TTB-dag

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

TTB-dag

Bericht door FLV-FGSP »

Dit jaar komt er een nieuwe formule voor TTB-dag. Het begint op zaterdagavond 16 september met concerten en fuiven in Antwerpen-Centraal, Brussel-Centraal plus een Waals station.

Mogelijks worden er op zondagochtend enkele vroege treinen aan de dienstregeling toegevoegd.

Op zondag de 17e is er dan een klassieke TTB-dag. Het ticket is al vanaf zaterdag 19u geldig. De prijzen zijn nog niet geweten, maar er komen 3 formules: Standaard, TTB-plus Event en BeLux.
260689
Berichten: 3320
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

weet je ook al iets over de prijzen???
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

260689 schreef:weet je ook al iets over de prijzen???
Als je het vorige bericht goed leest, zul je zien dat hij daarover nog niks weet.
260689
Berichten: 3320
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

KB schreef:
260689 schreef:weet je ook al iets over de prijzen???
Als je het vorige bericht goed leest, zul je zien dat hij daarover nog niks weet.
:oops: :oops: sorry had het niet gelezen :oops: :oops:
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: TTB-dag

Bericht door FLV-FGSP »

FLV-FGSP schreef:Dit jaar komt er een nieuwe formule voor TTB-dag. Het begint op zaterdagavond 16 september met concerten en fuiven in Antwerpen-Centraal, Brussel-Centraal plus een Waals station.

Mogelijks worden er op zondagochtend enkele vroege treinen aan de dienstregeling toegevoegd.

Op zondag de 17e is er dan een klassieke TTB-dag. Het ticket is al vanaf zaterdag 19u geldig. De prijzen zijn nog niet geweten, maar er komen 3 formules: Standaard, TTB-plus Event en BeLux.
Er komen 2 formules: Nationaal en BeLux. Ze zijn geldig vanaf zaterdag 19u01.
De tickets kosten 9 € resp. 11,50 € in voorverkoop (1-15 september), 2 euro meer op 16 en 17 september.
De concerten/fuiven worden gratis. Het Waalse station is Namen; mogelijk gebeurt er in Brugge nog iets kleins.
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Hier het persbericht van de diverse ministers van mobiliteit:

Dag én Nacht van het openbaar vervoer


De klassieke promotiedag voor het openbaar vervoer, de Trein-Tram-Busdag (TTB), vindt dit jaar plaats op zaterdag 16 en zondag 17 september. Nieuw dit jaar is dat de TTB-dag ook een nachtversie krijgt. In 4 stations zal ‘de nacht van het openbaar vervoer’ plaatsvinden. Er zullen gratis optredens zijn van gerenommeerde groepen en DJ’s.

Tijdens het weekeinde van 16 en 17 september kunnen liefhebbers van het openbaar vervoer terug ongeremd sporen, bussen en trammen vanaf zaterdagavond 19u01 tot zondagavond laat. Tickets in voorverkoop kosten 9 euro en zijn van 1 tot 15 september te koop in alle Belgische stations van de NMBS. De dag zelf betaal je voor je TTB-biljet 11 euro. Ook het Groothertogdom Luxemburg werkt dit jaar opnieuw mee. Voor een biljet naar het G.H.Luxemburg betaal je in voorverkoop 11,50 euro en 13,50 euro de dag zelf. Kinderen onder de 12 jaar reizen – op enkele voorwaarden na - in heel België gratis tijdens de TTB-dag.

Activiteiten tijdens Trein-Tram-Busdag

Om de klassieke Trein-Tram-Busdag mee te ondersteunen zorgt de Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers op zondag 17 september voor 3 activiteiten. Tussen 12 en 17 uur zijn er rondleidingen door het station Antwerpen-Centraal gepland. In Brussel organiseert de reizigersbond een zoektocht met het openbaar vervoer. Startplaats is de BTTB-stand aan het Albertinaplein, vlakbij Brussel-Centraal. En tot slot is er ook in Oostende een zoektocht gepland met het station als begin en eindpunt. Beide zoektochten zijn mogelijk vanaf 10 uur. Meer hierover lees je op http://www.bttb.be .

De Franstalige reizigersvereniging Association des Clients des Transports Publics (ACTP) organiseert op TTB-dag een bezoek aan het nieuwe TGV-station Liège-Guillemins en voorziet ook een rit met een speciale trein vanuit Liège-Guillemins naar de hogesnelheidslijn richting Duitsland. Meer informatie op http://www.actp.be .

De Nacht van het openbaar vervoer

Het BIVV en de NMBS-Holding hebben voor de organisatie van de “Nacht van het openbaar vervoer” de handen in elkaar geslagen. Ze zorgen op zaterdagnacht voor opmerkelijke activiteiten in vier stations. In en om de stations van Antwerpen-Centraal, Namen, Brussel-Centraal en Brugge zijn er optredens en DJ-sets voorzien.

