TSP: Per motorwagen langs de Samber

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Per motorwagen langs de Samber

Bericht door Bibke »

trainfreak schreef:Klopt!
De 45 was wel niet echt in zijn natuurlijke habitat, maar eigenlijk stoort me dat niet.

Ik ben wel blij dat ik de 9e mee was, naar ik gehoord heb was er de 2e meer volk mee en zat de 45 stampvol, overal de 3+2 bezetting vol..
Nu zaten we tenminste nog wat rustig, en de groep was ook niet te groot, zalig!
Het probleem op 2 april was dat de mensen met z'n 2 op de banken gingen zitten daar waar deze voor 3 personen voorzien zijn.
Nu dat mensen dat doen, is menselijk.
Ik moet wel zeggen dat op 2 april de motorwagen perfect werktte (zoals altijd).
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TSP: Per motorwagen langs de Samber

Bericht door Joris »

Hallo,
trainfreak schreef:Klopt!
De 45 was wel niet echt in zijn natuurlijke habitat, maar eigenlijk stoort me dat niet.

Ik ben wel blij dat ik de 9e mee was, naar ik gehoord heb was er de 2e meer volk mee en zat de 45 stampvol, overal de 3+2 bezetting vol..
Nu zaten we tenminste nog wat rustig, en de groep was ook niet te groot, zalig!
Ze hebben nog Haine-St-Pierre als depot gehad, dus dat is daar niet zo zot ver vandaan... Kwa habitat valt dat voor mij dus zeker nog binnen de aanvaardbare grenzen. Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: TSP: Per motorwagen langs de Samber

Bericht door Stef »

Als er iemand foto's heeft, altijd interesse om deze te zien :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: TSP: Per motorwagen langs de Samber

Bericht door trainfreak »

Joris schreef:Hallo,
trainfreak schreef:Klopt!
De 45 was wel niet echt in zijn natuurlijke habitat, maar eigenlijk stoort me dat niet.

Ik ben wel blij dat ik de 9e mee was, naar ik gehoord heb was er de 2e meer volk mee en zat de 45 stampvol, overal de 3+2 bezetting vol..
Nu zaten we tenminste nog wat rustig, en de groep was ook niet te groot, zalig!
Ze hebben nog Haine-St-Pierre als depot gehad, dus dat is daar niet zo zot ver vandaan... Kwa habitat valt dat voor mij dus zeker nog binnen de aanvaardbare grenzen. Groeten,
Joris De Mol
Ja dat wel, maar we zaten nu vooral op industriële aansluitingen (Bascoup, lijn richting Acoz ..)
Maar op de foto's langs de baan zie je dat natuurlijk niet :)
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TSP: Per motorwagen langs de Samber

Bericht door Joris »

Hallo,
Maar al die lijnen zijn wel ex-hoofdlijnen! Enkel jammer dat men in Bascoup de 45 ook niet eens op het hoofdspoor geplaatst heeft, daar onder de brug, al had dat waarschijnlijk kwa zon wat lastiger geweest...
Dat was trouwens ook wat mijn schrik, dat men wat te veel tussen de fabrieken zelf zou zitten, waar een MW niet thuishoort, zoals een paar jaar geleden in de haven van Oostende... Maar uiteindelijk zijn het bijna constant mooie ex-hoofdlijnen geworden. Zeer mooi!
Het voorbeeld van Bascoup, daar zat tot in de jaren 80 nog reizigersverkeer op als ik me niet vergis! (Met mogelijks effectief MW 45)
Foto's zie je hier en daar trouwens wel al :wink:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Per motorwagen langs de Samber

Bericht door Bibke »

Joris, toen je die lijn naar Bascoup opreed, heb je nog bovenleidingpalen gezien zonder draad.
Dat is een overblijfsel van het feit dat men de lijn ging elektrificeren maar door het IC/IR plan van 1984 werden die werken gestopt omdat de lijn geschrapt werd maar de geplaatste palen zijn blijven staan.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: TSP: Per motorwagen langs de Samber

Bericht door luigi »

Stef schreef:Als er iemand foto's heeft, altijd interesse om deze te zien :wink:
Kijk eens op http://www.stoomtreinfoto.webs.com. Daar staan enkele foto's van onze opbrengst. Van elke stop staan er minstens 1. We kunnen uiteraard niet alles publiceren.
Er zijn er vast nog wel meer te vinden
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: TSP: Per motorwagen langs de Samber

Bericht door luigi »

Ik vond de rit zeker geslaagd. Al is ze dan met een scheve noot beëindigd. De fotostops waren zeer goed uitgezocht. En sommige locaties waren ronduit prachtig. En dan te bedenken dat we zo dicht tegen, of soms zelfs nog in, een grootstad zaten. Daar merkte je op de fotolocaties niks van.
Als vaporist had ik een beetje schrik dat het dieseltje mij na enige tijd zou gaan vervelen, maar niets daarvan.
Alleen jammer dat we Ronet niet hebben gehaald, maar ja, het blijft natuurlijk oude techniek met veel te veel kilometers achter de kiezen.
Trouwens nieuwe treinen rijden ook zelden zonder problemen tegenwoordig.
Stiekem hoop ik op nog eens een fotorit met stoomtractie.
Mijn dank aan de organisatoren voor de mooie rit. Ik kijk al uit naar de volgende...
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: TSP: Per motorwagen langs de Samber

Bericht door Stef »

luigi schreef:
Stef schreef:Als er iemand foto's heeft, altijd interesse om deze te zien :wink:
Kijk eens op http://www.stoomtreinfoto.webs.com. Daar staan enkele foto's van onze opbrengst. Van elke stop staan er minstens 1. We kunnen uiteraard niet alles publiceren.
Er zijn er vast nog wel meer te vinden
Bedankt, het toeval wil dat ik de 2628 op een foto zie staan. Waar is dat getrokken? Charleroi?

http://stoomtreinfoto.webs.com/apps/pho ... =122544407
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mbu369

Re: TSP: Per motorwagen langs de Samber

Bericht door mbu369 »

Klopt !
Deze foto is in de de bundel van de tractiewerkplaats van Charleroi genomen.
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: TSP: Per motorwagen langs de Samber

Bericht door luigi »

Stef schreef:
luigi schreef:
Stef schreef:Als er iemand foto's heeft, altijd interesse om deze te zien :wink:
Kijk eens op http://www.stoomtreinfoto.webs.com. Daar staan enkele foto's van onze opbrengst. Van elke stop staan er minstens 1. We kunnen uiteraard niet alles publiceren.
Er zijn er vast nog wel meer te vinden
Bedankt, het toeval wil dat ik de 2628 op een foto zie staan. Waar is dat getrokken? Charleroi?

http://stoomtreinfoto.webs.com/apps/pho ... =122544407
Idd op het terrein van de werkplaats van Charleroi-Sud, want er zijn er wel meerdere in Charleroi
Plaats reactie