TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door trainfreak »

Als de P8 blijft overnachten dan klinkt het wel verleidelijk om eens langs te komen voor enkele nachtfoto's!
Kris G

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door Kris G »

ik had niet gedacht dat het zo een succes ging zijn, ik hoop van morgen nog aan een ticket geraken

voor foto's lijkt me het gedeelte tussen het buitenrijden van Ronse en de tunnel in Louise-Marie de beste plaats om foto's te nemen, heel snel zal het daar niet gaan zonder hulp van nen diesel achteraan denk ik, maar ideaal om mooie foto's te nemen

in welke rijrichting staat de neus van de stoomloc? bij mijn weten is er geen draaiplatform in Ronse (zeker niet in Oudenaarde)
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door Bibke »

Kris G schreef:ik had niet gedacht dat het zo een succes ging zijn, ik hoop van morgen nog aan een ticket geraken

voor foto's lijkt me het gedeelte tussen het buitenrijden van Ronse en de tunnel in Louise-Marie de beste plaats om foto's te nemen, heel snel zal het daar niet gaan zonder hulp van nen diesel achteraan denk ik, maar ideaal om mooie foto's te nemen

in welke rijrichting staat de neus van de stoomloc? bij mijn weten is er geen draaiplatform in Ronse (zeker niet in Oudenaarde)
Kris, de schoorsteen staat richting Ronse.
Er zijn inderdaad daar nergens draaischijven om hem de P8 te keren.

Dus mooiste foto's wanneer de trein richting Ronse rijdt.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door Bibke »

Nog even ter info:

Vertrek uit Ronse om 10.00h, 12.52h, 16.00h en 18.00h.
Vertrek uit Oudenaarde om 10.50h, 14.00h, 16.50h
Prijs voor een heen-en-terugrit : € 8 voor volwassenen; € 4 voor kinderen tot 12 jaar.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Kris G

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door Kris G »

thx Bibke :)

misschien rond middernacht nog eens naar Ronse rijden, ik zit toch al in Oudenaarde

Scheldebrug is ook de moeite denk ik om foto's van te nemen : wel storende autobrug net er naast

ik weet niet of de uitgang van de tunnel in Louise echt gemakkelijk te bereiken is, morgen eens uitzoeken ;)

ik denk wel dat de Spichtenberg mogelijkheden biedt (uitgang tunnel richting Oudenaarde) en via Ten Bergestraat zou je aan de andere kant kunnen vermoed ik
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door etoile du nord »

Kris G schreef:
ik weet niet of de uitgang van de tunnel in Louise echt gemakkelijk te bereiken is, morgen eens uitzoeken ;)

ik denk wel dat de Spichtenberg mogelijkheden biedt (uitgang tunnel richting Oudenaarde) en via Ten Bergestraat zou je aan de andere kant kunnen vermoed ik
De lok komt schoorsteen voor uit de tunnel richting Ronse , je kan daar best 's voormiddags foto's nemen vanop het vroegere stationsterrein Louise-Marie ( bereikbaar via de Savooistraat vanuit centrum Ronse , of vanuit de Ommegangstraat te Maarkedal
Vanuit de TenBergestraat kan je moeilijk de portiek van de tunnel zien , en je moet dan ook nog door een weide met steile helling
Ook vanuit de Geerstraat ligt het spoor te veel in de diepte , je kan de tunnel niet zien

Kaartje :
http://maps.google.be/maps/ms?msid=2158 ... 1ea0&msa=0
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door Bibke »

Nog enkele tickets voor stoomtrein tussen Oudenaarde en Ronse

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110909_001
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Kris G

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door Kris G »

ie staat in panne :cry:

bij rit van vertrek om 12.52u in Ronse in panne gevallen, ze hebben hem moeten terugslepen naar Ronse, de L naar Gent zat erachter : eigenlijk nog vrij snel opgelost, de L had maar kwartier vertraging opgelopen

ik had net een ticket gekocht voor de rit van 14.00u in Oudenaarde, jammer : ik zou straks tel bevestiging krijgen of ik om 16.50u meekan, ze hopen hem om 16u terug uit Ronse te laten vertrekken

dan rijden ze eens zonder angstloc ;)

vertrekt morgen om 19.35u in Oudenaarde met 30 min stop in Zottegem en dan richting Geraardsbergen
Laatst gewijzigd door Kris G op 12 sep 2011, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Kris G

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door Kris G »

hij is blijkbaar terug OK :)

ik vertrek nu naar Oudenaarde voor 2e poging :)
Kris G

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door Kris G »

het was super : vooral het stuk tussen die hoge bermen net voor de tunnel in Louise-Marie (wat een geluid :shock: ), de tunnel en de afdaling naar Ronse waren echt genieten, in totaal 3x het traject kunnen doen :)

bedankt voor de mooie stoomdag!!! :D
Rétro

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door Rétro »

Wat was er stuk gegaan aan de machine?
Kris G

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door Kris G »

Rétro schreef:Wat was er stuk gegaan aan de machine?
aansluiting of koppeling die het had begeven of was losgekomen (ik dacht van een waterleiding > niet zeker) > alle druk weg bij het buitenrijden van Ronse

was daarnet de moeite : het afkoppelen van de locomotief in Oudenaarde gebeurde in de gietende regen > gaf extra veel stoom-effect :mrgreen:
PM_36
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jul 2007, 14:23

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door PM_36 »

Rétro schreef:Wat was er stuk gegaan aan de machine?
De derde spuiklep ging niet meer dicht :-( Nog nooit een serieus probleem mee gehad maar deze keer dus wel. We hebben onmiddellijk het vuur eruit gegooid en op volle kracht water geïnjecteerd. Zoals voorzien spuien we net bij het buitenrijden van het station, aldus konden we de trein snel terugbrengen naar Ronse. Tegen dat we terug in Ronse waren hadden we maar 1 bar meer en geen vuur. Terug water niveau op orde gebracht en vuur gemaakt ( na herstelling spuiklep) , net geen twee uur later waren we terug vertrokken.

We hebben dus de veiligheidsprocedures toegepast wat als gevolg had dat we 1 rit hebben moeten annuleren.

groet,
Henk.
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP: Stoomtrein Oudenaarde - Ronse op 11 Sep 11

Bericht door etoile du nord »

Hoe is het W.E.'je Vlaamse Ardennen meegevallen voor iedereen ? Het was terug een groot genoegen in het gezelschap van de P8 en haar mannen .... chapeau voor de TSP'ers ! Bedankt voor de vele nostalgische momenten en de soloritten met de P8 ( zonder angstlok )
Afbeelding
Plaats reactie