TSP: Grote ruilbeurs St Ghislain

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

TSP: Grote ruilbeurs St Ghislain

Bericht door Bibke »

Zaterdag 3 december 2011 - Grote ruilbeurs, Musée Du Rail De Saint—Ghislain

“ESPACE-TRAIN - Le Musée du Rail” te Saint-Ghislain opent de deuren voor het publiek op zaterdag 3 december 2011. U bent welkom op onze traditionele ruilbeurs voor schaalmodellen. Talrijke handelaars zijn aanwezig en kunstenaars tonen hun producties tussen het rollend materieel dat hier wordt bewaard.
Meerdere activiteiten zijn voorzien, buiten de handelaars:
- voorstelling van het materieel dat door TSP wordt bewaard in het museum. Er wordt extra aandacht besteed aan onze elektrische locomotieven;
- onder voorbehoud: onze 64.169 onder stoom. Bezoek mogelijk;
- animatie door de radioamateurs van BRARC;
- tentoonstelling van schilderijen en aquarellen;
- rijsimulator;
- de afdeling “modelbouw” stelt meerdere banen tentoon;
- buffet, versnaperingen en TSP-Shop.
Toegang gratis, open van 10 tot 17 uur. Het museum bevindt zich op 200 meter van het station Saint-Ghislain. Gratis parking voor het stationsgebouw.
Bereikbaarheid:
- langs de weg: autosnelweg E19-E42 Brussel - Paris en “Autoroute de Wallonie”, uitrit Saint-Ghislain, richting Hornu;
- per trein: alle treinen op de verbindingen IC-D Liège - Lille en IR j Brussel - Quiévrain stoppen elk uur te Saint-Ghislain.
Opgelet: toegang tot het museum enkel via de openbare weg en niet langs de dienstpaden!
Op vertoon van uw abonnementskaart 2011 krijgt u 10% korting op al uw aankopen in de TSP-Boetiek.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP: Grote ruilbeurs St Ghislain

Bericht door etoile du nord »

Zal de pas verworven HLE25 aanwezig zijn ? Dan krijgen we een leuke line-up van meerspanningsloks te zien !
Er ontbreekt nog slechts één : de 16 , en dan pas zou ons TEE-trio kompleet zijn :idea: :idea: :idea:
Afbeelding
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: TSP: Grote ruilbeurs St Ghislain

Bericht door luigi »

etoile du nord schreef:Zal de pas verworven HLE25 aanwezig zijn ? Dan krijgen we een leuke line-up van meerspanningsloks te zien !
Er ontbreekt nog slechts één : de 16 , en dan pas zou ons TEE-trio kompleet zijn :idea: :idea: :idea:
De 2551 zal aanwezig zijn. Men is er volop aan bezig. Technisch is hij klaar, enkel aan de carrosserie is nog wat werk, maar dat kan in prinicpe geen probleem zijn. Tenzij er ondertussen nog lijken uit de kast vallen natuurlijk.
Een 16 zal er nog niet bij zijn vermoed ik, maar hij komt er, dus heb nog wat geduld...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: TSP: Grote ruilbeurs St Ghislain

Bericht door Steve »

luigi schreef:
etoile du nord schreef:Zal de pas verworven HLE25 aanwezig zijn ? Dan krijgen we een leuke line-up van meerspanningsloks te zien !
Er ontbreekt nog slechts één : de 16 , en dan pas zou ons TEE-trio kompleet zijn :idea: :idea: :idea:
De 2551 zal aanwezig zijn. Men is er volop aan bezig. Technisch is hij klaar, enkel aan de carrosserie is nog wat werk, maar dat kan in prinicpe geen probleem zijn. Tenzij er ondertussen nog lijken uit de kast vallen natuurlijk.
Een 16 zal er nog niet bij zijn vermoed ik, maar hij komt er, dus heb nog wat geduld...
Serieus? Is dat nu zeker?
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: TSP: Grote ruilbeurs St Ghislain

Bericht door luigi »

MIVB-reiziger schreef:
luigi schreef:
etoile du nord schreef:Zal de pas verworven HLE25 aanwezig zijn ? Dan krijgen we een leuke line-up van meerspanningsloks te zien !
Er ontbreekt nog slechts één : de 16 , en dan pas zou ons TEE-trio kompleet zijn :idea: :idea: :idea:
De 2551 zal aanwezig zijn. Men is er volop aan bezig. Technisch is hij klaar, enkel aan de carrosserie is nog wat werk, maar dat kan in prinicpe geen probleem zijn. Tenzij er ondertussen nog lijken uit de kast vallen natuurlijk.
Een 16 zal er nog niet bij zijn vermoed ik, maar hij komt er, dus heb nog wat geduld...
Serieus? Is dat nu zeker?
Het staat er toch, hij komt er. Maar dewelke blijft nog een verrassing... Ik zou zeggen, lees de volgende 'op de baan'.
Trouwens ook de B-holding zou er eentje bewaren heb ik vernomen, maar of dat klopt ben ik niet zeker.
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP: Grote ruilbeurs St Ghislain

Bericht door etoile du nord »

Eindelijk zover , alle belgische T.E.E. locomotieven onder EEN dak ! ! ! !!!!! :D

Volgens de laatste ODB , zal naast de HLE2551 ook de HLE1608 te bewonderen zijn 8) 8) 8)
Stof genoeg voor een line-up , en een aanloop voor de viering van 55 jaar T.E.E. volgend jaar :!:

Wie komt zaterdag ook eens af ? Zijn er nog T.E.E. fans ?
Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: TSP: Grote ruilbeurs St Ghislain

Bericht door trainfreak »

Misschien dat ik eens afkomen, het zal vooral van het weer afhangen denk ik ..
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: TSP: Grote ruilbeurs St Ghislain

Bericht door luigi »

etoile du nord schreef:Eindelijk zover , alle belgische T.E.E. locomotieven onder EEN dak ! ! ! !!!!! :D

Volgens de laatste ODB , zal naast de HLE2551 ook de HLE1608 te bewonderen zijn 8) 8) 8)
Stof genoeg voor een line-up , en een aanloop voor de viering van 55 jaar T.E.E. volgend jaar :!:

Wie komt zaterdag ook eens af ? Zijn er nog T.E.E. fans ?
Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ik zal er zeker en vast zijn. We gaan der nog ene pakken ginder!
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: TSP: Grote ruilbeurs St Ghislain

Bericht door etoile du nord »

Ondanks het slechte weer , was het terug de moeite !
's Namiddags klaarde het plots , en dan kon je het volgende bewonderen : een belangrijk stuk Belgische spoorgeschiedenis uit het T.E.E. en Benelux tijdperk
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: TSP: Grote ruilbeurs St Ghislain

Bericht door Locomotief 5175 »

Prachtig foto van 1608 en 2551 !!!!!!
Zorg er goed voor met die machine.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie