneerden niet in het verkeerde daglicht stellen, maar het was nu eenmaal zo bij 'Ter zake'...
Volgens mij maakt het niet veel uit of het nu om een occasionele reiziger gaat, of een dagelijks pendelaar. Niemand is gelukkig als de dienstverlening het laat afweten. Het enige verschil is dat de eerstgenoemde zich in alles en nog wat opwindt, de pendelaar zal na een tijdje zelf tot de vaststelling komen dat het allemaal niet veel uithaalt. Ofwel legt hij zich erbij neer, ofwel zoekt hij zelf alternatieven: ander tijdstip, andere reisweg, desnoods ander werk.
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: TV-uitzending

Bericht door KB »

dentheo schreef:De journalisten gaan liefst in de dag filmen , dan werken de pendelaars of zitten op school.
Misschien kregen ze geen toestemming om in de spits te filmen. Of moeten ze geen toestemming hebben?
L'union fait la force.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: TV-uitzending

Bericht door bobke »

Herfstbladeren op het spoor is als "zwarte" zeep (want ijzer op ijzer)! :lol: Ik heb nog nooit van zwarte zeep gehoord :o
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: TV-uitzending

Bericht door ijzeren rijn 82 »

wat mij opviel ;
op ons net zijn vooroorlogse seinhuizen die bediend worden door hendels en trekdraden ! ongetwijfeld station Neerpelt daar is de tijd blijven stilstaan :lol:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: TV-uitzending

Bericht door trainfreak »

ijzeren rijn 82 schreef:wat mij opviel ;
op ons net zijn vooroorlogse seinhuizen die bediend worden door hendels en trekdraden ! ongetwijfeld station Neerpelt daar is de tijd blijven stilstaan :lol:
Zo zijn er maar enkele hoor.
Bij de goederen komt het nog wat vaker voor dan bij de reizigers. In Kinkempois wordt bijvoorbeeld nog altijd gebruik gemaakt van die trekdraden.
Bij de reizigers normaal enkel nog in Neerpelt.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TV-uitzending

Bericht door Bibke »

Neerpelt was al meerdere jaren en malen voorzien om weg te zijn.

Maar het is telkens uitgesteld wegens nieuwe werken die een hogere prioriteit had/heeft.

p.s. Het is toch iets moois.

BTW: Wanneer seinhuis 1 (blok 4) (Bron: http://www.spoorwegnostalgie.be/Europa/ ... seinen.htm) uit dienst is (en er dus geen mensen meer moeten werken) wordt het volledig gerenoveerd.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: TV-uitzending

Bericht door bobke »

Wat ik ook niet kan begrijpen is dat de machinisten met de taxi naar hun loc/treinstel worden gebracht. De NMBS maakt al zoveel verlies, maar dat ze zo'n stomme dure kosten kunnen maken kan er niet in bij mij. Men kan toch bv met de eigen auto naar de stelplaats rijden? of een klein busje van de NMBS zelf met dan een bestuurder die voortdurend de machinisten naar de stelplaats rijden (zo zou ik het alvast doen, als ik de baas van de NMBS zou zijn).
groentje
Berichten: 7277
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TV-uitzending

Bericht door groentje »

Met de eigen wagen? Een bestuurder is niet verplicht een eigen wagen te hebben, hé. Je bent daarentegen wel verplicht je eigen depot te kunnen bereiken. Daarom dat je vroeger werd verplicht binnen een straal van 15 km van je werkplaats te wonen. Bovendien moet je ook in hetzelfde station terug aankomen als je gedaan hebt, want daar staat immers je eigen transport (wagen of fiets).
Een eigen personeelslid met dienstwagen iemand gaan ophalen in pakweg Aken voor Antwerpen kost trouwens ook een mooi bedrag, en zo massaal zijn die ritten niet, dat je zomaar ervan uit kan gaan dat je meer dan 1 bestuurder kan meenemen in je busje. Bovendien zullen er wel samenwerkingsakkoorden zijn met bepaalde taxibedrijven, zodat dit niet eens zo heel erg veel moet kosten. Alleen wanneer er een goede treinverbinding is tussen de 2 punten, lijkt me een taxi nogal overbodig, maar dan rijden de meeste bestuurders ook HLP met een andere trein mee.
Waar het schoentje wringt, is dat er soms een personeelstekort is in bepaalde depots, en de bestuurder van een trein die daar vertrekt, dus van elders moet komen. Voor een deel komt dat door de zware procedures om iemand over te plaatsen naar een andere depot, maar ook voor een bijwijlen amateuristische organisatie van het treinpersoneel. En daarmee wil ik niets zeggen over de inzet van dat personeel.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TV-uitzending

Bericht door Steven »

In Brussel zuid gebeurd er net hetzelfde hoor. Wij beginnen en eindigen al onze diensten in Brussel Zuid maar geregeld (vooral de vroege diensten) staan er treinen in Vorst rijtuigen. Er is een bedrijf dat de pendeldiensten verzorgt tussen de depot en Vorst rijtuigen. Tenzij iemand kan toveren en er voor kan zorgen dat mijne (of die van collega's) wagen uit zichzelf gaat staan waar ik (of andere collega's) zou eindigen.
Plaats reactie