TV-uitzending

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: TV-uitzending

Bericht door Kalimero »

Nog een voorbeeld van een vermijdbaar probleem:
In Aarschot zie ik geregeld toeristen, gepakt en gezakt, de P-trein naar Brussel-Zuid nemen. Vaak zijn dit Thalys-klanten. Maar: die piekuurtrein is bijna altijd overbezet, en daar staan ze dan met hun koffers ... Zouden ze die mensen niet beter aanraden om de IC naar Knokke te nemen ? Die vertrekt wel een tiental minuutjes vroeger, maar komt quasi gelijktijdig aan in Brussel. En normaal gezien is er voldoende plaats, zodat de families bij elkaar kunnen blijven.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: TV-uitzending

Bericht door LML »

kika schreef:Oh, ze willen een HST voor jullie in Leuven laten stoppen? Misschien moet je jezelf even melden bij het 'BV in de trein topic' :wink:
Alle HST's rijden toch door Leuven? Maar er gaat inderdaad gene enkele op zijne 'frein' staan, ook niet voor mij... :D
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TV-uitzending

Bericht door dentheo »

Ook niet voor Tobback , als die eens weg moet ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: TV-uitzending

Bericht door Accelerat »

Kalimero schreef:Nog een voorbeeld van een vermijdbaar probleem:
In Aarschot zie ik geregeld toeristen, gepakt en gezakt, de P-trein naar Brussel-Zuid nemen. Vaak zijn dit Thalys-klanten. Maar: die piekuurtrein is bijna altijd overbezet, en daar staan ze dan met hun koffers ... Zouden ze die mensen niet beter aanraden om de IC naar Knokke te nemen ? Die vertrekt wel een tiental minuutjes vroeger, maar komt quasi gelijktijdig aan in Brussel. En normaal gezien is er voldoende plaats, zodat de families bij elkaar kunnen blijven.
Mensen pakken in zo'n geval gewoon vaak de eerste de beste verbinding naar Brussel. ;-) En waarom pakken al die P-trein reizigers van die overbezette trein dan niet de IC naar Knokke?
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TV-uitzending

Bericht door dentheo »

Misschien omdat Knokke als bestemming aangeduid staat ?
Theo
Groeten vanop de Heide
peejee2
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 sep 2009, 09:47

Re: TV-uitzending

Bericht door peejee2 »

Ik vermoed dat één van de redenen waarom de mensen in Aarschot de P-trein nemen gewoon het feit is dat je dan niet iets meer tijd hebt om over te stappen.
Als de P-trein met verteging aangekondigd staat hoor je vaak de mensen al aan het loket gaan vragen of ze dan in Brussel -Zuid nog wel genoeg tijd hebben om over te stappen.
Eigenlijk hebben die mensen dus volgens mij wel al eens goed naar de trein planner gekeken en gezien dat het veiliger is om de p-trein te nemen.
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: TV-uitzending

Bericht door Kalimero »

.
Laatst gewijzigd door Kalimero op 20 jan 2011, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: TV-uitzending

Bericht door bobke »

Volgende week zou het wat over de stiptheid van de treinen gaan in tv programma: basta neveneffecten (zalige programma, op youtube staan de afleveringen).
Kijk er al naar uit :lol:
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TV-uitzending

Bericht door groentje »

Het zou deze week al over de stiptheid van de treinen gaan. Ik heb zo vaag de indruk dat het een running gag wordt over het hele seizoen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: TV-uitzending

Bericht door Adler »

Vandaag was er in 'De zevende dag' een debat over de zeer slechte stiptheid van de treinen, met Marc Descheemaecker, Inge Vervotte, 2 reizigers en iemand van BTTB.
Descheemaecker heeft opvallend weinig gezegd, wat niet zijn gewoonte is, en liet telkens Vervotte haar uitleg doen.
Ik denk dat hij de bui al voelt hangen, nu zijn mandaat eigenlijk al afgelopen is en moet afwachten wat een volgende regering gaat beslissen als die er ooit komt.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: TV-uitzending

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:Vandaag was er in 'De zevende dag' een debat over de zeer slechte stiptheid van de treinen, met Marc Descheemaecker, Inge Vervotte, 2 reizigers en iemand van BTTB.
Descheemaecker heeft opvallend weinig gezegd, wat niet zijn gewoonte is, en liet telkens Vervotte haar uitleg doen.
Ik denk dat hij de bui al voelt hangen, nu zijn mandaat eigenlijk al afgelopen is en moet afwachten wat een volgende regering gaat beslissen als die er ooit komt.
Hier te bekijken:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... 2/1.952829

"iemand van BTTB" was overigens de voorzitter.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: TV-uitzending

Bericht door Adler »

rvdborgt schreef:Hier te bekijken:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... 2/1.952829

"iemand van BTTB" was overigens de voorzitter.
Als dit inderdaad de voorzitter was van BTTB, had ik toch wat scherpere vragen en opmerkingen verwacht van hem.
De 2 reizigers en die voorzitter zaten er bij als 3 geslagen honden en zijn nauwelijks aan het woord geweest.
Ofwel was hun op voorhand de les gespeld natuurlijk.
En met een journaliste die om te beginnen al de naam is vergeten van Descheemaecker en hem Schouppe wil noemen, en het nadien heeft over de 3 holdings van de NMBS-groep moet je ook niet veel verwachten van zo een debat.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: TV-uitzending

Bericht door Hobbes »

Ik heb het ook gezien en dat noem ik geen debat he.
Ik heb mij al meerdere malen geërgerd aan de "moderators" in de 7de dag; mensen niet laten uitspreken, interessante uitleg of stellingen afkappen en over iets anders beginnen enz...
Een goede 10 minuten tot een kwartier is trouwens ook veel te weinig tijd om zo'n onderwerp te behandelen.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TV-uitzending

Bericht door groentje »

Zeker als je daar, zoals nu, met 5 mensen rond de tafel zit. Ik heb al jaren geen tv meer, en heb dus ook al een hele tijd geen 7e Dag gekeken, maar de moderatoren horen zich inderdaad wel heel erg graag spreken, heb ik de indruk...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: TV-uitzending

Bericht door Adler »

Morgen 4/6 in De Vrije Markt op Een gaat het over de voortdurende stakingen bij de NMBS (en Infrabel zal ik er maar bij zeggen of er wordt hier straks weer over gezaagd).
Gemiddeld elke 3 weken is er een staking bij de NMBS zei men daarnet bij de aankondiging van het programma, een record om weinig fier op te zijn.
Plaats reactie