Tickets zijn gratis maar moeten wel vooraf gereserveerd worden omdat het aantal plaatsen beperkt is. Vanaf 1 september kan dit via de homepage van de Belgische Spoorwegen op http://www.nmbs.be . Na opgave van naam en emailadres wordt een ticket met een unieke code gegenereerd. Dit ticket moet worden afgeprint en meegebracht.

In Antwerpen vinden tussen 22u en 5u ‘s morgens gratis optredens plaats van Sioen, An Pierlé & White Velvet, Flip Kowlier, Zornik, Zohra, Dr. Lektroluv, Herman Inglesos en Sven Van Hees. Opgelet, er zijn voor Antwerpen slecht 3.250 toegangsbewijzen beschikbaar. Tijdig bestellen is dus de boodschap.

Om de feestvierders vlot naar huis te brengen, legt De Lijn nachtbussen in die tot 6.30u ‘s morgens zullen rijden. Het gaat over 7 lijnen: naar Hoboken, Merksem/Ekeren, Deurne Zuid, Deurne Noord, Mortsel/Edegem, Wilrijk en Linkeroever/Zwijndrecht. De bussen rijden om het uur. Zondag 17 september is Antwerpen weer autovrij. Mensen kunnen dan heel de dag het openbaar vervoer nemen in het stadsgebied voor 1 euro.

In Brussel worden de bezoekers tussen 22u en 5u ‘s morgens getrakteerd op een heuse party in de hal van Brussel-Centraal. 1000 jongeren zijn er welkom voor gratis dj-optredens van DJ Goldorak, Ugo Castellucci, Emmanuel Santarromana, Korova Sound System en Geoffroy. Toegangsbewijzen moeten ook hier tijdig besteld worden. Voor Brussel is dit evenement de feestelijke inzetting van de autoloze zondag (http://www.autolozezondag.irisnet.be) van 17 september. Heel het Brussels gewest is dan verspreid over de 19 gemeentes volledig autovrij. Het openbaar vervoer is die dag gratis en tal van activiteiten zullen de hoofdstad onderdompelen in een feestelijke sfeer.

Namen gaat van 22u tot 5u de nacht in met optredens van CJ Bolland, Geoffroy, DJ Stephen, Rob & Zoopsie en DJ Mandrak. Het aantal plaatsen is hier beperkt tot 1000.

En tot slot pakt Brugge uit met optredens van Janez Detd, Das Pop en ’t Hof van Commerce. Er is plaats voor 1700 bezoekers op het stationsplein. Deze optredens zullen plaatsvinden tussen 18u en 20u. Vooraf reserveren is niet nodig.

Voor deze nacht van het openbaar vervoer werkten verschillende partners nauw samen : het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV), de NMBS-Groep en de Nationale Loterij.

Deze nacht van het openbaar vervoer toont duidelijk aan dat het openbaar vervoer jong en dynamisch is. De NMBS-Groep wil echter niet alleen het imago onderlijnen, maar zal bovendien van deze nacht gebruik maken om haar nieuwe aanwervingscampagne op te starten. Om de verjonging binnen het bedrijf verder te zetten zoekt de NMBS-groep het komende jaar meer dan 1.000 nieuwe medewerkers. Tijdens de nacht van het openbaar vervoer zal deze doelgroep worden bereikt.
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

persbericht schreef: In Antwerpen vinden tussen 22u en 5u ‘s morgens gratis optredens plaats van Sioen, An Pierlé & White Velvet, Flip Kowlier, Zornik, Zohra, Dr. Lektroluv, Herman Inglesos en Sven Van Hees. Opgelet, er zijn voor Antwerpen slecht 3.250 toegangsbewijzen beschikbaar. Tijdig bestellen is dus de boodschap.

Het gaat rap:
Antwerpen-Centraal Nog 1393 van de 3250 tickets beschikbaar
Brussel-Centraal Nog 400 van de 1000 tickets beschikbaar
ThomSten

Bericht door ThomSten »

En wat gaan de mensen hier doen op TTB-dag?

Ik doe vaak niet mee aan de dag, om de doodeenvoudige reden dat het dan ook autoloze zondag is in Brussel. Maar vorig jaar heb ik het daar in Brussel wel gezien... Er waren meer fietsers dan op een normale dag auto's...

Ik ga mij dus een ticketje BeLux aanschaffen en met mijn lief naar Luxemburg, om daar de treinen op 't viaduct te spotten :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ThomSten schreef: Ik ga mij dus een ticketje BeLux aanschaffen en met mijn lief naar Luxemburg, om daar de treinen op 't viaduct te spotten :wink:
en die vind da ni erg om daar 2 uur op ne trein te wachten die na 5 seconden weer weg is? :P
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Neeje, ze fotografeert da zelf ook. En daarenboven, we gaan geen 2 uur op da viaduct staan he, er zijn nog dingen elders in de stad he :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Shrek schreef:
ThomSten schreef: Ik ga mij dus een ticketje BeLux aanschaffen en met mijn lief naar Luxemburg, om daar de treinen op 't viaduct te spotten :wink:
en die vind da ni erg om daar 2 uur op ne trein te wachten die na 5 seconden weer weg is? :P
Misschien dat er daar vier uur shoppen te Luxemburg stad tegenover staat! :twisted: :lol: :P
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Trainspotterke schreef:Misschien dat er daar vier uur shoppen te Luxemburg stad tegenover staat! :twisted: :lol: :P
Ze is ni zo'n truttebelleke zoals jouw lief :twisted:

Maar goed, terug naar de TTB-dag :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik maak op TTB-dag van de gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk op de trein te zitten:

Dit heb ik vorig jaar gedaan:

De route voor Trein-tram en busdag 2005.

1. Oostende-Kortrijk.
• Vertrek te Oostende: 08:12
• Aankomst te Kortrijk: 09:12
• Aard: IC C
• Paginanummer in het spoorboekje: pagina 67

2. Kortrijk-Mechelen.
• Vertrek te Kortrijk: 09:19
• Aankomst te Mechelen: 10:50
• Aard: IR f
• Paginanummer in het spoorboekje: pagina 94

3. Mechelen-Brussel-Noord.
• Vertrek te Mechelen: 11:00
• Aankomst te Brussel-Noord: 11:14
• Aard: IC B
• Paginanummer in het spoorboekje: pagina 66

4a. Brussel-Noord-La-Louviere-Sud.
• Vertrek te Brussel-Noord: 11:34
• Aankomst te La-Louviere-Sud: 12:47
• Aard: IR l
• Paginanummer in het spoorboekje: pagina 102

4b. We eten iets in La-Louviere-Sud
en dan gaan we daar de trein weer op.


5. La-Louviere-Sud-Hasselt.
• Vertrek te La-Louviere-Sud: 13:22
• Aankomst te Hasselt: 16:05
• Aard: IC D
• Paginanummer in het spoorboekje: pagina 71

6. Hasselt-Antwerpen-Centraal.
• Vertrek te Hasselt: 16:12
• Aankomst te Antwerpen-Centraal: 17:42
• Aard: IR e
• Paginanummer in het spoorboekje: pagina 93

7. Antwerpen-Centraal-Brussel-Noord.
• Vertrek te Antwerpen-Centraal: 18:09
• Aankomst te Brussel-Noord: 18:35
• Aard: IC N
• Paginanummer in het spoorboekje: pagina 88


8. Brussel-Noord-Lichtervelde.
• Vertrek te Brussel-Noord: 18:53
• Aankomst Lichtervelde: 20:27
• Aard: IR i
• Paginanummer in het spoorboekje: pagina 98

9.Lichtervelde-Brugge.
• Vertrek te Lichtervelde: 20:34
• Aankomst te Brugge: 20:53
• Aard: L
• Paginanummer in het grote spoorboekje: pagina 697

10.Brugge-Oostende.
• Vertrek te Brugge: 21:00
• Aankomst te Oostende: 21:13
• Aard: IC G
• Paginanummer in het spoorboekje: pagina 79.

Dit wordt het dit jaar (echt schema moet nog op computer gezet worden):

Oostende-Brugge
Brugge-Lichtervelde
Lichtervelde-Aalst
Aalst-Geraadsbergen
Geraardsbergen-Ath
Ath-Tournai
Tournai-Mons
Mons-Leuven (via de Brusselse Nationale Luchthaven)

In Leuven eten we iets.

Leuven-Ottignies
Ottignies-Namen
Namen-Charleroi-Sud
Charleroi-Sud-Mechelen
Mechelen-Leuven
Leuven-Gent-Sint-Pieters
Gent-Sint-Pieters-Kortrijk
Kortrijk-Oostende

NOG EVEN DIT TER INFORMATIE!!!!!!!!!!!!!!: WAT IK IN 2005 GEDAAN HEB, DOE DAT MIJ NOOIT NA, WANT DAAR IN LA LOUVIERE-SUD IS ER OP ZONDAG NIET OPEN VOOR TE ETEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Jonathan op 12 sep 2006, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Voor mij MOET mijn traject op TTB-dag toch wel één of meerdere keren de Ardennen doorkruisen! :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Trainspotterke schreef:Voor mij MOET mijn traject op TTB-dag toch wel één of meerdere keren de Ardennen doorkruisen! :wink:
Ik heb ooit eens wegens tijdsbebrek mijn pa de route laten uitstippelen. Was dat saai, zeg:

Oostende-Brussel-Zuid
Brussel-Zuid-Luxenburg
Luxenburg-Luik-Guillemins
Luik-Guillemins-Antwerpen-Centraal
Antwerpen-Centraal-Kortrijk
Kortrijk-Oostende

Met zo weinig overstappen, zeg. Ik heb er al veel leukere meegemaakt. Daarbij, in de Ardennen zit je de hele tijd op de trein. Ik stap eens (of 16 keer) over.
Plaats reactie